fridasmokk Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Jeg er førstegangsgravid og har lest at på "må ha" liste til baby så står det bl.a. vognpose (og at det bør helst være skinn- eller voksipose) og utedress. Men jeg har litt problemer med å finne utedress til baby, har noen tips om hvor man kan kjøpe det (gjerne på nettet) og hvilken størrelse en bør kjøpe? Når det gjelder vognpose så fikk vi en allroundpose med på kjøpet av barnevogn som skal kunne brukes hele året, og denne er laget av thermofyll (http://www.emmaljunga.com/no/Tilbehor/Varme_kjoreposer/Allround_kjorepose-590.html) Tror dere at dette er bra nok? Eller bør jeg også ha en varmere pose? Alle mødre jeg prater med har skinn- eller dunpose, men jeg vil ikke kjøpe inn noe som er "unødvendig" siden det går mer enn nok penger på babyutstyr.. Takk for svar:) Hilsen forvirret
Tredje drøm Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Dette kommer jo an på hvilket klima det er der du bor og hvilke behov dere har. Utedress til baby trengs ikke nødvendigvis når babyen er liten. Spørs jo også hva man mener med utedress, når jeg tenker meg om. En litt tykk fleecedress eller ulldress er godt å ha. Babyen er jo gjerne pakket inn i tepper/pose ellers. Bedre med flere lag slik at man kan regulere etter temperaturen. Når det gjelder vognpose er det fint med en tykk pose hvis det kan være kaldt der du bor og dere er mye ute og triller. Jeg skal kjøpe en tykk dunpose (tror det blir en Easy Grow; http://www.lilleprinsen.no/product/453941/easyGrow-_dunpose-inkl.-forlengerledd.html ), men venter til utpå høsten en gang. Første del av høsten holder det med dyne i vogna. Jeg kjenner ikke til posen i linken din. Har selv en Emmaljungapose, men den tror jeg er tynnere enn den du har. Men synes den ser for kald ut til vinteren her hos oss i hvert fall. Når har du termin? Det er mye man kan vente med å kjøpe til etter babyen er født og man ser behovet - særlig hvis man føder i mellomårstidene.
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Dette har jeg også tenkt mye på! Hva har man f.eks. på babyen når man er ute og kjører? Altså, i bilstolen? Har termin 9. sept og bor i Nordland, og har ikke så lyst til å kjøpe noen dress før fødselen, for hvem vet hvor stor babyen kommer til å være? Så jeg tenkte å kjøpe i str 68/74 eller noe, slik at han kan ha den litt utover vinteren, men da må jeg ha noe annet lurt å "pakke" ham inn i de første ukene hvis vi skal ut i bilen. Sånn kjørepose synes jeg ikke ser så varmt ut faktisk...?
faythleen Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 Heia! Holder også til nordpå, og sist brukte vi ulltøy på jenta vår på høsten og vinteren i bilen. Ett eller to lag, alt ettersom hvor kald bilen var. Og et deilig lett ullteppe over fanget på tur ut i bilen. Husk at småttingene ikke bør bli for varme heller! (og det er vel helst det som gjør oss så innmari usikre på påkledning - for mye eller for lite?! ) Vi brukte forøvrig lammeskinn og dundyne i vogna til utpå høsten (med et eller to lag ullklær på jenta) og voksi(ull)pose når vinteren kom. Jenta har liggi ute ned til -10 i den, og hatt det godt og varmt. ...men så er jeg ullfantast da;) Kan forresten sterkt anbefale Nøstebarn sin ribbestrikka ullbukse (str74/80 er fremdeles i bruk etter 2 år) og ullfleecejakke. Dødsdeilig!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 hm..den kjøreposen du henviser til- jeg trodde det var til bruk i bilen jeg, og ikke vogna..? Altså, kjørepose kalles det vanligvis når man skal bruke den i bilen, mens til vogna kalles d gjerne vognpose/ vinterpose. Men den kan kanskje brukes begge steder? Jeg er uansett strålende fornøyd m dunposen min fra Odenwalder, varm og god, men liten og nett (altså den er lang, kan brukes til 3 års alder, men tar liten plass i vognbagen). Synes voksiposene blir litt store og klumpete.. http://www.barnashus.no/nettbutikk/detaljer/ut-pa-tur/vognposer/odenwalder-dunpose.html Synes også mange av bamsedressene/ kjøredressene som selges (til bruk i bilen) blir veldig store og klumpete, og dermed upraktisk i bruk- så i vinterhalvåret brukte vi heller en god og varm ulldress fra Name It, i tovet merinoull av tykk kvalitet, med fot og glidelås- ergo superenkel å ta av og på=) Samme dressen brukte vi også i vogna på de kaldeste dagene, elsker den dressen, også er den ganske så rimelig også (250 kr). Får septemberbaby, så skal bruke de vi allerede har i str 56, 62 og 68 ihvertfall.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå