Gjest Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Kom i dag over et lammeskinn på supertilbud. Men det kunne godt vært litt kortere i hårene og mindre, så spørsmålet mitt er; Kan jeg klippe lengden på hårene selv? Samt klippe det til slik at det passer vognbaggen? OG hvor lenge må man lufte skinn for å få ut sauelukta? Eller bør man vaske dem før bruk uansett? Håper noen har peiling:)
RISMOR Skrevet 5. august 2010 #2 Skrevet 5. august 2010 Aner ikke, men de har lyseblå kortbustet lammeskinn til halv pris på barneutstyrsbutikken på Grønlands Torg (i Smalgangen) til 399,- Kjennes veldig tett, varm og fin ut. Jeg er på utkikk etter en mer nøytral farge... tips? Noen som har brukt "luddde"-skinn fra IKEA i vogna? Blir det for lange hår? Gunstig pris. Det vil jo fungere veldig bra under voksi-pose til vinteren, da.
LilleToa <3 AugustBaby på vei! Skrevet 5. august 2010 #3 Skrevet 5. august 2010 jeg har fått fra Hansen & Dysvik (bergen) , og det er litt lang pels. men det er ikke krøllete, det er liksom helt stritt syns det er skikkelig mykt og godt. har den oppe Teutonia spirit'en min, som er liten. da er det saueskinn oppover sidene i vogna også men jeg lurer på om det blir altfor varmt? jeg har termin 25. august.... og da er det vel litt sommer enda??
Måånestråle Skrevet 5. august 2010 #4 Skrevet 5. august 2010 Vi har brukt korthåret skinn fra IKEA (grå), som funker fint. De er billige også! Og så har vi et lite, hvitt et fra Barnas hus i bag'en i vogna. Du kan helt sikkert kjøpe et stort og klippe det mindre også! Vi har brukt lammeskinnet sommer som vinter på storesøster, og hun bruker det i sovevogna ennå. På sommeren slipper man at det blir klamt og at man klistrer seg til stoffet i vogna. På vinteren er det lunt og godt
Dragen... Skrevet 5. august 2010 #5 Skrevet 5. august 2010 Du kan godt klippe skinnet, men det blir en H***vetes mye småhår da..... Hvis du ikke kjøper skinnet på en "babybutikk" hadde jeg vasket det. (40 grader i maskin med Milo) f.eks på Ikea........ Sauelukta er de stoffene som gjør skinnet så bra! renser seg selv for gulp, tiss og sikkel og sånt. I hvertfall mens ungen blir ammet Men bare å lufte i vei assa
alvefrøken Skrevet 5. august 2010 #6 Skrevet 5. august 2010 tro gjerne at det "renser" seg selv, men det funker faktisk ikke i virkeligheten. Derfor vasker jeg skinna mine på ullprogram med milo. Strekker de etterpå, og bruker en sånn "selulitt" børste å gni dem på baksiden, for at lærdelen skal holdes myk.
hufsetufsa Skrevet 5. august 2010 #7 Skrevet 5. august 2010 Hei! ikke for å skuffe dere som har vært i baby butikker og ikea ol og kjøpt skinn, men vær klar over at det ikke er alle skinn som er ekte!! et ekte lammeskinn skal du kunne tenne på uten at det tar fyr, sjekk alltid det!! det kan bli fatale følger dersom de tar fyr med barnet oppi!! bare en liten glo fra en røyk eller sånt kan sette fyr på dem dersom de er kjemisk behandlet.... ikke prøv å sette fyr på hele skinnet, men klipp av en liten del hår og se om det brenner.
fruandersen gutt 5.okt`10 Skrevet 5. august 2010 #8 Skrevet 5. august 2010 Vi skal investere i dette: https://nostebarn.no/wp/produkt/Barneutstyr-Babyutstyr-okologisk-Ull-Liggeunderlag-Lammeskinn-Soveskinn-Lammefell-Babytepper/Soveskinn/ Litt dyrt ja, men vi har vært heldige å få så mye, at vi med god samvittighet kjøper soveskinnet og noe tøy her Kjøper også egen såpe til det, men det er visst drøy i bruk Babyen kommer jo til å ligge endel timer på det, så da bør det være god kvalitet. Har jo ingen erfaring med det. Kanskje noen av dere har det?
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 5. august 2010 #9 Skrevet 5. august 2010 Lammeskinnene fra Ikea tror jeg ikke anbefales til bruk som soveskinn for små babyer fordi de er så fulle av kjemikalier og slikt. Vi har dette til storesøster, korthåret lammeskinn fra Barnas Hus, koster bare 300 kr og er absolutt til å anbefale; http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/barnevogner/lammeskinn-kortharet.html (brukt i drøye 1,5 år og vasket i maskina på ullprogram m Milo- fortsatt like fint og mykt:) Kommer til å kjøpe det samme til lillesøster!
Enknerteiertogenspire Skrevet 5. august 2010 #10 Skrevet 5. august 2010 Hei! Jeg leter også etter skinn om dagen. Har fra nøstebarn som vi skal bruke i senga, i vogna tenkte jeg et litt billigere ett. De har jo på babyshop og barnas hus som er til det bruket, ikea sitt har jeg lest ikke egner seg pga kjemikalier osv. Tror noen her inne sa at de selv advarte mot å bruke det. Sjekk ut at det er til "barnebruk". Tror ikke de på babyshop er så mye dyrere enn de på ikea... Lykke til i lammeskinnjungelen:)
Dragen... Skrevet 6. august 2010 #11 Skrevet 6. august 2010 Ja soveskinn til de aller minste er jeg enig i at man BØR vare litt kresen på hva man velger. I vogna er jeg ikke like kresen, men jeg må kanskje nevne at moren min lager sånne skinn og det vi har i vogna er kjøpt på Barnas Hus (på salg) Så kan hende jeg er kresen alikevel...... Ikea sine bruker vi på gulvet overalt men ikke i noen senger... Hvis noen opplever at skinnene blir litt "harde" etter vask, er trikset å gni "skinnsiden" inne med et nøytralt såpestykke før det tørker. Det må være hardt såpestykke. Og når det da tørker blir det litt rart, MEEEEN ta å dra litt i det og knørv det litt og det blir babymykt igjen
hufsetufsa Skrevet 6. august 2010 #12 Skrevet 6. august 2010 jeg er så kresen at jeg kjøper kun skinn rett fra garverier, aldri i butikken, da får man det man vil og man vet det ikke er syntetisk behandlet... dyrt ja... men tror virkelig det er verdt det:)
Har to godgutter! Skrevet 6. august 2010 #13 Skrevet 6. august 2010 De har korthåret på babyshop også http://www.babyshop.no/wsp/babyshop/frontend.cgi?func=frontend.show&func_id=12882&template=product_info&open=952 299,-
*Nøtta* Skrevet 6. august 2010 #14 Skrevet 6. august 2010 Så man kan vaske desse skinnene i egen maskin altså? Jeg har tenkt at jeg måtte ha de til rens eller noe jeg... *husmoremne* Har selv kjøpe et av de der grå korthårede fra Ikea,men nå lar jeg meg selfølgelig påvirke av de som sier at de ikke bør brukes i vogn o.l,så da blir det å kjøpe et "skikkelig" et på babybutikk. :/ Men kan man fortsatt bruke de på feks sofaen,på gulvet o.l..? Og hvordan vasker ejg det? Ullprogram,40 grader? Milo? Holder det?
Har to godgutter! Skrevet 6. august 2010 #15 Skrevet 6. august 2010 På babyshop kan man også kjøpe egen "Lammeskinnshampo": BabyDan spesial shampoo for lammskinn er velegnet til både håndvask og maskinvask. Shampoo'en bør doseres med 10 ml. pr. lammeskinn. Lammeskinn kan vaskes på finvask ved 30 grader og bør ikke tørkes i tørketrummel. Klippet fra annonsen. Men man kan sikkert bruke Milo på 30 grader også, så over her at noen andre hadde gjort det.
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 6. august 2010 #16 Skrevet 6. august 2010 Her er en link til gode lammeskinn + produkter til vedlikehold =) http://www.lilleprinsen.no/category/11610/Lammeskinn.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå