Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er både kos og økonomisk lurt å spre det tenker jeg og.

Handler så smått inn gulpefiller, kluter, håndkler, sengetøy, klær etc nå når jeg har vært på ultralyd om 4 uker.

Og så får vi ta de store utgiftene litt spredt. Titte og bestemme oss for hva vi skal ha først tenker jeg.

Det er så koselig å ha en vogn stående! Ikke minst kunne re opp sengen, re opp i vognen, vaske babytøy og kluter, styke, brette og legge på plass.

Sant det :) Tenker og at det er ikke alle forundt å være fin form på slutten heller... Og har ikke lyst å gå å slepe meg rundt på slutten... Vil kose meg med innkjøpene, det skal jo være morsomt!! Og er jo kommet så langt som uke 18 nå så det er jo ikke så veldig tidlig heller :)

Annonse

Vi har faktisk handlet de "største" tingene allerede. Er litt over 21 uker så har ennå god tid!

Vi har kjøpt seng (tilbud på Ikea tidligere). Var på biltur til Sverige og fikk med oss billig barnevogn, vippestol og bæresele av beste kvalitet. Og så er bilstolen i boks!

Kjøper litt og litt. Det er jo mye som skal handles inn, så det er bare å starte! Ikke tenk på at det er for tidlig. Vips, så er det bare 2 uker til termin. Greit å få tingene i hus!

Lykke til!

Vi begynte å handle inn ganske tidlig. Fant seng og vogn på tilbud, så det ble kjøpt inn allerede etter 10 uker. Deretter ventet vi til etter ordinær UL i uke 18 med å kjøpe inn mer utstyr. Nå er jeg 27 uker på vei, og vi er nesten i mål. Syns det har vært moro å bruke 2. trimester på å handle inn. Det er som regel da man er i best form, også er det jo litt av det å glede seg, det å kunne handle inn til den lille :) Kjenner formen begynner å bli litt dårligere, så er glad at de største innkjøpene er tatt.

Bilsete har jeg kjøpt brukt(OBS - av en jeg kjenner godt!) ganske tidlig, var vel i uke 18(rett etter ordinær UL). Vogn hadde jeg sportsvogn fra før fra førstemann, og fikk kjøpt en pent brukt bag til vogna på finn.no allerede rundt uke 12... Må på loftet og rote gjennom dattera mi sine ting for å se hva vi har/ikke har...Men har jo babykurv, sprinkelseng og leketeppe/gym fra før, muligens også BabyBjørn bæresele og vippestol, men husker ikke om jeg har solgt det eller ikke :P Sånn er det å ha over 4 år mellom barna gitt ;) Eneste klær jeg har kjøpt er en liten myk kosedress i str 56 og en pysj i samme str. Har ikke tatt helt av på klær for må som sagt rote litt på loftet først. Tenkte også å spre innkjøpet litt så det ikke føles så himla dyrt. Skal på 3D UL i høstferien så hvis de sier sikkert hvilket kjønn det er der så tar vel shoppinga av deretter tenker jeg ;)

det er lurt å handle inn litt etter litt. man veit jo aldri når barnet kommer.

har ei vennine som skulle vente til ho var ca35 36 uker på vei ( ho hadde lagt til siden penger til det meste.) så sjokket ble stort etter en jm undersøkelse i uke 30 da ho måtte rett te sykhuset å ta haste kesersnitt. barnet la ikke på seg i mag på grunna morkaka. men alt gikk bra :)

Jeg prøvde å vente til det ble "offentlig" med å handle inn (dvs 3 mnd på vei), men klarte ikke dy meg for noe smått babytøy litt før. Etter uke 12 fikk jeg samlet inn en del pent brukt av klær og babyutstyr hos familie til låns :) Og kjøpte noen få plagg. Så etter det bestemte jeg meg for å vente til etter ultralyd med å kjøpe mer. Nå har jeg vært på ultralyd og alt så bra ut, og vet det mest sannsynlig blir jente, så nå tenker jeg at det er bare å handle inn :) Greit å fordele kostnadene litt... kan jo ikke gå å tenke om noe skal gå galt, sånn som i gamledager når man ofte ventet med å kjøpe vogn o.l. før etter barnet var født, "tilfelle". Greit å være forberedt synes jeg. Og om jeg skulle føde en måned for tidlig så har jeg ikke lyst til at alt skal være helt kaos heller, uten utstyr eller noe. Man vet jo aldri helt når fødselen skjer.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...