Gå til innhold

Nå har jeg også opplevet en liten blødning.......

Anbefalte innlegg

Jeg er 16 uker i dag. I kveld var jeg på wc og tisset, skulle tørke meg og så til min forskrekkelse at det var litt blodfarge på papiret. Kjente jeg ble helt kvalm og uvel. Kastet meg over telefonen og ringte til Føden. Nå jobber jeg selv på samme sykehus, derfor gikk jeg ikke innom legevakt eller mottak. På en måte en liten fordel man har når man jobber på samme sted.....

Snakket med en hyggelig jordmor, hun snakket med legen og de ringte meg opp igjen. På min profil står det litt om tidligere opplevelser vi har hatt, da forstår dere sikkert min uro. De sa jeg kunne komme ned og bli sjekket hvis jeg var veldig urolig.....

Noe jeg var, så vi kastet oss i bilen og kjørte ned. Etter litt ventetid pga vaktskifte, kom en veldig hyggelig jordmor, satt på en doppler og etter kort tid hørte jeg hjertelyden på rundt 158:)

Så da kunne denne gamle hysteriske gravide kvinnen senke skuldrene litt og reise hjem:) Kommer til og prøve og ringe gynekologen min i morgen og høre om hun har mulighet til en UL:)

Natta klem fra meg

Fortsetter under...

Krysser fingrene for deg! Alt er forhåpentligvis helt fint selv om slikt er litt skummelt... selv hadde jeg en del brun utflod inntil uke 12, og en lignende blødning som du hadde i uke 5 eller 6, men det gikk over og vi fikk se en 6 cm lang liten baby på ultralyd for en uke siden :) La oss få vite hvordan det gikk på ultralyden da :)

Uff, det er ikke noe gøy. Jeg opplevde også å få blod på papiret etter at vi hadde hatt sex. Men det var ikke masse rødt blod sånn som jeg ser for meg at det er ved en abort. Men likevel nok til at jeg ble bekymret. Heldigvis hadde jeg akkurat lest at hvis man på den her tiden av svangerskapet hadde sex og det kom litt blod etterpå så var det som regel ufarlig. Og siden det ikke ble verre, så tenkte jeg at det sikkert ikke var farlig. Dette er sikkert 1 mnd siden, og jeg kjenner fortsatt liv og spark idag :)

Better safe than sorry!

Så bra at alt var var fint med den lille! Har ikke blødd selv, men har noen ganger opplevd at det kommer fra endetarmen. Man må nesten dobbelsjekke at alt er bra.

Lykke til med den lille :)

Å, så godt at alt gikk bra da!! :-) For en skremmende opplevelse! Enig med deg i at det er bedre å sjekke med noen ekstra UL enn å gå rundt og engste seg. Har allerede tatt mange, jeg...:-) Håper du føler deg mye roligere nå, og at den lille gir seg tydelig til kjenne der inne så mammaen kan slappe litt av. :-) Klem fra meg

Annonse

Jeg er gravid i uke 16 og har lagt inn innlegg om blødning, som du også har svart på... :) jeg blør i tide og utide (bare litt) ved dobesøk. jeg har vært på undersøkelser, og alt er bra med baby osv. legen sier at det er slimhinnene mine som er skjøre og at det er normalt å blø ved samleie, dobesøk o.l. bare det ikke er mye blødning. Hun sier at 30 % av alle gravide har småblødninger gjennom hele svangerskapet og at dette er helt normalt! :)

Det er så godt og høre fra dere alle sammen:)

Har etterhvert forstått at dette er ganske så vanlig, men jeg innrømmer lett hysteri når jeg så den fargen på papiret.....hehe.

Selv går jeg på hestedoser blodfortynnende pga blodproppsykdom, så mine slimhinner er ekstra blodige:)) Er bare litt, svak farge i dag og føler meg i topp form så merker jeg slapper mer av. Skal til kontroll på Riksen neste fredag, følges tett opp der inne. Ringte min egen gyn i dag, men de hadde helt fult denne uken. Skule ringe meg hvis det kom en avbestilling:)

Ordner seg nok for oss snille jenter, ikke sant:) Klem fra meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...