Gå til innhold

overtidig og engstelig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hører så mye om komplikasjoner hos overtidige, som at babyen sitter fast, kommer skjevt ut, svelger grumsete fostervann, får infeksjoner, osv. jeg er seks dager på overtid. jeg engster meg veldig nå. er tredje fødsel dette, så jeg burde jo roe meg litt. men jeg er søvnløs av engstelse nå. har åpning og er moden og alt, emn ingen rier. vanligvis er babyen min turbo om natta, nå er han helt rolig, og har vært det hele natta. og er det ennå bittelitt bevegelse, men mye mye roligere enn ellers. uff, nå har jeg det ikke no ok. er livredd. sikkert endel hormoner som spiller inn her, jeg vet jo det. men hva hjelper det når jeg er så redd....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, det er slitsomt å gå sånn. Håper han kommer i dag!

Skrevet

Men kjære deg, sånn kan du jo ikke gå å engste deg!

Hvis babyen plutselig har blitt veldig rolig nå som du er på overtid, så synes jeg du skal ringe føden og be om en sjekk. Mest sannsynlig gjør den seg bare klar til ferden ut hvert øyeblikk, men så er det dette MEN-et da......

Bedre å ringe en gang for mye enn for lite og kanskje du får settes i gang også?

Ønsker deg lykke til, ventet på oppdatering og sender en stooooooooooor trøsteklem:)

Skrevet

Er enig med Maddemor... Er rusket i magen roligere er det ikke noe å nøle på. Ring føden!

Skrevet

vimsa.... vi er ca likelangt på overtid.... jeg og er moden.... slimproppen har gått i to dager nå, den har vørt brunrosa og tykk i slimet..... hadde noen sinnsyke tak igår og idag er det med blod også.... jeg har fått overtidsvurdering i morra, når har du fått???

håper det skjer noe for både du og og me snart.... sender over noe fødestøv e fikk grabba te me her i ste :P

synes også du ska ringe føden om du er urolig! det er så skummelt å gå på overtid... det kan så fort skje noe uten at man helt får det med seg....

tenker på deg :)

Skrevet

kjære dere alle, tuuusen takk for støtten. jeg bare griner og griner jeg nå. helt utav kontroll.... har drukket brus og spist søt frokost blanding og is og har ventet og ventet, han beveger seg bittelitt.. men ikke nok, så nå skal jeg ringe føden. alle murringene jeg har hatt til nå er jo også borte. alt er liksom annerledes nå.

jeg skal fortelle hvordan det går etterhvert jeg.

håper det går bra med dere alle, tvi tvi for at vi alle føder skjønne små nå rett rundt hjørnet....

Skrevet

Kjære vimsa!

Når vi ventet førstemann så endret han VELDIG på bevegelsene de siste timene før riene startet; han hadde fremt il da sparket og sparket, men plutselig var det slutt og han bare sklei fra side til side, men ingen liv i så måte. Det var nok bare hans måte å lade opp til ferden ut på og han var frisk som en fisk når han kom ut 15 timer senere. jeg tipper det er det samme hos deg, men synes absolutt du gjør helt rett i dra på føden nå.

Sender deg varme og gode klemmer!!!!

Skrevet

ja, klart du skal ringe føden. Få satt opp vurderingstime og sjekk at babyen har det bra. Kanskje de kan strippe deg slik at det setter i gang noe også? Hvilken dag hadde du termin vimsa?

Skrevet

Uff stor trøsteklem fra meg.

Kjenner følelsen din og håper du blir tatt godt vare på på føden.

Jeg har vært inne og sjekket fordi gutten i magen er så rolig.... Ikke noe god følelse.

Krysser fingre for at du får litt "fødehjelp" også ;)

Skrevet

Hvordan går det med dere, kjære Vimsa?

Skrevet

Høres ikke noe artig ut, men jeg tror ikke babyen kommer til å bevege på seg så lenge du ikke klarer å slappe av. Hvis du er anspent og gråter masse, så merker jo babyen dette. Jeg ville lagt meg ned på sofaen med beina høyt, og pustet rolig til jeg hadde meg selv under kontroll igjen, så ville jeg vurdert hva jeg skulle gjort.

Skrevet

hei igjen.

er så godt at man får respons her inne, det hjelper med støtten her.

og det var godt å komme på føden, de er så søte og snille der.

De tok sparkeprøve, ultralyd og de kjente på ham og på mormunn osv. alt er bra med ham. heldigvis. han sparka godt da jeg satte meg med ctg. jeg hadde til og med litt utslag på riaktivitet, selv om jeg selv nesten ikke kjente det, annet enn som litt mensmurr i ryggen.

og jordmora tøyde/strippet meg. så nå har jeg gode tre cm.

også fikk jeg med sovepille, som jeg skal ta ikveld, så satser vi på at jeg får hvile litt. har slitt med søvnen leeenge, er vel derfor jeg har grått så masse nå, er så sinnsykt sliten.

også skal jeg inn igjen på lørdag hvis ikke noe har skjedd innen da, for å tøye enda litt og for å se at han fremdeles har det bra. han er visst ganske så stor.

De følger godt opp, og det setter jeg veldig stor pris på.

De sa at de helst ikke ville sette igang, pga at han er såpass stor, da er det ekstra viktig at han helst får komme ut med mine egne rier sa de. så da får jeg stoler på det.

takk til dere alle, for støtte. :-)

og dere, nå er det ikke lenge igjen...... herlig.

Skrevet

SÅ BRA VIMSA!!!! Dette var jo gode nyheter og nå håper jeg at du slapper litt bedre av frem mot fødsel! Som du selv sier; nå er det uansett ikke lenge igjen!

Sender en stor klem og håper du går i fødsel av deg selv i nærmeste fremtid:)))

Skrevet

takk maddemor, og ja, jeg slapper mye bedre av nå.

Er så glad vi har dette forumet jeg. er så godt å ha noen å dele med!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...