Gå til innhold

Brurde jeg ta frøkna til legen?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Min datter på 8,5 mnd tar seg mye til ørene. Vet ikke hvor lenge det har pågått, men merket det spesielt nå i ettermiddag før hun skulle legges. Jeg ga henne et bad i tilfelle det var litt svett og klamt, men hun tok seg på ørene igjen. Hun klorer til, og begynte å blø litt bak det ene øret. Hun har ikke feber eller noe, og virker veldig frisk og oppegående ellers. Så hva kan det skyldes at det klør eller noe? og noen som vet om noe man kan gjøre for å lindre kløen hvis det er det som er problemet?

En annen ting jeg har merket er at hun ofte har "frysninger" eller "rykninger" vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men hun rister litt til i hode/kroppen. Er dette noe jeg burde bekymre meg over? Noen andre som opplever det?

Blir veldig glad for svar! :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Kira06
Skrevet

Jeg har alltid vært av den oppfatningen om at hvis det er noe jeg er bekymret over, så tar jeg heller en ekstra tur til legen. Flyr ikke ned døren der altså.. hehe... men tenker det er bedre å sjekke opp ting enn å gå rundt å lure. De fleste leger har jo også stor sett et eget tidspunkt på dagen hvor de har telefontid, så hvorfor ikke bare ta en telefon.

Når det kommer til å ta seg mye til ørene, så har min datter alltid gjort det. Ser nesten ut som om hun holder seg for ørene. Men de ble grundig sjekket for kort tid siden når hun hadde veldig høy feber, og der så alt bra ut. Så legen trodde det var en form for refleks hun hadde. Jeg fikk også beskjed den gang av legen om at betennelser som går på øre-nese og hals, stort sett gir høy feber.

Skrevet

Hei! Dette høres kjent ut. Eller dvs dette med "frysninger/rykninger". Det gjør gutten min på 11 mnd også rett som det er. Aner ikke hvorfor. Håper det ikke er grunn til bekymring? :) Han har også tatt seg mye til ørene uten at jeg tror det er noe galt. Klorer ikke han da..bare tar og river litt i ørene sine. Har igrunn gjort det lenge, men har tenkt det er fordi han har "oppdaget" ørene sine. Virker ikke som at noe plager han hvertfall.

Skrevet

Dette gjør dattera mi og, klorer å styrer med ørene og rister på hodet/frysninger. kloringa er verst når ho ammer. har tenkt ofte at eg må hugse å spør helsesøster kva det er, men glemmer det alltid... Men var til lege her for noken veker sida og ho sjekka blandt anna ørene og sa alt såg bra ut.. Så veit ikkje ka det er, men forhåpentlig vis en vanlig ufarlig ting sia vi er fleire her som har det. ho er forresten 8,5 mnd også, har hatt det så og sei so lenge eg kan hugse.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Jeg tror nok jeg tar en tlf til helsesøster i morgen, og hører om hun har noen tips angående ørene. Helt enig med at det er bedre med en gang for mye enn en gang for lite :) Hun har også mye ørevoks ( syns jeg da), er liksom alltid en liten klump med noe gult en gang for dag omtrent. Har deres babyer det?

Skrevet

Vil bare legge til at min også var verst med ørene når jeg amma han. Nå ammer jeg bare to ganger om dagen, så merker ikke stort til dette lenger. Han tar jo på ørene sine av og til nå også ja, men ikke like mye som en periode. mye forskjellig man må gruble på..hehe :)

Skrevet

er du bekymret så ta deg en tur til legen eller spør HS.

Men jenta mi har hvertfall, så lenge jeg kan huske, tatt seg til ørene. Hun har blitt sjekket flere ganger før ørebetennelse fordi jeg trodde at det å ta seg til ørene var et tegn på det. Men begge gangene jeg fikk det sjekket så viste det seg at det ikke var noe.

Hun har også avogtil sånne frysninger du snakker om. Men det har jeg også innimellom så jeg har alltid trodd at det var ganske normalt :)

Skrevet

Gutten min på 8 mnd klør seg besett i ørene like før tennfrembrudd.. Klorer og skraper seg opp, men går over når tanna popper frem:)

Skrevet

Tutta mi klør seg på ørene og i bakhodet når hun er trøtt og vil sove. Kanskje det er derfor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...