Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må vel gjerne kjøpe inn litt flasker og smukker etterhvert nå,men da lurer jeg på hvilke merker som er mest brukt?

Er "alle" merker som selges i butikker/babybutikker trygge her til lands,eller finnes det de man burde styre unna?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tror jeg rett og slett du må prøve deg frem. Aventflaske hadde vi til snuppa vår, men hun ville ikke ta flaska. Etter en stund kjøpte jeg MAM-flaske uten helt å vite hvorfor jeg gjorde det, da hun alikevel ikke tok flaske, trodde jeg.... Men en dag jeg skulle forsøke så tok hun den! Til tross for at hun senere heldigvis lot seg overtale til å drikke fra det hun fikk, så drakk hun mest av MAM-flaska... Litt sært? Aner ikke, men vet at noen babyer kan være sære på smokken i hvert fall. Vi kjøpte en NUK smokk til snuppa vår, og heldigvis satt den som smurt den dagen vi syntes det var på tide å prøve!

Det eneste jeg vil derfor råde deg til er å kjøpe èn flaske og èn smokk, slik at du har i tilfelle du får et behov for det. Så kan du kjøpe mer senere i såfall. Når du kjøper flaske så tenk på en BPA-fri flaske som kan hjelpe mot kolikk. Trygge, kjente merker er Avent og Dr.Browns.

Når det gjelder smokk så må du ta et valg på om du ønsker silikon eller latex, passe på at den er BPA-fri, og deretter tenke på hvordan den fremmer tannstillingen til barnet. Da jeg selv bare har erfaring med NUK, som jeg vet er god, så har jeg lite peiling på andre gode merker. NUK kan fåes på babyshop og brio-butikker vet jeg i hvert fall.

Lykke til:)

Skrevet

Vi brukte AVENT smukker til første, - det ble bare slik..

Brystpumpe ble også avent, fordi det var det de hadde på apoteket ;) hehe

Nr to fikk MAM smukker, fordi det var det de gav han på nyfødtintensiv...

Skrevet

Ja, nå er det meste BPA-fritt, det står også på pakka ofte. Anbefaler Avent sine flasker; de er gode, lette å rengjøre og rimelige. Mer enn bra nok for de aller fleste=) Ville bare kjøpt en flaske eller maks to før fødsel, og heller evt kjøpt inn flere etterhvert som du ser behovet etter at baby har kommet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...