Varulven Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 når jeg leser en del innlegg her inne som håner mennesker som prøver å få barn. Med hvilken rett? Fordi man er 24 og aldri har hatt noen erfaringer i livet? Nå, det var litt satt på spissen, men jeg synes det er et meget tydelig bilde at de som er yngre synes de har hele fasiten. Det er jo litt synd å ta fra dere den gode følelsen, men sånn er det faktisk ikke! I min familie er det å få barn etter 40 veldig vanlig. Og når jeg da legger til at det også gjelder min oldemor og tippoldemor, og at det ikke forekommer noen skader fra det i familien, samt at jeg husker min oldemor veldig godt og hadde ett sterkt og godt forhold til min mormor og min farmor, til tros for at oldemor var mor etter 40, mormor fikk min mor etter 40 og farmor fikk min far, som var eldst av fem da hun var 35, så må det da være klart og tydelig at det ikke finnes noen fasit. Nå, 50-100 år senere, er levealderen faktisk ganske mye høyere, og dermed også reproduksjonsalderen. Jeg er 46, men ville absolutt ikke synes jeg var for gammel om det skulle bli meg forunt å bli mor. OM jeg blir det, er egentlig ikke opp til meg, men til min mann som begikk en vasektomi en gang for lenge siden og nå har reversert den. Det er ingen garantier for at HAN blir fruktbar igjen. JEG er, og kommer nok - OM jeg bærer familiens gener- til å være det i rundt ti år til. OG, som det har vært vanlig i vår familie, så må nok noen tenke på muligheten til å kunne bli kvitt meg på en behendig og hensynsfull måte om ca. 50 år :-) (kaste ut for en fjellskrent eller noe) Nåja. Verden forandrer seg faktisk. Jeg håper på å bli gravid, men jeg har veldig små sjanser. Ikke på grunn av min alder, men på grunn av mannens ungdomssynder :-) VI PRØVER!! Og lykke til til alle andre her inne!!!
Gjest Skrevet 6. august 2010 #3 Skrevet 6. august 2010 Jeg klarer ikke ta desse innleggene alvorlig jeg, for jeg vet at MINST 85% av desse jentene vil måtte svelge noen store kameler om 15-20 års tid. Og de fleste av dem vil også kunne le av hvor påståelige og umodne de var "den gang"... ) Jeg fikk mitt første barn da jeg var 23, og syns egentlig da at jeg var litt gammel... hehe.. og jeg var utrolig moden (mente JEG!). Nå er jeg 39, venter nr.4 og skal føde 2 mnd før jeg fyller 40 ) Jeg kan trygt si at livet er myyyyyyye bedre nå! Man setter pris på ting på en helt annen måte.. Da jeg var 23 kunne jeg ALDRI ha tenkt at jeg skulle ha baby som 40åring, 40 var jo eldgammelt.. hehe Nei, tror det er best å ta de "unge" med et smil, for VI vet at ting forandrer seg !! Lykke til med prøvinga !!
Varulven Skrevet 6. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 6. august 2010 Takk begge to! vet ikke helt hvordan jeg bare svarer i tråden, men jeg er uansett takknemlig fordi flere virkelige mennesker ønsker lykke til... Får tårer i øynene. Jeg er faktisk veldig optimistisk, og tror vi kommer til å få det til. Om det ikke blir en baby, så overlever vi vel det også. Men akkurat nå, så krysser jeg alt utenom bena.... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå