Gå til innhold

Har noen fått erstatning grunnet eksem og allergi?

Anbefalte innlegg

Konsulenten i banken mente vårt barn muligens hadde det. Har forsikret barnet siden fødselen, og ved 12 mnd alder utbrøt kraftig eksem og allergi for matvarer, dyr og pollen. Nå er barnet 9 år gammelt, men like syk. Det er solbehandling, oljebading, smøring og kløstillende året rundt, men likevel er eksemen hissig. Maten er prøvd ut, tatt bort det ene og det andre, men vi finner ikke direkte årsak til denne hissige eksemen.

Har noen av dere fått noe form for erstatning ved så kronisk syke barn?

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Vi har nettopp fått innvilget hjelpestønad til lillemor grunnet astma , allergi og atopisk eksem....

Har barneforsikring ( pluss ) i gjensidige.

De betaler ut månedlige beløp ved hjelpestønad i inntil 5 år , men jeg er ikke sikker på hvor mye enda.....

Du må jo nesten bare kontakte forsikringsselskapet ditt :-)

• 2 uker senere...

Tror ikke barnet har krav på noen erstattning pga eksem , allergi eller astma...

- Men er ikke helt sikker.

De ser på medisinsk "uførhet" , feks diabetes gir en medisinsk ivaliditetsgrad på 15 %.

Vi får om jeg har forstått det riktig doblet hjelpestønaden i inntil 5 år.

Det går da til foreldrene.....

Jeg har for ca 2 uker siden selv sendt inn papirer til forsikringen , får vel snart svar derfra.....

• 1 måned senere...

Vi har hjelpestønad til datteren vår vi også.. Men den har ingenting med forsikring og gjøre. Det er jo bare en bekreftelse fra lege til nav om barnets tilstand og hjelpebehov. Vi får ingenting igjen på forsikringen så lenge det dreier seg om astma. Vi forsikret datteren vår da hun var 3 mnd(forsikringsselskapets regler) og da var allerede astmaen brutt ut hos henne. Dette mått jeg opplyse om og jeg fikk dermed ingen forsikring som dekker kronisk luftveissykdom før hun har vært symptomfri i ett år eller noe.

Annonse

Da er alle papirer behandlet hos gjensidige.

Lille mor fikk innvilget hjelpestønad fra nav.( Søkt februar 09 ). Fikk innvilget fra nov -08. ( 3 mnd før vi søkte ).

Sendte inn alle papirer og sendte inn legeerklæring.

Fikk tlf fra gjensidige i går , om at de nå utbetaler 30.000 kr.

Får ny utbetaling i november neste år.

Dere kan prøve å søke refusjon på paragraf 522 bidragsordning for mer kostnad.

Dersom du bruker wet wrap.våt behandling eller tørr behandling med Tubifast behandling går dette stor sett igjennom ,men det hjelper at du får dette skriftelig av din hud lege /sykehus at dette er en viktig del av barnets behandling.

Pga av at det er store forskjeller på dette i

Enn så lenge til alle dere ta vare på kvitteringer og ikke gi dere...

• 2 uker senere...

jeg vet om ei som snakket i at hun hadde forsikring fra barna var født,også fikk de div, eksem,astma osv. og at dette dekte forsikringen,ergo de kunne ha krav på å få betalte en form for erstatning, men hvor vidt det gikk gjennom, vet jeg ikke, men så lenge barnet får dette etter at de er forsikret og karantene tiden er over,så er det bare å undersøke med forsikringsselskapet.

vi får ingenting, siden storebror på 5år er født med det meste.

www.simensindre.blogspot.com

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...