Gå til innhold

Tipset jeg skulle ønske jeg hadde hørt før jeg handlet bilsete!

Anbefalte innlegg

Kjøp et bilsete du kan feste til vognunderstellet ditt!

En rask tur på butikken er et ORK hvis du må bære stolen, og styret med å ta ungen inn og ut av setet er også slitsomt.

Skal du handle en del er det så greit å feste bilstolen rett på understellet, eller hvis du må på møter eller lignende.

De skal jo tross alt ikke sitte i bilstolen sin så lenge!!

Men sover de søtt så er det et styr å herje med setene:P

Og mammaklær: selger maaaaaaaaaaaaaaasse i store størrelser.

Blant annet på finn!

Fortsetter under...

Ja, det er et godt tips, som jeg var heldig og fikk før vi hadde kjøpt.

Problemet var bare at den beste bilstolen for de minste, Maxi Cosi Cabriofix, ikke lot seg feste på noen av de vognene som var aktuelle for oss. Jeg ville ikke kjøpe en dårligere bilstol for å kunne feste den på vognen jeg ville ha, og jeg ville heller ikke kjøpe en vogn jeg ikke likte bare fordi bilstolen kunne festes på den. Så vi endte opp med bilstol som ikke kunne festes på vogna vår, og vet du hva? Det er faktisk ikke noe problem i det hele tatt. Om babyen våkner ti sekunder fordi du løfter den fra bilstol til vogn så er det helt uproblematisk. Hvis jeg bare skulle en rask tur på butikken brukte jeg uansett ikke vogna i det hele tatt, bare bar ungen i bilstolen. Har faktisk aldri en eneste gang ønsket at jeg kunne feste bilstolen på vogna.

Men som sagt, god idé for de som klarer å matche favorittbilstol med favorittvogn, men vi ønsket altså ikke noen kompromiss. :-)

Hvilken vogner går dette med?

Vi hadde teutonia S3, og den bilstolen som gikk ann å feste på vogna, men ønsker meg hard bagg denne gangen.

Lurer bare på om det går ann med flere vogner enn bare teutonia? Er veldig fornøyd med teutonia S3.

Du kan få kjøpt hardbag til S3 også hvis du gjerne vil beholde vogna.

Maxi Cosi passer til Teutonia S3 og Prestige, Bugaboo, Phil&Teds, Easywalker, OTH, de fleste Quinny, og sikkert en god del flere. Må nok ha adapter til de fleste da.

Jeg kjøpte vogn som hadde mulighet til å feste bilstol på understell, men brukte det aldri. Enten trillet jeg på butikken, ellers satte jeg bare bilsetet oppi handlevogna (gikk akkurat med Maxi Cosi). Så jeg synes IKKE det var noe must!

Annonse

minsten her ble så vant til å bli løftet at han etter hvert sov seg gjennom det meste vi gjorde med ham. av og påkledning til og med..

En snartur på butikken satte vi bare setet oppi handlevognen.. Funka fint det også =)

Synes så synd på små babyer som sitter i bilsetet over lengre tid. Ryggen er ikke moden for det enda. Da er det faktisk bedre å legge dem ned i vognen

Enig med Sfinx'n. Det er jo ikke anbefalt å ligge lenge i bilstol for de minste. Så da ville jeg heller lagt barnet i vogna hvis jeg skulle noe som tar tid, eller bare lagt bilsetet i handlevogna hvis vi skulle en kjapp tur i butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...