Gå til innhold

RESENTASJONSTRÅD :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mange nye her og kanskje noen av oss gamle travere. Tenkte det var på tide med en ny liten presentasjonstråd. Så blir vi litt bedre kjent med hverandre. Syntes det er litt trivelig å vite litt om alle her inne.

Navn/Nick: Carina

Alder:29

Yrke: Sykepleier

Barn fra før: Nei.

Prøveperioder:14

Hjelpemidler: Ferdig med akupunkturen for sommeren. Prøver nå sink og vitex for å få slutt på spottinga som jeg er plaget med. Utredning til høsten.

Prøverhistorie: Ble uplanlagt gravid i nov -08, denne spira som viste seg å være en gutt ble oppdaget på ordinær ultralyd i uke 19 var død. Han led av en dødelig sykdom. Ble på nytt gravid i oktober -09 som endte med MA i uke 8 i november. Ikke klaffet siden da, men håper virkelig at det klaffer snart.

Det var litt om meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slår meg på her da...

Navn/nick : Lene

Alder: 21

Yrke: Er nettopp ferdig med videregående, frisørlinjen. Jobber nå som ryddehjelp på salongen til min søster, og får også opplæring i samme slengen sånn at jeg evt kan bli lærling :)

Barn fra før: En datter på 3år, blir 4 i september.

Begynte 1pp midten av juli sånn ca. Testet negativ idag, venter mensen i morgen eller torsdag.

Det var meg :)

Skrevet

Her kommer litt om meg:

Er 24 år og kommer fra nord-norge. Vært samboer i nesten 4 år og forlova i 1,5 år. Ferdig med utdannelse, har fast jobb og eget hus, så alt er på plass :)

Slutta med pillen i mai, men har ikke prøvd aktivt før denne pp. Og dersom det ikke klaffer nå økes nok intensiteten. Har ingen barn fra før, men sambo har ei datter.

Det var vel egentlig det...

Skrevet

Navn/Nick: Frøkna (Veslefrøkna er datteren min :)

Alder:30

Yrke: Sykepleier

Barn fra før: 1 datter, fyller 1 år i september

Prøveperioder: 1

Hjelpemidler: El-tester. Tempet forrige gang, i begynnelsen som prevansjon og så som prøver da sambo ble klar litt sånn plutselig. Om jeg ikke er gravid nå så kanskje jeg prøver å tempe igjen.

Prøverhistorie: Venta fryktelig lenge (3-4 år) på at sambo skulle bli klar. Slutta på pilla i juli08 og tempa/brukte kondom helt til sambo plutselig var klar i desember og 9 mnd etter kom Veslefrøkna. Nå er vi i 1pp etter å ha gått på pilla i 6 mnd og er veldig spente på hvor lang tid det tar. Har IKM denne uka (uke 31).

Skrevet

Alder:26

Yrke: Spesialpedagog

Prøveperioder:ehhhh... 2.8 år

Hjelpemidler: Denne pp ingen.. Ellers har jeg prøvd pergo, puregon, ovitrielle og alle mulig natur preparater...

Prøverhistorie: Fant ut at nå ville jeg bli gravid i Desember 07, i januar 08 sa jeg til min kjære at jeg hadde sluttet på prev og hva jeg tenkte..

Ett år kom og gikk resultatløst. Kom meg under en spesialist innen infertillitet på AHus (Lundgren) og har vært hos henne siden. Jeg har en dobbel og to tripple pergo kurer bak meg. Så i Juni fikk jeg gå over på pergo kombinert med eggløsnings sprøyter (puregon+ovitrielle).. Det gav meg vist en finfin eggløsning- men ingen graviditet. Trur jeg hadde eggløsning denne pp.. av meg selv.. for første gang.. så da får vi se da... Pga bmi grense får jeg ikke ivf.. MEN den saken jobber jeg sakte men sikkert i mot... Så regner med å få Ivf på nyåret en gang kanskje... *håpehåpe*

Skrevet

Flott initiativ Carina81_2MA_14pp

Navn/Nick: Tuppelura83

Alder:27

Yrke: Sjukepleiar

Prøveperioder: ??

Hjelpemidler: Gått til akupunktur sida mars/april, men ikkje den heilt store effekten på akkurat graviditet - forløbig.

Agnus Castus - for å prøve og korte ned på syklusen min.

Prøverhistorie: Kasta p-pilla i begynnelsen på oktober-09, og har prøvd aktivt etter det. Har ein mann som jobbar vekke, og det klaffar ikkje alltid med at han er heime når eg har EL. Derfor veit eg ikkje kor mange reelle prøveperiodar vi har hatt... Har tilsynelatande EL kvar mnd (brukar CBFM), om enn litt seint i syklusen (dag 19-21). Har IKM fram mot denne helga, men føler at TR snart er her, og neg.test i dag tidleg. Føler ikkje det blir noko positivt resultat denne pp heller :( men Håpar det klaffa snart, kjenner ønsket blir berre større og større.

Og det var litt om meg :)

Skrevet

Navn: Tåkeluren

Alder: 31

Barn fra før: Gutt som blir 4 år ganske så snart, han satt som et skudd i 3 pp ;o)

Prøveperioder: Er i den andre nå, men er egentlig ikke reell prøver føler jeg. Vi ønsker nemlig at spira skal sitte om ett par måneder - vil gjerne ha baby juli / august 2011 ;o) Ja, jeg vet jeg er kontroll freak og at dette bestemmer jeg ikke selv, men er jo lov å håpe ;oD

Strategien er vel som forrige gang, ha sex når vi lyster, prøve å tenke så lite som mulig og håpe at ting ordner seg relativt fort helt av seg selv ;o)

Skrevet

Alder 33

yrke Hjelpepleier

Barn: 2 prinsesser, 2 år .4 år =0)

Prøvep: 1

Skrevet

Navn/nick : Vizzy

Alder: 33

Yrke: HR Rådgiver

Barn fra før: Ingen

Er i 5 pp. Bruker digitale EL tester. Venter Ikm 17 august.

det var litt om Vizzy :-)

Skrevet

Alder: 25

Yrke: KS/CRM/markedsføring

Barn fra før: nei

Prøveperioder: inne i 3. nå med IKM mellom 10. og 13.aug.

Hjelpemidler: ingen så langt, men vurderer bidronning/WJ. Går til akupunktur for andre ting så lurer også på å høre om han kan gjøre noe ifm graviditet siden flere her har prøvd/prøver det. Har brukt EL-tester til nå for å bli kjent med syklus etter 11år på p-preparater, men ikke anstrengt oss noe mer enn vanlig rundt EL, da vi tenker at det skjer når det skjer (men beg allerede å bli litt utålmodig kjenner jeg :P).

Prøverhistorie: fikk drømmemannen, flytta sammen og forlovet oss alt iløpet av 5mnd(gammel flamme og vært goooode venner i 5år), og nå prøver vi på barn. Slutta på p-ring i mai, og har siden da bare tenkt at skjer det så skjer det, men kjenner jeg beg å bli utålmodig allerede selv om det bare er 3pp. Har vært superklar for baby i over 2 år nå. :)

Så det var litt om meg!

Lykke til alle sammen!

Skrevet

Fin traad ja!

Nick: BarniHodet -5pp-

Alder: 30

Yrke: Sykepleier (klinikk for assistert befruktning, ironisk nok)

Barn fra foer: Nei

Proeveperioder: Gaar naa over i 5.

Hjelpemidler: Ingen spesielle som saadan, men blir oppfulgt paa jobben.

Proevehistorie: Venta saart i maaange aar paa at mannen min skulle bli klar, noe han endelig "ble" naa rundt aarsskiftet. Har blitt veldig oppfulgt underveis paa jobb, grrunnet diverse gyn. problemer og rariteter, men har paa tross av det ikke faatt det til enda. Vet det er tidlig aa fortvile, men jeg blir saa fokusert paa det at skuffelsen er uunagaaelig. Men man maa vel bare staa paa! Haaper jeg slipper aa bli "min egen pasient", bare...

Koselig aa "bli kjent" med dere alle, jenter!

Skrevet

Nick: Dr. Horrible

Alder: 28

Yrke: Hjemmeværende (med barn) på dagtid, butikk kveld/helg

Barn fra før: Ja, en gutt på snart fem og en jente som blir tre i høst

Prøveperioder: 1. Men om det ikke klaffer denne mnd er jeg usikker på hva som skjer videre. Vi var egentlig enige om å vente et års tid, og jeg vil (om vi får det til) ha et vårbarn denne gangen. Så skjer det ikke nå venter vi kanskje til neste år.

Hjelpemidler: Sluttet på prevensjon. Sex. Det er vel det eneste. Pute under rompa.

Prøverhistorie: Ble gravid med første etter 1. mens etter pilleslutt, andre tok det 4 mnd å få på plass. Trolig tok det "lang" tid fordi vi prøvde å lage jente, så ventet med sex til ca midt på EL. Etter 3 mnd sluttet vi med det og kjørte på. Da gikk det veldig fint. Har med andre ord ikke hatt problem med å bli gravid tidligere.

Kanskje det tilfeldigvis er noen (flere) her som også var her tidlig vinter 04 eller sept06-jan07?

Skrevet

Hyggelig med ny bli kjent-tråd!

Navn/Nick: Satya

Alder: 37

Yrke: Kontor

Prøveperioder: 8

Hjelpemidler: Ingen foreløpig. Vil ta turen til helsekostbutikken om det ikke klaffer denne gangen!

Prøverhistorie: Slutta med kobberspiral i des 09, helt resultatløst føreløpig. Tror noe av grunnen kan være polypper jeg har fått konstantert i livmor, og som skal fjernes i september. Heller ikke bra at mannen ble skikkelig syk med akutt prostatitt i mai. Gyn har lovet utredning i etterkant av inngrepet mitt dersom det ikke skjer noe i løpet av et par måneder... stadig optimist!

Skrevet

Navn/Nick: Cathy&Adrian+spiresnart?

Alder:27

Yrke: Jobber på tog

Barn fra før: 1 gutt født juni09

Prøveperioder:1

Hjelpemidler: Ingen spesielle, kun sex...omtrent hver dag hihi(fått sykt sexlyst etter junior kom)

Prøverhistorie: Hatt en MA i august08, ble gravid 1 pp september 08 og da kom verdens best i juni 09

Bestemt oss for å prøve igjen nå, da vi har 3 andre vennepar som også prøver nå hehe pluss at vi selvfølgelig ønsker oss en til da:)

Skrevet

Navn/Nick: Frk. V

Alder:26

Yrke: innenfor helse/omsorg

Barn fra før: Ingen.

Prøveperioder: Gikk akkurat inn i min 2.

Hjelpemidler: Satser foreløpig kun på det "nødvendige", sex ;) Har tenkt å gi det frem jul og revurdere om vi skal prøve på noen triks da.

Prøverhistorie: Helt fersk. Blir spennende å se fortsettelsen.

Skrevet

Navn/Nick: Frk. V

Alder:29

Yrke: IT

Barn fra før: En jente født 2006.

Prøveperioder: Har vært uten pille siden august i fjor, men seriøs prøver fra mars.

Hjelpemidler: Den naturlige vei:)

Er gift, men har vært sammen i 13 år:) Har hus og fast jobb, håper nå på lillesøster eller lillebror til min lille prinsesse.

Skrevet

Navn/Nick: Fleur Delacour

Alder:28

Yrke: Sjøllvstendig næringsdrivende

Barn fra før: Nei

Prøveperioder: Er på første no! :)

Hjelpemidler: Kvar dag-metoden ;)

Prøverhistorie: Har planlagt dette ganske lenge, så kasta pilla forrige haust, har byrja å trene, ete sunnare og så vidare. Reknar ikkje med det blir alkohol på meg på ei stund nei! :) Me har aldri prøvd før, så er nybyrjarar på alle hold!

Skrevet

Navn/Nick: Monica

Alder:34

Yrke: Helsesekretær

Barn fra før: Ja, en nydelig datter på 4 år!!!

Prøveperioder:30 :( Er vel en av de "gamle" sliterne her inne, ikke mange av oss, men dessverre noen som har vært her i flere år nå, håper vi kommer oss videre nå, synes vi fortjener litt flaks nå, hehe :)

Hjelpemidler: Akkurat nå ingen!! Har prøvd hormonstimulerende midler som pergotime (6 kurer, både dobbel og trippel), akupunktur, naturpreparater som progesteronkrem, babyklister, vitaminer/mineraler. Nå orker jeg ikke mer, må ha pause fra alt de neste månedene... Skal inn til videre utredning i slutten av sept!

Prøverhistorie: Etter å ha prøvd å overtale mannen i 2 år på å få barn nr 2 ble han ENDELIG klar våren -08!! Ble gravid med tvillinger i des -08, men mistet begge to i MA i uke 12 i mars -09. Ble så gravid igjen i slutten av mars -09 (første pp etter MA), men mistet den lille spiren i MA i uke 10 den 30.mai -09. Ble så gravid igjen i august -09 men mistet tidlig i SA i uke 5. Vært veldig aktiv med prøvingen hele veien og ble endelig (igjen) gravid i juli -10, men nettopp mistet i tidlig SA (igjen!!) i uke 5... Altså har jeg 2 MA og 2 SA bak meg etter at vi begynte å prøve på nr 2, men totalt har jeg vært gravid 7 ganger, men dessverre bare ett fullført svangerskap :(

Prøver optimistisk igjen :)

Håper virkelig på ett lite mirakel ;)

Det var litt om meg da ;)

Klems

Skrevet

Navn/Nick: Baby2011?

Alder: 24 år imorgen;)

Yrke: Sekretær.

Barn fra før: Ja, ei datter på 2 1/2 år fra et tidligere forhold.

Prøveperioder: Ingen.

Hjelpemidler: Har kjøpt inn et lager med el-tester, tenkte å benytte meg av disse i første omgang, så får vi se hvordan det går:)

Prøverhistorie: Sluttet på pillen i juni, hadde første normale mens den 7 juli, men vi prøvde ikke i den perioden. Jeg fikk mensen igjen igår, så om litt under 2 uker er mannen hjemme fra sjøen, jeg har forhåpentligvis el og vi starter opp med babylagingen:)

Det var litt om meg :)

Skrevet

Navn/Nick: shari_z

Alder: 40

Yrke: Dyrepleier, men hjemmeværende med 1-åringen

Barn fra før: Jente 2000 (dødfødt), Jente 2001 (prematur uke 36), Jente 2008 (uke 41)

Prøveperioder: dette er den første

Hjelpemidler /Prøverhistorie: Sex. Helt ærlig. Mannen har ikke hatt lyst siden vi fikk jentungen høsten 2008, så det har ikke skjed noe på den kanten i 1.5 år. Og da det skjedde, så visste det seg å være EL og da fant vi ut at kommer det et barn, så kommer det. Og at sex er godt, og kommer det enda flere barn i det hele tatt, så er det greit. :-) Ikke at det har så mye med denne prøvingen å gjøre, men har også hatt en MA i uke 10 i 2002 og en tidlig SA i uke 5 i 2004. Så jeg har vel fått erfare det meste når det gjelder fødsler og det å miste barn/svangerskap, og tror aldri at det å få "gravid" på testen betyr et barn 9 mnd senere. Jeg tror ikke på det før jeg har et levende og frisk barn in mine hender.

Skrevet

Nick: Heddas mamma

Alder: 24

Yrke: jobber i bank

Barn fra før: herlige Hedda på 2 år <3

Prøveperioder: går inn i første pp neste syklus

Hjelpemidler: vurderer å kjøpe inn el-tester..

Prøverhistorie: Ble gravid sept 07, ingen prevansjon - men heller ingen aktiv prøving.. "skjer det så skjer det.." :) Prinsessa vår var 2 år i juni, og nå ønsker vi en lillebror/søster..

Det var meg.. :)

Skrevet

Alder: 27

Yrke: Sjukepleier

Barn fra før: nei

Prøveperioder: 10

Hjelpemidler: Ingen

Prøvehistorie: Prøver å ikke bli hysterisk før det har gått ca året, men det er vanskelig. Skal ta kontakt med lege til høsten om det ikke skjer noe...

Skrevet

Nick: Lubine

Alder: 36 år

Yrke: økonomikonsulent

Barn fra før: en datter på 11 år fra et tidligere forhold, samt to bonusjenter.

Prøveperioder: 8. pp

Hjelpemidler: litt av og på EL-tester (billigtester) og kkøpte meg nylig bidronningkapsler. Vi får no sjå...

Prøverhistorie: Ble gravid i fjor høst, ultralyd viste at junior ikke var levedyktig så vi måtte ta abort. Nytt år, nye muligheter. Har prøvd hele dette året uten at det har klaffet. Seriøs prøving fra sommeren av.

Skrevet

Navn/Nick: Cecilia

Alder: 19

Yrke: Butikkmedarbeider

Barn fra før: Nei

Historie: Mistenker graviditet nå etter pilleslutt. Ikke planlagt, men har veldig lyst på barn :)

Skrevet

Mange nye her og kanskje noen av oss gamle travere. Tenkte det var på tide med en ny liten presentasjonstråd. Så blir vi litt bedre kjent med hverandre. Syntes det er litt trivelig å vite litt om alle her inne.

Navn/Nick: Marianne

Alder: 36

Yrke: Kontor

Prøveperioder: Over to år...

Hjelpemidler: El-tester.

Prøverhistorie:Sluttet med p-pillen våren 2008. Lite skjedde, men vi stresset ikke. Ble endelig gravid våren 2010, men mistet i SA uke 11. Nå er vi litt stresset pga alder.... (samboer er noen år eldre)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...