Gå til innhold

Fjordland, et godt alternativ til en på 2år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man gi guttungen Fjordland over lengre tid, og være sikker på at han får i seg god næring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fjordland er i det store og hele like næringsrik som den maten du lager selv.

Skrevet

Selvfølgelig ikke!

Ferske råvarer er ALLTID mer næringsrikt enn vakumpakket mat som har masse tilsetninger for å øke holdbarheten.

Skrevet

Men en uke eller to vil vel gå bra? Dessuten er det ikke så lang holdbarhet på disse pakkene. Max 7 dager.

Skrevet

En uke eller to vil gå vedig bra. Er like bra som mye annet de fleste av oss lager til middag. Jeg lurer mest på hvorfor du skal gi barnet fjordland i to uker? Det er jo utrolig dyrt for en porsjon...

Skrevet

Jeg ville ikke ha gjordt det for det er for mye salt i maten for en liten unge + at det er overhode ikke noe næring i maten.

Det finnes mange retter man kan lage fra bunn av for samme pris=)

Skrevet

overhodet ikke noe næring 14.42??

JØSS

Skrevet

Grunnen er rett og slett fordi jeg er lat! Neida, jeg sliter med hyperemessis grav. og orker ikke tanken på mat, lage mat, spise mat, men guttungen må jo få i seg litt ordentlig mat fordi om jeg ikke vil ha. Vil bruke minst mulig tid på å stå å lage mat, siden jeg ikke har energi/ork til å stå opp av sengen engang. Så da tenkte jeg på løsningen :Fjordland.... :)

HI

Skrevet

Det er jo like enkelt å koke grønnsaker... evt lage noe potetmos/rotmos og gi han noe pølse/kjøttkaker/fiskekaker eller noe han liker til. Like næringsrikt det som fjordland

Skrevet

Ehhh...er ikke like enkelt som å legge inn pakker i mikroen, sette på 3 minutter og vips så har man annet en pølser og potetstappe hver dag??

HI

Skrevet

Nei, det er jo ikke like enkelt det. Man må stå og koke grønnsakene, stå og lage potetmosen, og steke pølsene og det andre. Dessuten blir det mere oppvask å stå å vaske opp etterpå.

Fjordland putter man i mikro'n noen minutter, så lager den seg selv. Så hvis den selvlagde maten er like næringsrik som Fjordland, så er det enklest og best å gi Fjordland.

Skrevet

Nå er kjøleskapet fult av Fjordland, så for folk si hva de vil.....Er iallefall ikke pølse og grandiosa på menyen hver dag her hjemme....

Skrevet

Fjordland er helt greit å gi til en to åring ja! Han får mye mer ut av ett sånt måltid enn pølser, pizza osv.. Lykke til videre i svangerskapet!:)

Skrevet

Bare vært obs på at det er VELDIG mye salt i Fjordland.. Jeg klarer ikke spise det fordi det er for salt for meg. Nå er jeg riktignok veldig vant til å ikke salte maten min. Bruker litt salt under matlaging hvis nødvendig, men ikke mer enn akkurat.

Så problemet er ikke at det er for lite næring i Fjordland, men det er alt du får på kjøpet som er mer enn daglig anbefalt dose..med tanke på antall måltider o.s.v.

Om du tyr til fjordland innimellom, så ser jeg ikke noe problem altså. Men tror bare at daglig kan bli litt kraftig kost for en liten tass..

Skrevet

Mye salt i Fjordland? Er ikke mer salt i de enn det man ville brukt selv?!

Jeg syntes fjordland er godt og spiser gjerne fjordland med en dæsj salt på....

Kjør på HI, syntes det er bra du gir barnet ditt mat i det heletatt i din tilstand. Husker jeg hadde det samme, og en barnefar som jobbet ute på oljeplattform. Det var hardt!

Lykke til videre HI. Håper du blir fort frisk....

Skrevet

Da er det nærliggende å spørre om du gir ditt 2 år gamle barn like mye salt som du spiser selv?

Isåfall kan det væe skadelig for barnet ditt.

Skrevet

Lager ikke noe ekstra til mitt barn nei. Jeg lager en middag til begge to. Har ikke tatt noe skade av det...Alt med måte selvfølgelig. Lager jo ikke pinnekjøtt til oss, men lager jeg stek med brunsaus, får jo seff jentungen det.

Skrevet

"Kjør på HI, syntes det er bra du gir barnet ditt mat i det heletatt i din tilstand."

Ehh, hallo? Hva skulle hun ellers gjort, ikke gitt han mat?

Skrevet

Herregud 17:45. Skjønte du ikke oppmuntringen i den setningen?

Mye annet man kan gjøre....Be besteforeldre, venner, bf, barnehager osv å gi han mat.

Skrevet

Når det gjelder vakumpakket mat som er tilsett stoffer for holdbarheten, så gjelder vel det også for middagsglassene vi gir til små babyer :)

Maten kan være næringsrik selv om den er vakumpakket og kan stå i romtemperatur :)

Skrevet

Mere salt i vakumpakket mat??? Nå har jeg hørt det og. Det er nemlig vakumet som gjør det lengre holdbart. Ikke ingrediensene. Så mye rare teorier mennesker lager oppi hodene sine??!!

Skrevet

Var ei som trodde oppi her at det ikke var salt i vakuumpakka mat..vel nå var det ingen som påsto at saltet var for holdbarhetens skyld da?! (noen nevnte andre stoffer, men ikke saltet)

Ferdigmat har mye salt i, rett og slett for å gjøre at maten smaker noe. Det er en enkel måte å lage mat som vi tror smaker godt. Salt.

Jeg klarer ikke spise det. Er altfor mye salt i det, etter min smak..

Skrevet

Da gjentar jeg. Det er ikke ingrediensene som gjør det lengre holdbart. Det er nettopp vakumpakka! Salt eller ikke! Ingenting tilsettes maten for å forlenge holdbarheten.

Skrevet

nei salt har ingenting med holdbarheten å gjøre, men ferdig/halvfabrikata inneholder ofte mye salt. Dette for at vi skal synes at maten smaker godt.

Jeg er veldig var på salt, og mye av ferdigmaten (fjordland inkludert) klarer jeg rett og slett ikke spise, fordi det er alt for salt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...