Gå til innhold

symptomer på graviditet:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har sett en liste over symptomer på graviditet her inne, men føler at den er litt mangelfull (ikke ta det personlig du som har laget den), i tillegg til at det hadde vært greit å se når tidligst noen symptomer kommer. Derfor har jeg vært inne på et annet forum og skrevet ned når andre har kjent sine symptomer. Jeg kan ikke gi dere linken pga våre forumsregler , men send meg en PM, så skal dere få den!

Husk at ingen er like, og ikke alle har disse symptomene. Noen kjenner ingenting til en graviditet, andre kjenner masse. En del mener at det er det samme som PMS, bare at det kommer en uke tidligere (og de føler også at mensen er en uke tidligere).

Om du har opplevd å få en symptom tidligere enn det som står på denne listen og vil at det skal være med, send meg en PM med hvilken symptom det er, og når du kjente symptomet!

dpo = days past ovulation/ antall dager etter eggløsning

wpo = weeks past ovulation /antall uker etter eggløsning

1 dpo: Sammentrekninger i livmoren, øm livmor, støl livmor

1 pdo: En ny glød

1 dpo: Ekstra sterk sultfølelse

1 pdo: Kvalme

1 dpo: Kjenner at brystene er anderledes

1 dpo: Soppinfeksjon i underlivet

2 dpo: Stikkinger i eggstokkene, de aller fleste kjenner dette på høyre side, for andre veksler det mellom venstre og høyre.

5 dpo: Murringer i livmoren, føles som om tarmene flytter på seg

6 dpo: Hjertebank

6 dpo: Luft i magen

6 dpo: Spotting (festeblødning, litt blod på pairet eller i trusa)

7 dpo: Ømme bryster, kjennes som om brystene er hovne, eller som om det stikker i brystene, andre føler at det klør veldig.

7 dpo: Markerte blodårer på brystene

7 dpo: Hårsekkene på brystene blir mørkere og mer definerte

7 dpo: Økt utflod, utfloden blir vitere

7 dpo: Tett nese

7 dpo: Slapp og trøtt

7 dpo: Humørsvingninger

7dpo: Halsbrann

7 dpo: Festesmerter, kjennes som stikninger i livmoren, som kan bevege seg mot korsryggen

7 dpo: Stikkinger i magen ved nysing, raske bevegelser, eller å reise seg brått opp

7 dpo: Vekslende hard og løs mage

7 dpo:Kviseutbrudd

8 dpo: Tidlig tretthet, legger seg tidlig

8 dpo: Fryser og svetter om hverandre

8 dpo: Tørste (Kan drikke masse, og aldri bli helt tilfredstilt)

9 dpo: Frysetokter

9 dpo: Flere hadde opplevd å teste positivt så tidlig.

10 dpo: Mange reagerer på kaffe og røyk, de som er avhengig vil aldeles ikke ha det

10 dpo: Drømmene blir mer tydelige

10 dpo: Urinen har en stram lukt, litt jernaktig

10 dpo: Svimmelhet

10 dpo: Tørr hud

10 dpo: Generell tretthet

11 dpo: Luktesansen endrer hva den liker og ikke liker

12 dpo: Neseblod

12 dpo: Uren hud

12 dpo: Mister hår/tynnere hår

12 pdo: Metallsmak i munnen

14 dpo: Oppkast

15 dpo: Herpesmunnsår, dukker spesielt opp hos de som er tidligere plaget med det.

6 wpo: Ofte dobesøk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

selvfølgelig veeeeldig individuelt og myyyyye kan bare være pms:)

Skrevet

dytter litt på denne jeg hehe

Skrevet

Hm!

Eg vart litt ekstra håpefull då eg las "tett nese", "hvit utflod", "halsbrann" og "tydeligere drømmer"...eg har drømt som eit uvær i det siste, og har tett nase når eg skal sova...i tillegg har eg jo kjent desse stikkene i underlivet. Mensmurringar lenge før mens-tid også. IKM laurdag, dette blir spennande!!!

Skrevet

Jeg har veldig mange av disse symptomene, samtidig med at jeg fikk mens lenge før tiden... Usikker på hva jeg skal tolke det som. Tror kanskje jeg bare går rundt å er litt paranoid, fordi jeg så gjerne skulle ønske jeg var gravid, men det er et faktum at jeg er kvalm, hete og kulde tokter, merkelig mage, kviser, løs/hard mage osv.... Har vært hos legen og testet negativt, men rådet meg til å ta test hjemme i løpet av uka som kommer, og kanskje om to uker også.

Synes det er så rart at jeg skal ha så mange symptomer og samtidig mensen... lettere fortvila nå, for jeg ønsker så inderlig...

Skrevet

jeg er 6 dager over ikm og har noen av disse symptomene.

en uke etter eggløsning fikk jeg litt blod i trusa og det var det.

har murringer i magen og føler meg støl i magen.

vondt i korsryggen, tett nese, rar smak i munnen, varm og kald om enan, kviser og kvalm hver dag like før jeg må spise.

Testet negativt 2 dager over ikm, men tenker jeg kanskje må ta en test til snart for å være sikker.

Skjønner ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...