Gå til innhold

jeg gleder meg faktisk til å gå på jobb...;)

Anbefalte innlegg

jeg er pedagogisk leder på en meget travel avdeling. har hatt et helt jævlig år på jobb på mange måter. mistforstå meg rett, det har vært mange kjekke øyeblikk også, men det har vært et evig styr. kan nevne barnevernsaker i fleng, 5 IU planer å skrive og følge opp, en barnegruppe som har vært utrolig hard. har hatt 4 veldig utfordrene barn som har vært helt ekstreme. ene barnet har vi til tider måtte holde 3 voksene fordi barnet har vært så sint fordi det var jo ikke regnbuksen barnet ville ha på seg ute..... short hadde vært bedre..... jeg kan nevne i fleng. jeg har tenkt på å bytte arbeidsplass for det har virkelig vært et sann helvete.

men nå har nesten alle de utfordrene barna sluttet. og de nye barna vi har fått inn virker rolige og veldig greie. foreldrene er super hyggelige og jeg kjenner jeg har mistet de 10 kg med bekymringer jeg har bært på skuldrene mine. nå gleder jeg meg til å gå på jobb og jeg kjenner jeg blir skikkelig glad. nå føler jeg at jeg endelig fokusere på alle barna og ikke bare de mest utfordrene som tok all oppmerksomheten.

Fortsetter under...

Du må jo være tidenes pedagog du. Så bra at de ungene som virkelig trengte deg er borte så kan du bare vandre rundt i din lille boble om at verden er ett fanstastisk sted og at alle barn har det bra.

Når jeg leser innlegget en gang til her, så tror jeg faktisk du er ett troll. 3 voksne som må holde ett max 5 år gammelt barn fast? Tror jeg neppe... Skal du få opp tempraturen her, så får du i det minste være troverdig.

Bedre lykke neste gang

dere får tro hva dere vil... men sånn er hverdagen, du aner ikke hvor mye muskler det kan være i en 5 åring. barnet måtte holdes fast pga at når han fikk slike "raseri anfall" ødela han alt på avdelingen. kan nevne hyller som er knekt, sikkert 5-6 tripp trapp stoler som er knekt, hull i veggen ( har gips vegger) osv. dette er bare de matrealistiske skadene. de andre barna har fått gjennomgå også. derfor har vi noen ganger måtte holde barnet fast. og jeg har ikke alltid klart det selv.

dette er selvsagt noe vi har tatt opp med foreldrene så de har vært klar over det. de har også hatt det samme problemet hjemme.

men som sagt dere får tro hva dere vil...

Annonse

Ser du får mye kritikk her for at du gleder deg til et rolig år. Dette er super dumt. Dette handler ikke om at du ikke bryr deg om barna og derfor er glad for at de slutter, men tenker heller omvent. At du bryr deg og derfor har slitt ræva av deg for at alle skal ha det bra. Men gleder deg over at de barna som nå skal begynne hoss deg har det bra og derfor ikke behov for særskilt oppfølging og tilfettelegging.

Kanskje dere på din arbeidsplass må se på hvordan dere arbeider, slik at man kan dele de tunge arbeidsoppgavene på flere førskolelærerene? Gi pedagogiske ledere et par kontortimer i uka, så ikke all fritid og kveldermå brukes på jobb? Husk at ubunden tid skal brukes til daglig for og etterarbeid, uformell foreldrekontakt og faglig oppdatering.

Så kjekt å få litt positive tilbake meldinger...

ja vi har snakket en del om dette på jobben. jeg har grått mine tårer på hvert eneste pedleder møte. har rett og slett hatt det veldig tøft.

men selv om barna er sluttet så har jeg ikke sluttet å tenke på dem. sitter å tenker på dem daglig. hvordan går det med dem nå? håper på at jeg skal treffe dem på butikken for å høre hvordan det går. snakke med foreldrene osv.tror jeg skal ringe noen av foreldrene etterhvert å høre hvordan det går.

ja viktig med den ubundene tiden. jeg har brukt mye fritid på å skrive raport fordi det er rett og slett så hektisk på jobb at jeg har ikke fått tid til å gjøre det der. har der måtte sitte lenge igjen på jobb å skrive dem, siden det ikke er lov å skrive slikt hjemme....

men men. nå er ferien over, og jeg har fått et nytt liv på jobben, foreløbig... man vet jo aldri hvordan de nye barna utvikler seg etterhvert...;) alle er jo rolige i starten...hehe... men jeg gleder meg til jobb..;)

og hvorfor skal noen ønske at jeg får et multhendicapet barn????? hallo går det an å bli mer useriøs?

jeg vil heller si til deg skaff deg en jobb i en barnehage så kan du se hvordan det er å jobbe i bhg. budsjetter som skal kuttest HELE tiden. Det øker på med barn selv om bemanningen er den samme som før.......

men men. jeg vet at jeg er et godt menneske... men det kan jeg si til deg at det er ikke du. jeg unner ingen å få et sykt barn.. bare friske barn..;)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...