Gå til innhold

Ang vogn, hjeeelp!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei.. jeg har funnet meg en ny vogn på barnas hus, en brio sing vogn.. ble forelsket i denne da jeg har bilstol i samme merket og kan dermed bruke bilstolen på vogna sitt understell, såre enkelt tenkte jeg. men så var det ei som sa til meg at jeg måtte passe på å ikke gå i "fella" med et slikt opplegg. det var så enkelt med et sånn opplegg at barnet ble liggende/sittende i bilstolen så altfor ofta, og det var ikke bra for barnet :-S så da ble jeg litt i tvil på hele greia... er det noen som har sånn vogn som bilstolne kan klikkes på?? er det en "felle" ? blir det brukt FOR mye? er det bedre å heller kjøpe en vogn som ikke har et slikt system? hmm... noen formening?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en mountain buggy vogn og en britax besafe plus bilstol. Har kjøpt adapter så jeg kan feste den til vogna. Tenker det er greit om man bare skal på en liten handletur. Trur man bare må være obs på at babyen ikke blir sittende i samme stilling i mer en 30-45 minutter. Enten at man da tar babyen opp, eller bare retter litt på. Faren er at babyen synker for mye sammen hvis den blir sittende for lenge, noe som kan gi den pusteproblemer etterhvert. Så lenge man er obs på dette så trur jeg det skal gå bra. :)

Skrevet

Har og vogn og sete som kan brukes sammen, men tenker det at sete er kun til bruk om du skal rett inn i butikken, og at vognen skal brukes ellers.

Skrevet

vi hadde sånn på nr 1 og nå på den nye vogna til nr 2 .

er ikke farlifg å bruke!!

ser hun ene skrev at ungen ikke skal ligge mer enn 30-45min. men ikke tenk så mye på det.

kjører du en biltur på 2 timewr trenger du ikke stoppe 3 ganger for å ta opp ungen! men vi brukte bilsete i vognen på handle turer. hvis han sov i setet.

Skrevet

Takk skal dere ha! Ja så for meg at det ble litt tungvint å gå på kjøpesenter et par timer og må ta han opp 2,3 ganger , viss han såver! Hmm.. Men det er jo noe med at de ikke skal sitte slik altfor lenge, men hva er lenge?

Skrevet

Tusen takk! Det var en liten vekker:O da tror jeg rett og slett jeg driter i det greiene der! Viss nurket har det bedre i vogna så legger jeg han selvfølgelig heller der :-) alt for han!!

Skrevet

Det er ikke noe problem med denne løsningen, bare man er bevisst på hvor mye barnet sitter i bilstolen. Jeg hadde en slik løsning med barn nr to og det blir det til barn nr tre også. Jeg synes det er veldig praktisk, f.eks. når jeg skal levere barn i barnehagen, eller skal en kjapp tur innom noen få butikker. Bilstolen med babyen i blir faktisk veldig tung å bære, og det humper og skumper for den lille. Men jeg ville ikke latt babyen sitte i stolen til og fra på kjøreturen og i tillegg gått en time i butikker. Det blir alt for lenge. Skal jeg være en stund et sted er det kun vognbagen som gjelder.

Jeg har vært veldig fornøyd med denne løsningen, men det absolutt ikke et must å ha.

Gjest poäng
Skrevet

Det er helt supert med "bilstolvogn" om man skal en snartur innom butikken (det er drepen å bære bilstolen og handlekurv samtidig) eller om du bor sånn til at du har et stykke fra bilen og hjem.

Man går jo ikke på tur med en sånn vogn og man går heller ikke i timesvis på senteret med det. Om den blir brukt for mye, for lenge, så er det jo foreldre som ikke er bevisste på det.

Og det er jo du allerede, så hva er det da? Kjør på! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...