Håp på 1 til :0)-Overtid Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Har hørt noen som har sagt at en bør kjøpe nye flasker og ikke bruke de en brukte på forrige barn pga et eller annet stoff i flaskene. Gjelder det spesielle flasker eller? Noen som vet?
blid frøken :) Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Det gjelder ett eller annet stoff (bpa???)som blir frigjort akkurat i det du koker dem, men da tror jeg det skal være ganske gamle flasker og du heller jo aldri kokende drikke oppi flaskene til ungen. På en barnebutikk sa de til meg at jeg ikke trengte tenke på det, så jeg bruker "gamle" flasker, men har kjøpt nye "tuter".
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Gamle flasker inneholder gjerne BPA, som kom i søkelyset pga nye, uheldige forskningsresultater en gang iløpet av 2009. Så jeg har byttet ut alle mine gamle Avent-flasker fra 2008/ 2009 i nye BPA-frie Aventflasker, siden Midelfart sendte ut nye BPA-frie flasker gratis i bytte mot de gamle i fjor. De var uansett ganske ripete og slitt, og da frigjøres jo BPA i større grad enn i ubrukte flasker, så jeg ville nok ha byttet ja.
Håp på 1 til :0)-Overtid Skrevet 4. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 4. august 2010 Gjaldt det alle flasker da? Har en haug med Dr. Brown flasker. Litt dumt å måtte hive alle sammen.... Ser det står på nett at de er bpa frie, men vet ikke hvor lenge de har vært det. Mine er 2 år gamle.
Corneliuss Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Mener å ha hørt at de også inneholder bpa. Tror nær sagt det gjaldt alle leverandørene. Jeg har kastet alle mine gamle og tenker at de uansett hadde stress-skader og slitasje etter mye bruk (de aller fleste i hvert fall). Da skal de jo uansett byttes til nye. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå