Gå til innhold

hvor ofte sover din 7mnds baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

min sover fotsatt tre ganger, en kort lur på morgenen,en lenger midt på dagen og en kort en på ettermiddagen.han legger seg rundt halv 7-7.

Når begynner de å sove kortere dupper?legger vi tilrette for det eller blir det en naturlig overgang?

Har vært gjennom dette før men husker ikke!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har samme søvnprogram som dere, bare at hos oss er den første luren den lengste. Lurer også på hvor lenge vi skal gjøre det. Foreløpig sover hun godt både om dagen og natten, så jeg tror hun trenger alle lurene.

Skrevet

Min sov 2 økter ved 7 mnd(gjør det fortsatt). Gikk fra 3 til 2 ved rundt 5-6 mnd på den måten at han trengte å legges senere etter frokost, og sov da lengre på første økt. Denne varer fra 1,5-3 timer. Så var det å hale ut tiden litt i starten til neste økt 1-1,5 timer.

Nå sover han stort sett fra 10-12(vekker evnt kl 12.30 sånn at jeg skal få langt ham igjen ca kl 15, sover da 1 time før han vekkes igjen).

Hos oss ble det altså en naturlig overgang.

Skrevet

Det var vi som bestemte når vi mente han burde gå over til 2 dupper. Det gjorde vi utfra de 'signalene' han ga, som feks vanskeligere å sovne når han ble lagt osv. Men det rare er at han allikevel ga trøtthetstegn ved de 'gamle' sovetidene rett og slett fordi dette var da han var vant til å bli lagt. Men etter et par dager tilvenning var ny rutine etablert.

Vi hadde gått over til 2 dupper ved 7 mnd. (men da ble det lengre dupper, ikke kortere, han sover fortsatt ca samme antall timer i døgnet)

Skrevet

Gutten min sover fremdeles veldig mye, og da mener jeg MYE!!

Han sover hele natta fra 19 til 06, og deretter går det slag i slag.... Er våken i vanligvis 1,5 til 2 timer før han vil sove, så han sover ca 4 eller 5 ganger a 1-1,5 timer i løpet av en dag. Går det mer enn 3 timer før han får sove, blir han overtrøtt og får store vansker med å sovne igjen. Er litt usikker på om dette er noe jeg bør ta opp med HS, da jeg tror han kanskje sover mer enn normalt. Men han er veldig ivrig og aktiv når han er våken, og virker ellers helt normal i utviklingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...