Gå til innhold

gravid og maling..

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har plutselig fått malingsånden over meg. har pusset opp litt møbler etc. bare noen småting. men nå har jeg veldig lyst til å male litt i kjellerstuen. vi har panel der, så lurer på om dette er noe jeg kan gjøre..altså male inne på panel? noen som vet...

Skrevet

Du kan male med vannbasert maling, med god lufting. Bruk gjerne maske... eg malte med førstemann... men brukte aldri oljebasert maling.

Skrevet

.. og med jotun sens, vil jeg anta. Det er iallefall planen min. Skal pusse opp soverommet.

Skrevet

Vi pusset opp en del med førstemann, og da brukte vi akrylmaling. Det er den eneste som er uten farlige avgasser. Vanlig vannbasert maling kan inneholde "uheldige" stoffer, som kan påvirke fosteret. Sens malingen vet jeg ikke hvordan er, den kom etter vi hadde fått nr 1, men akrylmaling kan anbefales.

Skrevet

Jotun Sens reklamerer i alle fall med at du kan bruka den når du er gravid. Den er også anbefalt av Astma- og Allergiforbundet, og har ingen avgassar/løysemidler. Trur Butinox Green Room er i samme gata, men dei reklamerer ikkje med dette rundt graviditet og slikt, så eg skal ikkje seie det for sikkert.

Skrevet

Beckers er jo en annen maling du kan bruke. Den er vannbasert da, men er svanemerket og mannen på butikken sa at man kan male seg selv med den... Så mannen brukte den når han malte kontoret, og jeg satt ute og malte en seng med samme type, dog i en annen farge ;)

Skrevet

jeg ringte astma og allergiforbundet og spurte om dette med sens maling, og hva som eventuelkt var forskjellen på den og den green room malingen.. og svaret jeg fikk var at sens er trygt å male med også for gravide, fordi den ikke gir noe skadelig avdamping. Green room malingen er bedre enn de fleste andre malingstyper på markedet, men de ville ikke anbefale gravide å male med den.. men den vil ikke ha så mye avdamping i lang tid etter maling.. så det kreves mindre lufting osv.

Etter denne praten med en veldig hyggelig dame, valgte jeg å kjøpe sens - og har nå malt hele leiligheten (er 30+5 i dag).. malingen lukter absolutt ingenting! :) Men er litt dyrere enn annen maling (jeg snakker altså om jotun sens maling)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...