Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 37+3 i dag, og har tenkt på å pakke denne leeenge. Men jeg sliter virkelig, har lagt frem mornkåpe og hentesettet til lillegutt. Ellers er det lite jeg har funnet frem. Ser det er endel tråder ang tips på hva man skal pakke osv, men jeg blir liksom aldri helt klok. Mannen i huset maser ofte på at denne må jeg pakke snart, tror han er litt nervøs for at det er han som må gjøre det :-)

Andre som sliter med å pakke? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hihi, ja kanskje på tide å pakke?? Har du sett tråden der mannen har pakket bagen?? Jeg kan dytte den opp så kan du se. Kanskje det gir deg motivasjon til å pakke snart...;)

Skrevet

Ja det var etter jeg leste den tråden til mannen at han begynte å mase :-) Tror han fikk litt panikk og redd for å havne på samme liste - hehe.

Den tråden skulle jo absolutt gitt meg motivasjon, men nei. Noen gode tips på hva og hvor mye jeg bør pakke? :-)

Skrevet

Dette er det jeg syns er nødvendig:

- helsekortet

- Fotoapparat/videokamera og ladere

-Lett lesestoff (men du får jo mye på barsel. Blant annet spedbarnsbok og diverse)

-klær til deg selv (Du kan gå i sykehusklær, men da jeg var der sist gikk de fleste i egne behagelige klær. Da føler man seg jo litt mer vel)

-tøfler av no slag

-briller/linser

-toalettsaker og sminke (deilig å føle seg vel etter fødsel)

-klær til baby hvis du ønsker det

-ammebh

-ammeinnlegg

-brystvortekrem (jeg trengte ikke det, men hadde det med for sikkerhetsskyld)

Når det gjelder klær til deg selv er det egentlig bare å tenke på at du skal på hyttetur. Ta med behagelige klær, og gjerne sånn at du har et ekstra skift. Noen steder får man nettingtruser på sykehuset. De er faktisk ganske geniale. Jeg anbefaler at du tar med deg egne bind. Libresse er fantastisk mykt og deilig i forhold til de du får på barsel....

Jeg kommer til å ta med hårføner, og det er ikke for å føne underlivet, men fordi jeg er så forfengelig at jeg vil føne håret når jeg har vaska det:);)

Skrevet

Du kan jo pakke i det vide og det brede egentlig...

Skrevet

Tror baggen er endlig pakke så mye jeg kan. Litt klær må legges i på siste minutt siden jeg har veldig lite klær som passer lenger og vet egentlig ikke hva kommer til å passe etterpå så jeg regner med at gravidietsklær er det smarteste. Prøver å alltid ha noe nyvasket. Så kan man ikke ha dobbelt opp av ladere, make-up, og sånt. Så i baggen ligger liste med ting som skal pakkes på siste minutt.

Tror den her var den beste jeg fant.

http://ammetaka.no/fodsel/sykehusbag.php

Så prøver jeg å ha det ryddig hele tiden så det ikke blir nødvendig med rydding og vasking på siste minutt :) .

Skrevet

Jeg vil helst unngå å pakke i det vide og det brede, minst mulig - men absolutt det jeg trenger. Det er vel uansett bedre å pakke for mye enn for lite :-)

Ser det står på de fleste lister at man bør pakke noe mat/snacks - får man ikke mat på sykehuset om det skal være nødvendig?

Jeg får gjøre som dere, skrive opp en liste på det som ikke kan pakkes før vi omtrent står på vei ut døra. Toalettsaker, ladere og klær er jo slik som man bruker enda :-)

Får prøve å svinge meg rundt å pakke snart, føles ut som han skal komme hver natt - så kan være lurt å ha det i orden :-)

Skrevet

Jeg har pakka noen romslige singletter, en deilig joggedress, en deilig kortbokse (hvis jeg er veldig varm) , 5 store og romslige truser (greit med mange siden det fort kan komme litt blod uttafor osv) 3 sokkepar, store nattbind til hjemreisen og ammeinnlegg.

Resten av toalettsaker,ladere, kamera, klær og toalettsaker til storebror og far osv. pakker jeg når vi drar. Dette har jeg en liste på som henger på utgangsdøren, hehe:)

Så har jeg pakka en liten vesketing til babyen som inneholder tre bodyer, to sparkebukser, sokker, tynne luer, noen gulpekluter,våtservietter og to bleier til hjemreise og zinksalve.

Så ett sett i bomull som han skal ha på seg når vi drar hjem som min mor har strikket;) hehe.

Godis\kjeks osv som alle snakker om, klarte vi fint å få tak i i kantina forrige gang om det ble nødvendig. Mat osv.får man jo der.

Jeg er nå 38+1.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...