mamma-9 oktober-2010 Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Når er siste frist for å sende dette inn? Har akkurat levert vår utfylte del som foreldre til sjefen min som forhåpentligvis sender det inn neste uke. Er det i seneste laget?? Har 8 uker til termin idag.
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 nå vet ikke jeg hvor du holder hus men her i bergen så måtte jeg levere det inn i slutten av april/beg av mai når jeg skulle ut i perm i midten av aug...så er mulig du er seint ute ja...
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 oi oi du er VELDIG sent ute!! jeg har termin i sept. og leverte søknaden min i begynnelsen av april. de sa at det var minst 3 mndr behandlingstid nå på sommeren. bor oxo i kr.sand
Gjest Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 Vel, jeg har litt under 8 uker igjen til termin, og tenkte jeg skal levere den på fredag, da siden jeg skal til jordmor i morgen og snakke med henne litt om den, og så nav på fredag uansett det går sikkert så bra så
blid frøken :) Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 Det verste som evnt kan skje tror jeg er jo at du ikke får utbeltalt støtte fra dag 1 hvis du får penger fra nav, men hvis du har litt å gå på økonomisk så får du jo etterbetalt. Dersom du får permisjonspenger fra jobb tror jeg ikke du vil merke noe til det.
EllaMaria Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 Jeg har hørt veldig forskjellige ting her, virker som det varierer fra kontor til kontor hvor lang behandlingstid de har. Jeg har termin om ti uker, og sendte inn søknad for litt over en uke siden. Men heldigvis betaler arbeidsgiveren min lønnen min, og de får refusjon fra NAV. Hun som er ansvarlig for disse tingene her på jobben sa at så lenge de (arbeidsgiver) hadde fått og godkjent den interne søknaden var det det som var viktig for meg, de stanser ikke utbetaling av lønn uansett om NAV bruker lenger tid på behandling av søknaden. Så sjekk med arbeidsgiveren din!
DevilDoll © Skrevet 5. august 2010 #8 Skrevet 5. august 2010 I søknaden til NAV står det at det skal foreligge bekreftelse på svangerskapet fra uke 26,så før det er det jo ingen vits i å sende hvertfall.Er i uke 28 nå,og skal sende i løpet av uka.
2 boys & now pink Skrevet 5. august 2010 #9 Skrevet 5. august 2010 Men hun jeg snakket med i Bergen sa at de satte lang frist for å få alt inn i tide... Og at de med termin først snek i køen slik at de ble behandlet før de som hadde vært flink å levere tidsnok. Leverte selv forrige uke, hadde da 10 uker igjen...
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 5. august 2010 #10 Skrevet 5. august 2010 Jeg er også sent ute, jeg leverte på mandag og da hadde jeg 6 uker til termin...men på mitt nav kontor sa de max 8 uker behandlingstid,men de trodde det skulle gå greit. At andre kontor sier at siden det er sommer så kan det ta lenger tid er ikke noe vi skal lide for, de har faste rutiner på dette, skal ihvertfall ha, og at de skal alikevel ha folk til å behandle søknader i ferier og sånn. Min svigermor jobber i nav i bergen og hun sier at de bruker 3-6 uker bare.
Tamu Skrevet 5. august 2010 #11 Skrevet 5. august 2010 Fikk litt noia selv nå, men ringte nav og de sa jeg ikke var forsein. har 8 uker igjen selv!
mamma-9 oktober-2010 Skrevet 5. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 5. august 2010 Takk for mange beroligende svar!!!!!!!!!! :-)
Mamman til prinsesse Malin Skrevet 5. august 2010 #13 Skrevet 5. august 2010 Jeg har termin 2 september og skal levere min søknad i dag! Treg i avtrekkern sier du hehe..
Gjest poäng Skrevet 5. august 2010 #14 Skrevet 5. august 2010 Jeg var også treg, leverte inn søknad i uke 34. 8 ukers behandlingstid på mitt NAV-kontor, og permisjonen begynner jo i uke 37. På mandag er jeg 37+0 og er veldig spent på hva som skjer. Er NAV som betaler ut mine foreldrepenger...:o/
Sommerbebiss Skrevet 5. august 2010 #15 Skrevet 5. august 2010 Huff! Jeg er allerede begynt i permisjonen min, men har ikke fått sendt inn papirene til NAV enda.. Skal få sendt De inn i dag, men er spent på når første utbetaling blir!
Gjest Skrevet 5. august 2010 #16 Skrevet 5. august 2010 hos jordmor i dag fikk jeg beskjed om at søknad skal sendes senest 3 uker før permisjon, dvs 6 uker før termin, så det skal gå så bra så!
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 5. august 2010 #17 Skrevet 5. august 2010 Jeg går på Avklaringspenger og har heldigvis rett til Fødselspenger. Men jeg har også krav på Overgangstønad siden jeg blir helt alene med dette barnet.. Og jeg sendte inn sønadene for bare 2 uker siden og i dag fikk jeg vedtaket om at Overgangstønaden er innvilget heldigvis. Det gikk kjapt. Utrolig. Så da er det bare å vente på svar om fødselspengene.
eliona Skrevet 5. august 2010 #18 Skrevet 5. august 2010 jeg håper,for din del at nav vil være veldig greie her. jeg har termin 30 september og leverte min søknad 30 juni. Fikk svar fra nav etter 2 uker at det var 3 mnd behandlingstid. Bor også i kristiansand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå