LilleMamsen Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Jeg skal på SPA-tur med jentegjengen og er usikker på dette med massasje- er det ikke visse punkter man skal unngå? SPA'et vi skal til har massasje for gravide, men det anbefales for de i tredje trimester, mens jeg kommer til å være 14 uker når vi skal på tur. Er livredd for å gjøre noe galt etter fem MA/SA. Holder det å stole på at massørene kan jobben sin og dra dit og nyte, eller bør jeg ta forholdsregler? Noen som vet hvilke områder som ikke bør masseres? Takk for råd
LilleMamsen Skrevet 5. august 2010 Forfatter #2 Skrevet 5. august 2010 HI her. Søkte litt rundt og ser at mange anbefaler å unngå massasje i første trimester...da spørs det om jeg med mine 14 uker kanskje blir feiger ut..
Videlivi Skrevet 5. august 2010 #3 Skrevet 5. august 2010 Jeg er utdannet massør, og vi har fått beskjed om å ikke massere noen som er gravide opptil 12 uker. Dette fordi fosteret ikke har festet seg ordentlig til dette, og at massasje får igang utskillelses-prosessene. Men det er nok trygt når du er 14 uker på vei =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå