ungmor_89 Skrevet 4. august 2010 #1 Skrevet 4. august 2010 Jeg er i uke 12 nå,så har hoppet inn her,mer positivitet her inne enn på 1. trimester Hvor tidlig kjente dere liv? jeg kjenner sånn bobling oppover i magen av og til,og d er ikke luft.. akkorat som det kiler litt.. noen erfaringer?
jlille Skrevet 4. august 2010 #2 Skrevet 4. august 2010 Jeg kjente liv helt sikkert fra uke 16, usikker på hva det var jeg kjente før det Nå kjenner jeg liv veeeeldig tydelig Er i uke 24.
Dette er lykken på jord! Skrevet 4. august 2010 #3 Skrevet 4. august 2010 Mange forveksler luft med liv... Det kjennes helt likt ofte! Jeg er 15+4 og kjente i går liv for første gang. Jeg lå helt stille i senga på morgenen og konsentrerte meg. Ga livmoren et dytt, og ventet. Etter ett par min så kom det et ørlite dytt. Det gjenntok seg 5 ganger for så å bli stille igjen. Det samme skjedde i dag tidlig. Men jeg klarer ikke å kjenne noe som helst i løpet av dagen, men det er nok pga lyder, bevegelser og alt annet. Lykke til! Om 3 uker kan du begynne å kjenne etter, og da vil du være sikker på hva du kjenner. Husk at livmoren din er liten enda, så det er kun den lille ballen over skambenet du skal kjenne små dytt.
Perle79 gravid med nr 2 Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 Kjente bobling/leamus i slutten av uke 16/begynnelsen av uke 17. Sparking og dunking kjente jeg første gang jeg var 18+4. Utrolig rar, men deilig følelse! Han har sparket hver dag nå i 3 uker. Morsomt!
Mrs.C Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 i uke14;) var litt i tvil først da jeg våknet av det 2 netter på rad. de to neste dagene tok det helt av i magen.. og h*n spreller litt hver dag kjenner jeg;)
togutter-08og10 Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 I uke 16-17 kjente jeg det godt. Men har hatt slik luft du beskriver fra uke 12. Lyke til, bare vent du kjenner tidsnok liv..
ailska Skrevet 4. august 2010 #7 Skrevet 4. august 2010 Kjente liv i uke 13, var først i tvil, men er nå i uke fjorten og kjenner nå at dette er barnet og ikke luftbobler:) Veldig koselig.
januarbaby + novemberspire Skrevet 4. august 2010 #8 Skrevet 4. august 2010 Er førstegangs og jeg kjente liv fra ca 15 uker. Er 17 uker i morgen og kjenner liv hver dag nå
Snøfnugg75 Skrevet 4. august 2010 #9 Skrevet 4. august 2010 Veke 11. Og nei, det var ikkje luft Dette handlar jo om korleis barnet/morkaka ligg, kor tynn ein er, og om ein klarer å skille mellom luft og liv.
ungmor_89 Skrevet 4. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 4. august 2010 takk for fine svar,utrolig som jeg gleder meg nå )))
-mtp- Skrevet 4. august 2010 #11 Skrevet 4. august 2010 rundt uke 20 med første og rundt uke 15 med andre
Crow Jane Skrevet 5. august 2010 #12 Skrevet 5. august 2010 Sambo påstår han kjente liv i går kveld, men jeg tror det er luft. Kunne også kjenne litt "gelebevegelser" på siden av magen, men trodde det ville være mer tydelig. Trodde også jeg ville kjenne det bedre "innenfra" enn hva andre kan på utsiden. Blir litt irritert på sambo som påberoper seg første livstegn, men hadde ikke hjerte til å motsi så voldsomt. Han har, i motsetning til meg, vært med på dette før, så hvem vet... Er 14 uker nå...
magica fra tryll Skrevet 5. august 2010 #13 Skrevet 5. august 2010 Er nok som du sier. Du vil nok kjenne liv innenfra en stund før han kjenner det utenpå magen:)
mastermind Skrevet 5. august 2010 #14 Skrevet 5. august 2010 Kjente i uke 17 sist, venter utolmodig nå (14)
flashdancepants Skrevet 6. august 2010 #15 Skrevet 6. august 2010 Hei! Jeg kjente liv 16+6 sist jeg var gravid, og litt tidligere denne gangen.
AO3 Skrevet 7. august 2010 #16 Skrevet 7. august 2010 Jeg har kjent "kiling" siden uke 12, jeg... Jeg har nesten litt vondt for å tro det selv, siden det var så tidlig, men jeg har jo vært gravid før, så jeg vet hvordan de første sparkene kjennes ut... Det er garantert ikke luft! Nå er jeg 14+4, og jeg kjenner også bittesmå "dytt" av og til. Tør nesten ikke å tro det, da...
<3 duracellkanin <3 Skrevet 7. august 2010 #17 Skrevet 7. august 2010 jeg kjente noen merkelige greier i uke 12. var usikker på hva det var.. har kjent det noen ganger etter det også.. legen min sa det muligens var liv siden jeg var på tidlig ul og den var meget aktiv. det var nesten merkelig mye liv der til å kun være i uke 12 sa jordmor. skal på ny ul den 7. september.. gleder meg masse vil nok vite om det er gutt eller jente tror jeg
sent-men-godt Skrevet 8. august 2010 #18 Skrevet 8. august 2010 Jeg kjente liv i uke 19 med førstemann, i uke 14 med andremann og nå i uke 17 med tredjemann. Denne gangen ligger morkaken min på fremre vegg, så jeg kjenner mye liv inni, men det tar nok lang tid før det kan kjennes så lett utenfra.
snarttobarnsmor:S Skrevet 8. august 2010 #19 Skrevet 8. august 2010 kjente tydelig liv i uke 13:) så kom det bare oftere og oftere. spørs veldig på hvordan unge/ morkake og alt ligger:) nå er jeg i uke 22 å nå er det full fart hver dag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå