Gå til innhold

Har man rett til barselpenger som skattebetaler i Norge men bosatt i Spania?

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

• 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei :) Jeg bor i spania og har nå født barn nr. 3 her. Min mann jobber på sjøen, men vi er forsatt medlem av folketrygden i Norge. Dette fordi min mann skatter til Norge. Du har nok ikke rett til fødselspenger, men barnebidrag og kontantstøtte når den tid kommer. Send meg gjerne en mail: [email protected]. Men jeg skal denne gang søke om barselspenger her, som er på 2500 euro... men vi skatter jo ikke her...

Hvor bor du?

hei, bare en liten opplysning ang de 2500 euro som man vanligvis faar her nede. Dette slutter de med 1 jan 2011, saa hvis man foeder foer dette tidspunktet, saa har man rett til pengene, men hvis barnet blir foedt i 2011, saa faar man altsaa ikke disse pengene.

• 2 uker senere...

Du er klar over at du ikke har lov til å motta støtte fra begge land nick_331741? Mottar du engangsstønad fra Norge så kan du IKKE søke om de 2500€ fra Spania.

Kan love deg at det ikke er verdt å "lure" systemet for usle 2500€. NAV i Norge tar slike ting alvorlig.

Dette var noe av det første jeg sjekket ut da jeg flyttet høygravid.

• 3 uker senere...

he he, hvem skrev vell at jeg har mottatt engangsstødad fra Norge???? Som jeg skrev oppe, så får man nok ikke det, nei! Altså, jeg har ikke fått engangsstønad fra Norge, og tenkte derfor å søke om dette her. Siden jeg bor fast her.

Men slik reglene er for skattebetalere, så får jeg verken dette i Norge eller spania! Og jeg har ingen planer om å snyte eller lure systemet...

• 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...