k_terese Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Hei! Er i 35 uke med min første. Har alltid syntes att magen min har vært ganske så liten, men det har alltid vært en jevn veks og jordmora har aldri påpekt dette før. I dag så var jeg på kontroll igjen og da syntes jordmora att jeg var for lita og at kurven hadde begynt å flate ut, så jeg må derfor på kontroll igjen neste uke. Hu trodde kanskje att den lille ikke vokser nok.. Noen som veit hva dette kan innebære? Følte at jordmora ble ganske så stressa underveis på kontrollen i dag og føler at jeg ikke fikk nok svar på noen ting.. For en mnd siden så var jeg innlagt med nyrebekkenbetennelse og den dagen jeg ble innlagt så tok dem også en UL. Da viste de målene at babyen var litt liten, så jeg måtte på kontroll igjen en uke etter, men da var målene "normale"..
gullfisken * gravide* :) Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 er førstegangs så vet ikke så mye, men magen min er stor å ligget høyt åppe på symfemålingene, men jenta mi hadde vekstavvik på 4% 21 juli å i 3 august var vekstavvik på 14% men legene sier at det gjør ingenting, tror det skal være ganske store vekstavvik før det er noe farlig, 14% ble ca 1 kg mindre en vanlig, men så kan også di bereiningene dires vere feil, søs min fikk vite at den ene ungen hadde vekstavvik å kom til å veie ca 3000g, men han veide 4250g tenkte bare si det, så kansje nerver roer seg pittelitt, men ta deg en ul til så skal du se at alt er kjeeempe fint
mammaen til 2+1 Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 vet du.. mest sannsynlig har bare magen din sunket... evnt at babyen er på vei ned i bekkenet.. dette gir fall i sf målet.. Jeg fødte forresten en veldig sprek og flott jente nå i helgen.. hun ble målt til å ha 13% avik.. og var 2528g da hun ble født 19 dager før termin..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå