Gå til innhold

Overtidstime sykehus.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Legen min har nå bestilt overtidstime på Bærum om ei uke. Han sa de da tok mange prøver og evt satte i gang fødselen.... (Er nå 5 dager på overtid) Bør jeg ha med mannen min på den timen, og hva med bagen? Kan jeg kreve at de setter i gang fødselen?

Takknemlig for svar!!

Klem

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel ikke noe fasitsvar på om mannen skal være med, men jeg hadde tatt han med. Spesielt siden det er diskusjon på overtidsplan. Vet at Bærum var kjipe på igangsetting før, men vet ikke hvordan det er nå. Svigerinnen min ble ikke satt igang før tre uker over tiden. Det er det godt å være to til å argumentere... Nå tror jeg alle norske sykehus er littmindre rigide i praksisen på dette enn før. Tror ikke du har mulighet til å kreve at de setter deg igang, men er du tydelig og forer mannen med argumenter, så er vel sjansengod for at du får time ganske snart etterpå. Du kan nok ikke belage deg på at de setter deg i gang der og da ettersom du sikkert blir sendt på polyklinikk for sjekk (deretter henviser de deg til føden for igangsetting når de har ledig kapasitet). Hvis ikke noe er galt ved sjekken da (lite fostervann eller svangerskapsforgiftning el lignende, men det har du sikkert ikke).

Men det kan jo godt hende at noe skjer i løpet av den uken før du skal på kontroll da... Hvis du synes det er lenge å vente en hel uke så kan du jo ringe direkte til sykehuset å høre om du kan bytte timen? Kanskje noen andre har avbestilt? Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...