Gå til innhold

Må jeg fortelle det til barnefaren?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat funnet ut at jeg er gravid, er 9+2 uker på veg idag. Har bestemt meg for å ringe legen for å få henvisning til abort i morgen. Jeg og barnefaren er ikke sammen, men vi har mye kontakt. Jeg vet at han ikke ønsker barn i det hele tatt. Burde jeg fortelle han at jeg er gravid og skal ta abort? Har veldig lite lyst å gjøre det.. men samtidi.. om det vi har skulle utvikle seg til noe mer ville det vere dumt å ikke ha fortalt det.

Om jeg forteller det, hvordan? Er veldig redd for reaksjonen hans.

Fortsetter under...

nei, du MÅ vel ikke fortelle han det. Mange vil nok mene at han har rett til å vite om det... du må selv finne ut hva du mener er riktig!

Personlig så mener jeg at siden dere har mye kontakt og du tror det kanskje kan utvikle seg til noe mer, at det er lurt å fortelle han det. Da slipper du hvetfall å måtte forklare det i ettertid, om dere skulle bli sammen!

Når det komme til reaksjonen hans så synes jeg ikke du skal enke på det! Dere har dere vært to om dette.. har man sex så risikerer man å bli gravid, det vet jo han også. Er vel ikke noe mer din "feil" en hans! Ville bare sagt det rett ut jeg, er ofte det enkleste!!

Gi han en sjanse, kankje han ønsker å støtte deg gjennom dette.

Lykke til! =)

Kine: Hvorfor skal hun kunne forklare det i etter tid? Hva er det å forklare egentlig?

Synes du ikke skal si noe til barnefaren HI om du er helt sikker på din avgjørelse. Han kan ikke gjøre noe til eller fra likevel, og du sparer deg mest sannsynlig for mye hodebry ved å holde det hemmelig. Det er jo ikke godt å vite hvordan han kommer til å reagere. Du trenger ikke fortelle om aborten til noen, du gjør akuratt som du vil. Men om jeg hadde vært deg, så hadde jeg ikke sagt noe:)

Lykke til HI!

Om de skulle bli sammen på et senere tidspunkt så vil det kanskje gnage på henne om hun ikke forteller det. (var klønete skrevet, men du skjønner hva jeg mener) =)

Men det er jo selvfølgelig forskjell på folk!! Jeg hadde nok ikke vært sterk nok til å holde en slik sak hemmelig for kjæresten min, så hvis jeg hadde trodd at det kunne bli noe mellom meg og bf så hadde jeg fortalt det. Om det ikke var aktuelt med et forhold til mannen så hadde jeg nok holdt det for meg selv!

Det var min personlige mening, selvsagt lov å være uenig ;)

Så lenge jeg hadde vært helt bestemt på min egen avgjørelse, så hadde jeg sagt det. Hadde jeg vært usikker, hadde jeg ventet til jeg var sikker med å si det. Min personlige mening er at en far har like stor rett som mor og derfor mener jeg at han skal få vite det, han kan si si mening, men at det er din kropp og derfor du som bestemmer.

Jeg beklager hvis noen blir støtt av dette jeg sier nå, men i de fleste situasjoner synes jeg det er dårlig gjort å ikke fortelle dette til en far. Jeg syns de har rett til å vite det, jeg vet om så mange som hadde satt pris på å få vite det.

Og nå mener jeg selvfølgelig ikke i alle situasjoner, det er alltid unntak.

Men her virker det jo som dere har ett greit forhold og kanskje kan bli noe mer, jeg ville ikke hatt det godt i ett forhold, med å ikke ha fortalt en slik ting. Du får jo sett på reaksjonen hans om dette er en person å satse på? Hvis kan støtter deg og respekterer valget ditt, så er han en person som viser egenskaper jeg hadde satt pris på i allefall:)

Lykke til videre uansett, det som er riktig for deg, blir det riktige..:) bare prøv å tenk fremover og ikke bare nå:) Stor klem! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...