kitty litter Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Altså den god natt sangen? Ungen har fått dilla på den, men jeg kan ikke teksten riktig...
___ Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Byssan lull koka kittelen full. Det kommer tre vandringsmenn på vegen. Byssan lull koka kittelen full. Det kommer tre vandringsmenn på vegen. Den ene er halt. Den andre er blind. Den tredje står utenfor og tør ikke gå inn. //eventuellt Den ene akk så halt den andre o så blind den tredje sier slett ingenting. (Kom bisken og beit'n i beinet. Oj å oj i beinet.) Byssan lull koka kittelen full. Det blåser tre vinder på havet. Byssan lull koka kittelen full. Det blåser tre vinder på havet. På Store Ocean. På lille Skagerack. Og langt opp i Bottnisk viken. Byssan lull koka kittelen full. Det seiler tre skuter på havet. Byssan lull koka kittelen full. Det seiler tre skuter på havet. Den første er en bark. Den andre er en brigg. Den tredje har så ødelagte segl. Byssan lull koka kittelen full. På himmelen vandrer tre stjerner. Byssan lull koka kittelen full. På himmelen vandrer tre stjerner. Den ene er så hvit. Den andre er så rød. Den tredje er månen - den gule. Byssan lull koka kittelen full. Sjøkisten har trenne figurer. Byssan lull koka kittelen full. Sjøkisten har trenne figurer. Den ene er vår tro. Den andre er vårt håp. Den tredje er vår kjærlighet - den røde. Byssan lull koka kittelen full. tre er tingene - de gode. Byssan lull koka kittelen full. tre er tingene - de gode. Den første er vår Gud. den andre er hans sønn. den tredje er vår jomfru Maria.
Kate77 Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Fant denne vhja google:) http://forum.nybaktmamma.com/showthread.php?t=1730
___ Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 Selv bruker vi foresten en litt annen variant: Byssan lull koka kittelen full. Det kommer tre vandringsmenn på vegen. Byssan lull koka kittelen full. Det kommer tre vandringsmenn på vegen. Den ene bringer tro. Den andre bringer håp. Den tredje har kjælightens gave.
kitty litter Skrevet 4. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2010 Herregud er den så lang??? Tror jeg holder meg til poamin sin versjon : ) Tusen susen takk for svar altså : ) Dere er geniale : )
*2 LyKkEtRoLL* Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 Den synger jeg hver kveld for minstejenta:) men om jeg synger den riktig, DET vet jeg ikke... Byssan lull kokka kittelen full, det kommer tre vandringsmenn på vegen, byssan lull kokka kittelen full, det kommer tre vandringsmenn på vegen, den ene o så blind den andre akk så døv den tredje han seier ingentingen synger bare første verset jeg da... Men hun elsker det, og MÅ ha den hver gang jeg legger henne:) 3 år er hun.
ellen-propellen Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 Jeg synger også bare første vers:-) den er jo superlang. Men her er en link på hvordan set skal gjøres:-) Sangen er vakker,men jeg syns ikke den er så koselig egentlig (nå etter teksten er lest) Nesten rart at vi bruker en så dyp og voksen sang som Norges mest populære voggesang egentlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå