Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, jeg sliter med å finne ut hvilken madrass vi skal gå for i sprinkelsenga. Så mye sprikende informasjon på nettet. Jeg vil jo såklart ha en bra madrass, samtidig som jeg mener at "bra nok" holder i massevis. Er f eks en madrass på Ikea bra nok de 2-3 første årene?

Noen som har noen fantastiske tips å komme med?

Skrevet

de e mer en bra nok, hvis du ikke får et barn med astma eller allergi. da bør du unvistere i en som er mer egnet. Men bra nok er bra nok, helt enig :)

Skrevet

jeg ville sagt at ikea madrass var mer enn bra nok :-) vi kjøpte babytravel sin madrass på barnashus til 399,- :-)

ellers har jysk også en veldig god barnemadrass til sprinkelseng for 599,-

Skrevet

Takk for svar!

Et minus at Ikea sine bare kan vaskes på 40 garder... Blir nok vi går for Jysk eller Barnas Hus. Må man ha madrass, overmadrass, og madrassbeskyttelse/tisselaken? Altså 3 lag?

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Det kommer vel an på hvor myk madrassen er, men er den bare som en vanlig rammemadrass, vil man jo gjerne ha en overmadrass over. Tisselaken er jo mest om du vil spare deg for litt ekstravask ;-)

Skrevet

Overmadrass er vel ikke nødvendig, men tisselaken er veldig kjekt i tilfelle uhell!

Skrevet

Kjøpte madrass på Skeidar vi, en Jensen mini. Der er det "riller" i madrassen så man kan skylle den f.eks i badekaret og den tørker på få timer:)

Skrevet

Madrass fra Ikea er mer enn bra nok til små babyer! Tror nok mange foreldre går i "Jensen-og Svane-fella" fordi de tenker at bare det beste er bra nok for babyen, men faktum er at babyer er såpass små og lette at de ligger kun på toppen av madrassen, så man trenger ikke å tenke på at den skal være bra for ryggen osv. Slitasjen er også minimal de første årene, av samme grunn.

I forhold til krybbedød er det heller ingen forskjell på skumgummi versus fjærmadrasser, derfor duger de billige skumgummimadrassene fra Ikea like bra som dyrere varianter. Overmadrass kan være lurt, i tilfelle gulp/ tisseuhell, siden den er enkel å slenge til vask (koster 100 kr på Ikea).

Tisselaken anbefaler jeg ikke til så små babyer, det er som oftest ikke nødvendig før man skal igang m bleieavvenning i 2-3 års alderen. En litt stor gulpeklut el lign i hodeenden er som regel mer enn nok. Tisselaken skal uansett ikke legges rett under ansiktet til babyen, fordi det blir veldig klamt og vanskeligere for babyen å puste hvis den havner på magen med hodet rett ned i madrassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...