Gå til innhold

noen som har opplevd noe lignende? (litt langt, men)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sluttet på p-pillen(loette 28) i juni, var vel rundt midten-slutten av juni mnd. Den 8 juli fikk jeg en blødning som varte i 2 dager, så hadde jeg opphold i 1 dag uten blødning eller noe, men så skjedde det noe rart som jeg aldri har opplevd før.

Dagen etter der hadde jeg brun utflod/blødning. Første dagen kom det en liten del, og resten av dagene var det spotting. Den varte da i 3 dager før den ga seg. Noen som har opplevd dette? Er det normalt etter pille slutt?

Har ikke fått snakket med lege eller noe om det etter det skjedde, så derfor spør jeg dere:)

Takker for svar på forhånd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

noen som har opplevd dette og vet om det er normalt eller hva det er? klarer ikke slutte helt å tenke på det:/

Skrevet

Hei igjen Lene,

Virker som vi har hatt noe av det samme de siste månedene..... Jeg tok ut hormonspiral i midten av mai, og første gang (uten prøving) fikk jeg helt vanlig mens. Nå i juli fikk jeg akkurat som det mens i tre dager uten deg, en dag helt uten noe, og så ble jeg plutselig overrasket over en ny runde dagen etter. Da varte det bare 1 1/2 dag eller noe sånn.

Følte jo ikke at dette var helt vanlig, så kan vel ikke berolige deg, men godt å høre at flere har hatt det slik. Tenker at de hormonene tuller mye med kroppen, og er skeptisk til å begynne på det igjen.

PS! Fortsatt ikke noe tr på besøk her, bare litt på papiret på morgenen. Men hvis tr kommer snart og det blir ny prøverunde tenker jeg å ha "hekkingen" i en mye lengre periode for å være sikker på å treffe el :) Evt. teste etter eggløsning, men det har jeg aldri gjort før og vet ikke om jeg tør stole på det, og føler det som enda mer fokus som kanskje kan bli stress.

Skrevet

Tror nok det at når en slutter med hormonell prevansjon skjer det ting i kroppen. Nå styres ikke syklusen lenger av kunstige hormoner, men skal ta over styringen selv. Det tar nok litt tid før kroppen "finner" ut av ting og man kan da oppleve ting en ikke har vært borti før. Som rare mensblødninger, kvalme ol. Dette går seg stort sett til av seg selv.

Da jeg fjernet spiralen merket jeg ikke noe i starten. Hadde normal mens. Men før neste mens hadde jeg masse graviditetssymptomer. Ømme pupper, kvalme, oppblåst, sulten hele tiden, trøtt, stikkinger i magen, ja you name it! Men var ikke garvid. Var nok bare kroppen som hadde mye å jobbe med...

Skrevet

Takk for svar begge to! Ble litt roligere nå kjenner jeg :)

Kitty: Fint å høre at tr ikke har vist seg hos deg ennå, og håper det fortsetter slik og at du er gravid. Krysser fingrene for deg og venter spent på å få høre om den dukker opp eller ikke :)

Vi har også tenkt å prøve mer denne pp, for å være sikker på at vi treffer el, så nå er jeg klar for at tr skal takke for seg denne gang, og prøvingen kan begynne igjen ;) Har vært en hektisk helg med en syk liten prinsesse med høy feber, men nå er hun på bedringens vei og jeg kan endelig slappe litt mer av :)

Petrine: Det kan være derfor jeg fikk alle disse graviditetssymptomene da, for etter tr kom forsvant de. Så satser på det var pga p-pille slutt da ;)

I dag kom det mye mer blod, med klumper :/ så nå satser jeg på at det er siste innspurten til tr før den takker for seg ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...