Andie82*tobarnsmor* Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Har en gutt som blir 3 år om en mnds tid. Han er stort sett snill og grei, men har noen uvaner som blir mer og mer fremtredende. Han har et temperament som ikke ligner noen ting jeg har sett. Hvis han leker med noe, og han enten mister det, eller noe annet ikke går som han vil, får han fullstendig raserianfall, han hyler og skriker, og kaster ting. Det er som regel bagateller som utløser dette. Hvis jeg eller noen andre for den saks skyld da går for og prøve og roe han, blir han enda mer sint, og begynner og slå..... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, vi har prøvd så mye rart nå for og få han til og roe seg ned, og ikke minst slutte og slå.... Noen som har noen gode tips til meg?
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Helt vanlig! Og det går like raskt over som det kom. Litt trass, litt personlighet og en god dose utålmodighet er helt normalt i denne aldren. De vil så gjerne, men får det ikke alltid til. Og da nytter det ikke å snakke om det da man ikke er så flink å utrykke seg enda heller. Er jo bare flott at lillemannen din begynner å bli stor. Han kommer helt sikkert til å bli en flott mann en dag - selv om han har temperement nå. Han vil nå klare alt selv. Han vil jo ikke slå om han får prøve i fred. La ham styre seg selv og si heller nei når han slår andre barn. Er jo bare sunt med litt sinne - jeg kan også bli sint:)
Anonym bruker Skrevet 5. august 2010 #3 Skrevet 5. august 2010 Når han får disse anfallene, la han holde på, overse han (så lenge det ikke går utover noe).. ikke prøv å avled han. Etter en stund, så kan du kanskje prøve å sette deg ned foran han å høre om mamma kan få en kos... Har funket her.
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 6. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2010 problemet er at han tar det første og beste han finner, og begynner og slå det i gulvet. Gulvet på rommet hans er like nedslitt som om det skulle vært 20 år gammelt. det er 1 år gammelt.
Fru.Antonsen Skrevet 6. august 2010 #5 Skrevet 6. august 2010 Frøkna våres får også sånne raserianfall og vi setter oss ned og snakker rolig til henne og forsøker å få henne til å sette ord på hvorfor hu er så sinna. Fungerer ikke det er det 2 minutter (eller mer) i tenkeboksen (vi lar henne sitte på toalettet og tenke i fred og ro) Hun får kun komme ut når hun er ferdig og har roet seg ned.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå