Gå til innhold

Flere her som ammer 8mnd beby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor ofte ammer dere bebyen? Ammer dere om natten? Hvor gammel er ungen?

Er det lite å amme en 8mnd beby kun morgen og kveld?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ammer morgen, før to soveøkter, litt på ettermiddagen og før natten. ikke om natten. han er 10 mnd. to ganger om dagen gjør at han dekker hele væskebehovet sitt, så det er fint det :)

Gjest Kira06
Skrevet

Når datteren min var 8 mnd ammet jeg også kun morgen og kveld, hun var rett og slett ikke interessert i mer. Nå er hun 10 mnd, og ammer stort sett bare på morgenen. Da er hun trøtt, og har tid til pupp. Forsøker å amme henne hver kveld også, men da bare ler hun og klyper meg i brystvorten... hehe!

Skrevet

Mitt lille gull ammer stort sett morgen og kveld, og det hender vi får til en sup eller to på dagen. Hun er 10 mnd snart. Men for bare en mnd siden ammet hun minst fem ganger om dagen. Det er nok veldig vanlig at de ammer mindre etterhvert som de nærmer seg året.

Jeg synes det er genialt å amme morgen og kveld så lenge som mulig (innen rimelighetens grenser, altså).

Skrevet

Snuppa mi er snart ni måneder, og jeg har lenge ammet morgen, kveld og natt. Hun har ikke vært interessert på dagtid, men det begynner hun å bli nå, særlig siden jeg begynte å jobbe igjen. Så da får hun stort sett en sup på dagtid også. Jeg tror at jeg ammer mye ift alderen hennes.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg ammer enda min på 9,5 mnd. Han får morgen og kveld, og kanskje en sup eller to i løpet av dagen. Ikke på natten. Da han var 8 mnd fikk han vel det samme, bare at da fikk han på natten også, selv om han egentlig ikke trengte det.

Skrevet

Jeg ammer fortsatt en god del. Hun er skikkelig pysete på fast føde, til min store fortvilelse. Hun er ganske glad i middag, men ellers lite annet. Jeg ammer sikkert 3-4 ganger på dagtid + 2-3 ganger på natta. Håper dette snur snart, det er ikke såå lenge til jeg begynner på jobb igjen.

Skrevet

Datteren min er 8 mnd nå og jeg ammer henne morgen, middag og kveld. Av og til også en gang i løpet av natten, men det blir stadig sjeldnere. Jeg har jobbet for dette en stund siden jeg snart skal begynne å jobbe.

Hun drikker vann til alle måltider (4 måltider fast føde hver dag), så hun får nok i seg nok væske. Hvis hun ikke hadde drukket vann hadde jeg nok prøvd å amme mer.

Skrevet

Pluggen min er 8,5 mnd og jeg ammer morgen, kveld og før to soveøkter. I tillegg pumper jeg før jeg legger meg så jeg har til å ha med ut på tur påfølgende dag. (mm holder seg jo mye lengre enn mme når vi er på vift:)

Har ikke ammet natt siden 5 mnd, men ammet tidlig morgen mellom 05-06 og sov videre igjen helt inntil nylig. Sover nå til 19-07.

Gir vann til alle måltider.

Tror det er helt fint å amme morgen og kveld ved 8 mnd, ganske vanlig tror jeg!

Skrevet

Vesla er 9 mnd og vi ammer fortsatt. Blir mest morgen, kveld og natt, på dagtid er hun ikke så interessert i pupp, men det hender hun tar en svelg nå og da da og;) Det hender at hun enten hylskriker til puppen eller ler og tuller og biter med de to tennene sine. Au, da gidder jeg ikke;)

Skrevet

Jeg ammer fremdeles ganske mye, minst morgen, ettermiddag (etter jobb), kveld og natt. I helgene (når jeg har fri) blir det flere ganger i løpet av dagen. Hadde vært godt om han hadde kuttet nattmaten snart siden jeg er i full jobb, begynner å bli lei av 3-4 timer oppstykket søvn :-/ Men det er utrolig hva som går. Han er forresten litt over 8 mnd.

Skrevet

Min er 8,5 mnd. Jeg ammer kun om morgener når hun våkner (kosevåkner med puppen). Vi ammet morgen og kveld inntil forrige uke, hun ble urolig ved kveldspuppen. Vi begynte med mme etter kveldsgrøten. Fungerer kjempefint :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...