Gå til innhold

andre studenter som skal ha mars/april baby?

Anbefalte innlegg

Heisann.

bare lurer på hva dere gjør med studiene?

Jeg har planer om å gå på skolen frem til fødselen være vekke ca en ukes tid etter fødselen og deretter begynne på skolen igjen og ta med meg knøttet når det ikke er mulig for noen andre å ta han. Har da bare bachelor oppgave og et fag til å ta så håper det går greit.

jeg er veldig sta og fast bestemt på at dette skal gå bra ;o) håper jeg klarer meg...

Fortsetter under...

Heisann...:)

Nå skal jeg bare ta en videreutdanning (30sp), men svarer uansett..:)

Jeg har termin 30.mars og kjenner meg selv såpass godt at jeg vet at jeg ikke vil klare å konsentrere meg om studie midt oppi fødsel/barseltid. Har i tillegg to fra før som krever sitt. Kommer derfor til å ta permisjon fra studiet fra februar (siste samling før min fødsel) og ett år. Håper virkelig dette lar seg gjøre med studiet jeg skal ta..:)

Jeg studerte da jeg fikk førstemann også og tok da permisjon fra studiet i ett år, fra jul til jul. Fungerte utmerket for oss :)

Gjør det som føles best for deg. Er jo veldig greit å bli ferdig med det også, så skjønner godt at du velger som du gjør!:)

jeg vet at det kommer til å bli tungt, har en sønn fra før som jeg fikk i mai en uke før siste eksamen på første året. Da tok jeg bare fri i sommerferien og begynte på skolen igjen mens min samboer var hjemme i med 50% perm mens mamma hadde min sønn 2 dager i uken.

Jeg har to kjempe gode venninner i klassen som jeg skal ha bachelor oppgave sammen med. har enda ikke fortalt dem om knøttet i magen men er ganske sikker på at de vil støtte oppom. Og min mor kommer nok til å stille opp også. det er jo bare snakk om 2 måneder må klare å komme meg gjennom det,selv om det blir et levende helvete !!! får bare glede meg til å sove ut i sommerferien.. å vente et helt år for å ta to månder opp igjen det er jo bare glemmesak!!

Jeg skal ha i mars, og håper jeg skal klare å fullføre hele skoleåret. Lese en del hjemme, la pappan være hjemme med barnet og evt ha det med på skolen når det lar seg gjøre.

Det hadde virkelig vært deilig å slippe å ta permisjon like før semesterslutt.

For meg betyr det at jeg kan søke jobb når jeg er ferdig med permisjonen min, så virkelig deilig og økonomisk lønnsomt er det jeg tenker på ;o)

vi skal nok klare å kare oss gjennom det tenker jeg... hvor gale kan det egentlig bli?? :P

Jeg er i samme situasjon som deg. Skal til å begynne på siste året nå og har termin i slutten av mars. Har vært veldig usikker på hva jeg skal gjøre selv. Er jo utrolig ok å bli ferdig med studiet... men jeg regner med at siste semesteret kan være ganske krevende og er redd for at jeg skal slite med konsentrasjonen og at prestasjonsnivået skal falle drastisk. Permisjonstiden er jo noe man aldri får tilbake... Samtidig er jeg redd for at det skal bli vanskelig å ta opp igjen studiene etter permisjonen. Og det er jo ikke sikkert man er like heldig med studiekameratene neste år...

Synes dette er vanskelig. Men er sikker på at bare man går inn for det så vil man kunne klare de få mnd det er snakk om. Iallfall når man har god støtte rundt seg. :0)

Annonse

ja det er viktig å ha folk rundt seg som støtter. Håper og tror

Så langt så er mitt svangerskap veldig likt som da jeg gikk med sønnen min så jeg føler på en måte at jeg vet hva jeg kan forvente :) er jo ikke tvil i at det kommer til å bli tungt, men tror det er mye bedre å gjøre seg ferdig sammen med de jeg kjenner godt og har planlagt å ha bachelor med allerede. Blir spennende å fortelle dem om knøttet i magen, gru gleder meg..

synes det er fint å vite at det ikke er bare meg som har laget et lite logistikk problem for meg selv ;o)

Det ideelle hadde jo selvfølgelig vært å ha termin i juni.. men slikt kan man ikke alltid styre :0) og jeg er overlykkelig over å være gravid akkurat nå med akkurat denne babyen. Så får man heller takle de utfordringene som kommer etter hvert.

Dette er mitt første svangerskap, så jeg er dermed ganske usikker på hvordan ting blir fremover og etter fødselen. Er kjempespennende synes jeg! Tror nok jeg kommer til å forsøke meg litt på skolen etter fødselen. Jeg regne med kroppen (og familie/venner) sier fra når ting ikke går. ;0)

Det aller viktigste akkurat nå er at barnet er friskt og at alt er bra. :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...