mai mammaen til to Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 skjønner ikke hvordan de kan ha så lang ferie jeg. måtte jo vært mye bedre for elevene i allefall å hatt litt kortere ferie...
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Var nok annerledes for elevene før i tiden da mor gikk hjemme og far var i arbeid;o) Alle jobber i disse dager og det er ikke så lett å aktivisere barna utover egen ferietid. Hvorfor lærere har så lang ferie? Deres ferie er like lang som normalt. Resten er avspasering. Det er jeg glad for (min mann er lærer), for makan til mye jobbing ellers i året uten mulighet for å få det ut i penger, men kun i lang "sommerferie" skulle jeg likt å se andre ha uten noe annet valg gitt. Det blir jo diskutert å forkorte sommerferien, eller at skoleåret blir forlenget hele tiden. I år sluttet skolen 23. juni hos oss, og de er i gang igjen 18. august. Noen dager lenger enn før er det jo...
Piipii Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 Skjønner ikke at folk virkelig tror at lærere har like lange ferier som elevene. Tenk på hvor mye de jobbe ellers på kvelden og i helger da. Pluss at selv om skolen er stengt er det ikke slik at alle lærere er hjemme. Syns det er bra at barna har så lang ferie jeg, de trenger å ha lang fri når det er sommer. De minste barna kan jo gå på SFO, ellers fins det masse aktiviteter barna kan være med, sommerskole, hudøy etc. Kanksje noen er så heldige at de har besteforeldre, tanter, onkler osv de kan få lov til å være sammen med.
mai mammaen til to Skrevet 4. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 4. august 2010 jeg tenker også på alle barna som må gå hjemme alene. gruer meg til mine barn begynner på skolen. 8 ukers ferie er jo kjempe lenge. jeg og sambo må jo bruke opp all ferien for å klare å være hjemme med de. 2 uker sammen og 3 uker hver alene med ungene.... i tillegg har de jo en uke høst ferie, 2 uker jule ferie, 1 uke vinterferie og påskeferie. kan ikke tro at lærere jobber 250 timer mer i løpet av året enn arbeidstiden sin. nå har de jo alt av foreldresamtaler osv i arbeidstiden også... nei det var vel lærer jeg skulle blitt i stedenfor.... ( er førskolelærer)
Mamma til to gulljenter Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 Hverken foreldremøter eller utviklingsssamtaler foretas i arbeidstiden. I så fall så er det kanskje snakk om 2-3 samtaler av 28 som klaffer i fritimer til læreren. Forstår problematikken med å få feriekabalen til å gå opp, men dette er vel ikke akkurat noe nytt, at sommerferien varer i 7-8 uker? Var sikkert slik da du gikk på skolen også - i tillegg er det jo SFO også nå, så det er jo bare juli barna er hjemme. Ja, kanskje du skulle prøvd deg som lærer - da hadde du nok sett annerledes på avspaseringsordningen og ferien. Den er sårt nødvendig for å klare et hektisk skoleår!
Kitsune Skrevet 4. august 2010 #7 Skrevet 4. august 2010 250 timer er ikke så mye hvis man fordeler det på antall arbeidsdager iløpet av et år... Ting skal planlegges, vurderes, noteres, dokumenteres, organiseres, det skal kartlegges, det skal forberedes og tilrettelegges, alt for at barna deres skal få det de har krav på. Jeg skal utdanne toppledere hvert eneste år, og ikke bare skal jeg lære de ting, jeg skal trøste de, passe på de og jeg skal søren meg oppdra de også. Og ender de opp i fengsel istedet for i en høyt lønnet stilling er det selvfølgelig min skyld. Ja, jeg er lærer, jeg elsker jobben min (nesten) hver dag, jeg ønsker barna deres velkommen hver skoledag, og jeg tar 8 uker sommerferie med goood samvittighet:) (For øvrig så har jeg absolutt ikke alt av foreldresamtaler i skoletiden, og jeg synes foreldre fortjener å slite med ungene sine selv i de åtte ukene;p)
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 4. august 2010 #9 Skrevet 4. august 2010 ento, gå på do...; Jeg skulle så veldig ønske at du hadde jobbet i minst 5 år som lærer før du uttalte deg om hvor "enkelt" en lærer har det. Jeg misunner lærerne ferien deres, men ikke jobben deres.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå