TurboPrinsessen:-) Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Sambo har fått jobb i sentrum, og vi ønsker å klare oss med en bil. Jeg har ikke fått jobb enda, men det kan jo bli hvor som helst. Vi kjørte litt rundt i haugesund tidligere i sommer, men vi har jo ikke peiling... Så kan noen komme med noen tips? Gjerne tipse om noen barnehager også:-) Tusen takk:-)
Granny Weatherwax Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Er ikke så kjent i Hgsd selv, men har noen venner som bor i Skåredalen, og der ser det kjempefint ut! Flott ny skole/aktivitetssenter, to barnehager hvorav ihvertfall den ene er kjempebra, det er den venninna mi sitt barn går i. Nærbutikk og fine turområder. Det ligger et stykke fra sentrum da, og jeg aner ikke hvordan bussene går der, men regner med at det er rimelig ofte. Masse barnefamilier som bor der, og visstnok lett å få venner. Jeg kommer fra Karmøy, og der er det enda finere :-)
maeve er tobarnsmamma<3 Skrevet 4. august 2010 #4 Skrevet 4. august 2010 Ja så sant,Karmøy er myyyye finere:) Men da er det nok uaktuelt med bare en bil da:)
Devil in disguise Skrevet 4. august 2010 #5 Skrevet 4. august 2010 Jeg er selv oppvokst nord i Haugesund - bor der nå Gode skoler, bhg , nærbutikker , bussforhold & turområder. Så vi er veldig fornøyde
"Fru Schrøder" Skrevet 4. august 2010 #6 Skrevet 4. august 2010 Om dere skal klare dere med 1 bil er Kvala og Bleikemyr gode plasser. Bussen går hvert kvarter, begge veier + Udlandsbussen går i tillegg, (hele året utenom sommerstid.) Mamma bor der, ikke jeg da. Det tar ikke mer enn 30-40 min å gå heller derfra. Fint turterreng og badeplass ikke så langt i fra. Haraldsvang. Flere barnehager, barneskole, butikker, statoil, frisør, europris, solarium, kafe, post og blomsterbutikk rett i nærheten.
Mrs. Bouquet Skrevet 4. august 2010 #7 Skrevet 4. august 2010 Jeg syns det er vanskelig å si hvor det er greit å bo i Haugesund. Jeg liker meg best sør i byen. Skåredalen er forresten ikke så langt fra sentrum, det er gangavstand vil jeg si, og ikke så veldig langt fra bussterminalen om en vil ut av byen. Dessuten er det ikke langt til Raglamyr heller. Hadde jeg vært dere hadde jeg sett på aktuelle boliger før jeg bestemte meg for hvor i byen jeg ville bo.
Ulldott Skrevet 4. august 2010 #8 Skrevet 4. august 2010 I Skåredalen er det fint med flott skole, butikk og 3 barnehager. Kort avstand til byn og Raglamyr. For min del er det egentlig det samme hvor i Haugesund jeg bor så lenge det er i god avstand fra sentrum. Byen er så liten at en har egentlig gåavstand til sentrum samme om en bor øst vest nord eller sør i byn. Kvalsvik (en del tåke der til tider) Bleikmyr og områdene rundt Raglamyr er alle fine plasser å bo.
Ulldott Skrevet 4. august 2010 #9 Skrevet 4. august 2010 Et lite tips: det er mye letterer å få barnehageplass sør i byn. Nord (Bleikmyr og Kvala) er det nesten umulig å få bhg plass. De fleste barnehagene her i byn har godt rykte, men forhør det rundt før du tar i mot plass og forsikre deg om at barnehagen du har fått plass i er god. Det er noen som har ledige plasser fordi ingen vil ha barna der.
anonyminos Skrevet 4. august 2010 #10 Skrevet 4. august 2010 må sei meg enige me dei andre frå karmøy! her e d møkje finare:)) lett å få barnehageplass e d o:) men kor bur dåkke nå da? e dåkke vante me "byliv"?
Ulldott Skrevet 4. august 2010 #11 Skrevet 4. august 2010 Hah! Ikke hør på karmøybuen. Hold deg på RETT side av brua!
TurboPrinsessen:-) Skrevet 4. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 4. august 2010 Vi bor i Bergen, så byliv er vi vant med:-) Vi tenkte mer på 10-15min gange til sentrum... Synes det er vanskelig, vil gjerne bo sentralt, men samtidig fint for snuppa og gjerne nær barnehage... Noen som kan FRARÅDE noen barnehager da? Var ikke så mye ledig sist vi så, og hvis de er ledig fordi barnehagen er dårlig... Ja det er vel greit å se hva som er tilgjengelig av leiligheter, men greit med noen navn likevel:-) Tusen takk:-)
Blåveis Skrevet 4. august 2010 #13 Skrevet 4. august 2010 Hvis du vil ha 10-15 min. gange til sentrum vil jeg fraråde Skåredalen, Bleikemyr osv. Joda du kan gå til byen, men det tar såpass tid at jeg nok tror du vil ende opp med bil eller buss. Jeg anbefaler Hauge, Bakarøy eller nord i Rogalandsgata. Med 10 -15 min gange til byn vil jeg si at det er de beste plassene. Retning nord - maks til Gardsenteret Retning Øst - maks Tito Retning sør - maks Rossabø kirke
sara_82 Skrevet 5. august 2010 #14 Skrevet 5. august 2010 Turboprinsessen: Hvor i Bergen er du fra da? Utflyttet bergenser til karmøy selv
Devil in disguise Skrevet 5. august 2010 #15 Skrevet 5. august 2010 Selv om Haugeområdet er i gå avstand til byen vil jeg ikke anbefale det til barnefamilier - veldig belastet område av byen.
Blåveis Skrevet 5. august 2010 #16 Skrevet 5. august 2010 Hvis de ikke har tenkt å flytte inn i kommunegården ( noe de nok ikke har :-) ) så er det absolutt ikke et belastet område. God skole, gode barnehager og ikke minst mange, mange barnefamilier !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå