Snømusa2013 Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Er ny her og har spørsmål noen spørsmål. Lurer på om man må ha forsøkt inseminasjon flere ganger før man får IVF eller kan man velge å gå rett på IVF? Vi må bruke donorsæd, og tenker å reise til Danmark. Er det lettere å bli gravid ved inseminasjon hvis man er yngere? Ser jo at statistikken tilsier at ca. 20 % blir gravide ved inseminasjon og 40 % ved IVF. Blir usikker på hva man skal bruke pengene på? Vi har på ingen måte flust med penger, men ønsker jo å velge alternativet som gir best sjanse for suksess.... Har ventet så mange år nå, er veldig klar for dette! Håper på noen svar :-)
togutter-08og10 Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Nei, man må ikke ha prøvd inseminasjon før man går på IVF. Men det kommer an på problemet deres. Siden hans svømmere overhodet ikke virker kan det være at du lett blir gravid og derfor ville jeg prøvd inseminasjon først. Det er billigere, og du slipper all hormonell behandling som IVF medfører. Lykke til. ps. Mitt første barn kom ved IVF (tette eggledere) og nå ble jeg gravid på egenhånd- helt utrolig. Min kusine fikk et barn med ISCI (IVF der du sprøyter inn en og en sædcelle- fordi mannes svømmerer var meget dårlige) De fikk toeggede tvillinger på egenhånd senere. Så ha troen på at det går. du er fortsatt ung. Jeg og min kusine var 10 år eldre ved første barn.
Snømusa2013 Skrevet 4. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 4. august 2010 Takk for godt svar:-) Mannen og jeg har snakket om dette i kveld og funnet ut at vi vil forsøke med inseminasjon først, så får vi vurdere IVF hvis det ikke skulle fungere. Tror nok det er mer slitsomt for kroppen med alle hormonene man må ta ja, så det er kanskje best å unngå det så lenge vi kan :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå