solavisfolket81 Skrevet 5. august 2010 #1 Skrevet 5. august 2010 Hei Lurte på om noen har vært borti dette, og om jeg har tatt en spontanabort...? Blødde litt igår, i syvende uke. Men kom ikke mer på kvelden og ikke kommet noe idag... Hva kan det være??
June&Lillemor Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Jeg ble sendt til sykehuse på ul pga blod. Men det var bare pitte litt på papiret. Men legen sier det att hver 3 kvinne blør i svangerskapet, men som jeg fikk beskjed om, kom det tjukk å klumpete blod måtte jeg dra på akutten.. Så tror nok ikke det er farlig ! Lykke til:)
solavisfolket81 Skrevet 5. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 5. august 2010 Ok, takk Kom som sagt bare litt tynt rød-brunt igår. Og idag var det utflod med bittelitt brunfarge i (sorry detaljer), men det er også det. Men må innrømme at jeg er redd... Vil jo ikke det skal gå galt...
June&Lillemor Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 du kan jo ringe legen din å høre for sikkerhetsskyld, jeg dro til legevakten når jeg hadde litt blødning. jeg kan skjønne du er redd, var helt panisk selv når jeg oppdaget det. Men det går nok bra skal du se !
sarahmor Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Hadde brunt blod forrige lørdag og ble kjemperedd, var på ultralyd i dag og alt var bra med babyen:) Gynekolog sa at det kan være helt ufarlig med litt blod, men ring lege om du er redd. Bedre å snakke med ekspertene.
Gjest Skrevet 8. august 2010 #6 Skrevet 8. august 2010 Jeg er i uke 8+4 og forrige helg blødde jeg en god del friskt rødt blod. Ble kjemperedd siden jeg er 38 år og litt i risikogruppen. Reiste til legen og fikk henvisning til KK. På ultralyden var alt fint med bebisen og jeg ble lettet Jeg blødde litt 2 dager etter det også, litt brunrødt. I går begynnte jeg å blø bittelitt igjen, men siden legen sier det kan være helt normalt i denne peroden så tar jeg det med ro. Det var bare visst det kom masse blod og klumper inkl smerter jeg burde reise til lege igjen. Håper det går fint med deg og alt er sikkert i sin skjønneste orden får vi håpe
solavisfolket81 Skrevet 8. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 8. august 2010 Tusen takk :D Ingen klumper og ingen smerter
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 8. august 2010 #8 Skrevet 8. august 2010 titter innom fra 2 trimester. Jeg blødde mandag i uke 5 og mandag i uke 6. bare litt, og ikke klumper/smerter. gikk fint med meg er ganske ofte at man kan blø litt. kjenner ei som blødde i 7 mnd i svangerskapet! så ting skjer, og med mindre man får stooore blødninger og smerter så kan man nok ta det med ro. Snakk med lege/legevakta om man er bekymret masse lykke til
solavisfolket81 Skrevet 17. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 17. august 2010 Hei igjen Tusen takk til alle svar, og liten oppdatering. Jeg hadde nok en liten blødning i dag morges, og bestemte meg for å få svar. Etter mye om og men fikk jeg ultralyd, og dro til sykehuset med en gang. Etter en laaaaang ventetid fikk jeg komme inn, og jammen meg var det et lite foster der. Hjertet banket, alt var fint! Jeg ble så glad at jeg gråt. Vil også si til andre som kan være nervøse det legen sa til meg. Små-blødninger er så og si aldri farlig, kun store blødninger eller blødninger med kraftige smerter Hilsen lykkelig
Tøvsjura Skrevet 17. august 2010 #11 Skrevet 17. august 2010 Nå ser jeg at du har fått mange flotte tilbakemeldinger og jeg vil nødig skremme deg unødvendig, likevel har jeg lyst til å fortelle deg at akkurat det samme skjedde meg for over 2 måneder siden. Jeg var da i 12.uke og oppdaget rød/brunt utflod i truseinnlegget sent på kvelden. Jeg ringte legevakten og fikk beskjed om å se det an da jeg ikke hadde smerter. Blødde lite og ingenting den natten og hadde kun bitte små prikker av brunlig utflod dagen etter før legebesøket. Dessverre for vår del fikk vi bekreftet ved innvendig ultralyd at vår lille spire hadde sluttet å utvikle seg tidlig i sv.skapet og at jeg da hadde hatt en inkomplett abort. Som sagt vil jeg ikke skremme deg, men jeg ville bestilt en legetime og fått videre undersøkelser. Alle blødninger i sv.skapet skal undersøkes. Håper din lille spire har det bra :-) Masse lykke til :-)
Tøvsjura Skrevet 17. august 2010 #12 Skrevet 17. august 2010 Så jo nå at du har vært på ultralyd og at alt er bra med den lille! Så bra :-) Masse lykke til :-)
lille knerten Skrevet 17. august 2010 #13 Skrevet 17. august 2010 Godt å se at alt er bra etter ultralyden, men vil også oppfordre alle til å gå til lege for å bare ta en sjekk at alt er i orden når man har en blødning av ulik art. Bedre for mor også som da slipper å være urolig og ha masse spm. Jeg hadde selv en SA i forrige uke. Ingen klumper i det hele tatt, men masse klart friskt blod. Så det med blodet kan være veldig forskjellig. For min del hadde jeg ingen følelse av at jeg var gravid heller så jeg dro til legen og fikk sjekket at alt hadde kommet seg ut. Skjønte selv at det var en SA. Men som tidligere skrevet så er det også veldig vanlig med litt blod i løpet av en graviditet uten at det er noe farlig. Lykke til videre:)
Lady like Skrevet 18. august 2010 #14 Skrevet 18. august 2010 Så bra at alt går bra hos deg Jeg har hatt en liten blødning i dag, er 10uker. Og ringte legen i ettermiddag. Fikk beskjed om å ta det med ro i noen dager, og dra på legevakten dersom jeg fikk flere blødninger..... Ble så beroliget når jeg leste om så mange det hadde gått bra med, og at det er så vanlig. Helt til jeg kom mot slutten av innleggene, nå er jeg om mulig enda mer stressa.... Får bare krysse fingrene og håpe at alt er i skjønneste orden....
solavisfolket81 Skrevet 20. august 2010 Forfatter #15 Skrevet 20. august 2010 Lady like, les det jeg skrev som legen sa Det er større sjans for at det er bra der nede enn dårlig, når det er lite blødninger. Lover! Dette går bra for oss begge
Lady like Skrevet 20. august 2010 #16 Skrevet 20. august 2010 Ja, har en god følelse nå. Å tusen takk ) Har jo fortsatt ikke vært å sjekket noe. Men er jo kvalm, hodepine og ekstreme pupper. Trodde aldri jeg skulle si jeg var glad for å være dårlig, men tar det som en bekreftelse på at alt er bra Ja, detta skal gå bra!! Lykke til videre til deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå