Gå til innhold

13+4 på vei, og livmoren ligger 1 cm under navlen.. Hvor kjenner dere livmoren på denne tiden?

Anbefalte innlegg

Var på UL i uke 9, men det var bare en rask sjekk, for å beregne foreløpig termin.. Da så vi bare ett foster..

Har vært veldig dårlig denne gangen, og magen har vært synlig siden uke 10. Nå får jeg litt panikk for at det kan befinne seg 2 små der inne..

Fødte i oktober i fjor, så er jo ikke så lenge siden jeg var gravid sist, men er det alikevel normalt at livmoren står så høyt i uke 13-14? Kan legen ha unngått å se et tvilling-svangerskap på ultralyden i uke 9?

Hvor står livmoren deres?

Fortsetter under...

min er faktisk rett over navlen og jeg er 16 uker på vei. Den har vokst saktere etter uke 14.. Ved uke 12-13 var den omtrent som din..

Ser du også venter 3. barn. Tror det er en av årsakene jeg. Har selv også fått bekreftet 1 barn i magen ved 3 UL. =)

Er 14 og 2gangs. Tror den ligger halvveis opp til navlen. Men alt etter som om jeg står eller ligger. Synes den er høyere når jeg står. Virker som det er vanskeligere å kjenne tydelig kant denne gangen. Sist var den veldig markert. Men har ikke vært på UL og lege/jordmor har ikke kjent etter heller. Håper det er noe der inne...

Det jeg fant ut er at du kan få barnefar, eller ei vennine til å hjelpe deg å måle med målebånd fra skambeinet til dit livmoren stopper, bruk kanten på hånden med tommelen ned, dette sa jordmoren ble mest presist. Og sjekk i forhold til symfysemål tabellen, som du har på helsekortet ditt:) der ser du hvor du skal ligge i forhold til uken du er :)

I uke 13 skal den være ca 11cm over skambeinet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...