vil ha en til=) Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Hei alle dere flotte kvinnemennesker! (tar det for gitt at det er bare damer) OBS DETTE ER LANGT INNLEGG...HEHE=) Vil bare skrive litt om min historie. Den begynner med at vi sluttet på p-piller i begynnelsen av 2007 pga økende bivirkninger og så var det "på tide å se hva som skjedde". Vips gravid! Oi tenkte vi, det var kjept men det skal bli koselig. Jeg mistet dessverre i MA uke 6 og sorgen var stor men ble beroliget av at dette var naturens verk og vi fikk bare enda mer lyst på barn. Ble gravid relativt raskt (2 pp) og denne gangen endte det i MA uke 9. Skikkelig kjipt men motet likvel fortsatt høyt. Ble så gravid etter 2 pp gravid med blighted ovum (altså positiv test men intet befruktet egg på ultralyd i uke 6). Nå ble vi henvist til fertilitetsseksjonen og nå gikk det lang tid før det skjedde noe. Hcg gikk ikke ned som det skulle (målte verdi 1 gang per uke). Fikk ikke klarsignal for å prøve før dette var under 5. Tok 8 mnd før jeg fikk regelmessisg mens. I mellomtiden var vi gjennom utredning med blodprøver, ultralyd osv uten at det ble funnet noe årsak til habituell abort. Ble gravid igjen og nå ble vi fulgt opp med ultralyder men endte i SA uke 7 i sommerferien 2008. Nå skulle jeg henvises til hysteroskopi men måtte avlyse fordi jeg var gravid etter 1 pp!!!!!!Og denne gangen satt det!!!!Fikk hcg-injeksjoner og hyppige ultralyder og det var nesten ikke til å tro når vi ble "friskmeldt" i uke 11. Var et laaangt svangerskap men fikk fantastisk oppfølging av jordmor som tilbudte meg å høre fosterlyd og å bearbeide tankene. Så uvant å vri tankene over på at jeg skulle få et barn, dette skulle gå bra!!!!Verdens nydeligste gutt ble født og i disse dager begynner han i barnehagen 1 år gammel. Nå har vi startet på nytt og mistet i SA uke 8 nå nettopp. Venter på mens og starter på igjen. Dette er tøft men denne gangen er det mye lettere. Vi vet at vi får det til og det skal gå!!!!!Men tror ikke det blir tre barn...det er for tøft å gå så mye gravid både for kropp og sjel=) Lykke til alle sammen meg selv inkludert...dette ble langt men godt å dele!!!!!
helixxx Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Jippi! Og å kjekt å høyre!!!! Gratulerer med barnehageguten og lykke til med ny prøving!!!!
vilja80 Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Hei! Gratulerer, og takk for at du setter mot i oss andre! Lykke til med nr to!
Achieved my Everest79-♀2010 Skrevet 7. august 2010 #4 Skrevet 7. august 2010 Gratulerer, så fantastiskt att ni fick er lilla prins!! Ja e tungt det vi går igenom men så värt det när det äntligen går vägen. Det å ha en bra jordmor som låter en komma å höra på fosterlyden är guld. Min kunde jag alltid ringa till om jag blev orolig så skvisade hon in mej samma dag=) Lycka till med nr 2, gruvar mej til å sätta igång med hela karusellen igen.. men ja vad gör man inte för det mest fantastiska man kan uppleva på denna jord?!
Lille diamant Skrevet 7. august 2010 #5 Skrevet 7. august 2010 Så flott å lese gratulerer så mye! Håper det ordner seg med barn nr. 2 også, og det gjør det helt sikkert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå