Gå til innhold

Noen som har brukt doppler?? Pliis se hit :)

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt meg doppler. Vet jeg mest sannsynlig må vente noen uker før jeg kan bruke den med hell. MEN lurer på, hvor holdt dere doppleren når dere fant hjertet? Dette gjelder da dere som har funnet hjertelyd tidlig mens livmor ikke er den største :)

Takker veldig for svar!

Fortsetter under...

Kjøpt AngelSound, fra teknikkmagasinet. 299,- på tilbud nå. Testa på hjerte mitt, og det funker bra. Anbefaler babyolje :) Kontaktgele fant jeg ikke på apoteket, følger med en bitteliten tube. Men den holder til magen min en gang tror jeg :P

Jeg fant hjertelyden når jeg var 11+0. Forsøk når blæra er full for da presses livmoren oppover. Du må forsøke veldig langt ned på magen - såvidt ovenfor skambenet. Hold doppleren på samme sted en god stund før du flytter den litt videre. Hvor langt er du på vei? jeg har forresten babywatcher og er kjempefornøyd med den :)

Lykke til :)

Gjest H to the Izzo

Jeg har en Angelsound som ble kjøpt i utlandet. Det er visst en av de som fungerer best, fikk vi inntrykk av.

Vi har bare brukt den to ganger foreløping. Første gang var da jeg var 15 uker. Vi lette i et minutt eller to, men fant så lyden ca. fem cm på skrå ned og ut fra navlen. Neste gang lå hun på den andre siden.

Mannen min sjekka hvor fort hjertet slo ved at jeg telte hjerteslagene høyt i et halvt minutt. Det anbefales, for før det fant jeg min egen hjertelyd og trodde den var babyens. :-)

Annonse

Jeg bruker også angelsounds, fant den første gang jeg lette, rett før uke 11!! Og det var glede:)) Rett over skambenet ja, og noen ganger litt ut på siden..

Har egentlig funnet den relativt fort alle gangene jeg har prøvd, utenom igår, så det kan være litt ekkelt og...

Jeg er bare 9+2, så det er tidlig. Har den klar for å høre i uke 11 tenkte jeg, så prøve igjen senere om jeg ikke finner noe :) Måtte prøve i dag, bare for å høre hvordan det høres ut :)

Et lite håp om å høre fosteret, men det gjorde jeg selvfølgelig ikke.

Gleder meg til å se eller høre liv! Er så urealistisk nå.

Jeg har den samme fra teknikmagasinet, og den gèltuben holder leeeeenge. Du trenger ikke mer enn en ert hver gang.

Jeg fant hjertelyden når jeg var 11+5 tror jeg det var.

Du må bare lete etter den, det er ikke noe fast plass man finner den.

Jeg er uke 15 nå og finner den med en gang.

Jeg prøvde første gang å finne hjertelyd i uke 17, og da brukte jeg faktisk hele 10min på å finne hjertelyden! Var rimelig bekymret etterhvert kan du skjønne! Ikke alltid så lett å høre.

Jeg har tydeligvis morkaka forran denne gangen, og har du og det vil det nok ta litt lenger tid å finne hjertelyd. Jeg fant hjertelyd til slutt til venstre rett over skambenet. INGEN lyder som helst midt på magen der morkaka er, og går jeg litt høyere hører jeg min egen hjertelyd. OG som noen over nevner så tell slagene, for du kan finne din egen puls flere steder, og tro det er barnets.

Lykke til, og husk at det er mange uker til du bør finne hjertelyd når du sjekker:)

Var hos legen i dag og hørte hjertelyd og etter det reiste vi rett til teknikk magasinet å kjøpte angel sound. Men slik som det er hos legen er kvinnens puls litt mer skurrete enn barnets, er de det samme på angelsounden? :D

Annonse

Har MAS sin babywatcher, superfornøyd med den :-) Har funnet hjertelyden i over 5 sek. for en uke siden, er nå i uke 8+6. På babywatcher kommer hjerteslagene opp, så er det min hjertelyd ligger den på rundt 80, babyen sin liger mellom 120-170.. Har funnet den to ganger nå, begge gangene rundt 160 :-) Men finner den ikke hver gang og må lete en stund, er enda veeeeeldig tidlig..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...