Dårlig fantasi Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Er veldig inressert i tips som kan hjelpe. Sliter med en veldig slags kloe inni kneskaala paa et vis. Det kommer naar jeg sitter stille aa ser film feks, og naar jeg skal sove. Kan ogsaa vaakne paa natta og bare maa sprelle med bena. Utrolig irriterende, og odelegger dagen min! Har lyst til aa ta en hammer og knuse kneskaala, men det er vel ikke saa lurt. Har hort det ikke er noe aa gjore med, og at det ofte forverres ved graviditet. Haaper noen kan hjelpe meg med et supertriks. Hjelp!
flypapir Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Har hørt et kjærringråd som sier at man skal knyte en ulltråd rundt ankelen når man sliter med urolige bein. Litt usikker på om man skal gjøre det rundt ene eller begge, du får prøve deg frem.. Lykke til!
Dårlig fantasi Skrevet 4. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2010 Takk, det skal jeg jammen prove.
Zamza Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 Spis banan. Den inneholder mye magnesium som skal hjelpe.
Karolili Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Jeg har urolige bein, men på en litt annen måte. Det verken prikker eller klør, men jeg har bare et enormt behov for å sprelle, spenne musklene og røre på dem. Det kommer nesten alltid etter middag og når jeg skal legge meg. Følelsen som er inne i leggene er veldig vanskelig å beskrive egentlig. Uro er liksom det eneste jeg klarer å beskrive det med. Kjennes ut som det ligger i musklene ihvertfall. Ødelegger nattesøvnen gjør det også. Jeg har også lest at det kan være et tegn på for lite folat, men jeg vet ikke.
Lacey*har fått erta Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 Hei! Titter innom egentlig bare jeg. Lenge siden jeg har født, men så leste jeg innlegget ditt og følte jeg ville komme med noen ord. Jeg hadde det akkurat som deg i svangerskapet mitt. Jeg har slitt med restless leggs før, men det forverret seg for meg da jeg ble gravid. Jo lenger ut i svangerskapet-jo mer ille ble det. Jeg tror ikke jeg sov en hel natt igjennom fra 2.tri til fødsel... dessverre.. Jeg ble anbefalt magnesium først og for meg tok dette bare krampene fra leggene. Deretter ble jeg anbefalt av en fostermedisiner på Ullevål å drikke Tonic-vann. Det smaker helt grusomt men det er visst noe mineraler i det som skal hjelpe mot rastløse ben. Jeg var desperat og kjøpte inn og fikk i meg i allefall et glass hver kveld og noen småslurker i løpet av dagen. (det smaker jo helt ubeskrivelig vondt så for meg var dette en bragd nærmest) Jeg vet ikke om det var hjernen min som ville det skulle fungere eller om det faktisk fungerte.. men det hjalp litt. Det tok det ikke bort, men det ble litt bedre. I tillegg tok min kjæreste å masserte bena mine hver kveld, eller dvs, lå med albuen/kneet på musklene mine for å slite de ut og få de til å slappe av. Og dette var redningen for meg i de siste ukene... Jeg vet ikke om det kan hjelpe deg, men det er i alle fall noen råd. Jeg vet hvor grusomt det er å ha rastløse ben Lykke til!
Spybøttå Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 Detta hørtes kjent ut, akkurat som nåke som risle og kitle inni foten frå midt på låret og nerforbi kneet.. veldig irriterande, og det komme spesielt viss eg har bevegd meg lite og seint på kvelden.. har ikkje nåken gode tips å komma med desverre...
CHICCA Skrevet 6. august 2010 #8 Skrevet 6. august 2010 Hei, Veldig plagsomt med rastloese ben. Har det til tider selv og i forrige graviditet ble det ganske ille mot slutten. Jeg fikk ogsaa hoere om kjaerringraadet med en ulltraad rundt foten, men siden jeg ikke hadde ulltraad tilgjengelig (strikker ikke mye nei....) tok jeg rett og slett paa meg ullsokker om natta!!!!! Det hjalp paa meg saa kanskje vaert aa proeve? Ellers saa hjalp det aa bevege bena mest muig paa kvelden, liksom "slite de ut". Lykke til videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå