Isaac12.08♥baby10.10FØDEKLAR Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Dere syter, klager, og er utolmodig fra det er 2 uker til termin, og prøver alle muligheter for å få igang fødsel.... Dere har ventet i 9 mnd, kan dere ikke la kroppen jobbe ferdig og gjøre seg helt klar??? Greit å være sliten og lei , men sånn er det faktisk for alle!!!!
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Ikke likt for alle....Veldig mange som er svært syk og sliten på slutten. Synes ikke du at alle disse damene her inne kan få lufte ut litt og få litt sympati? Er ikke alltid en dans på røde roser å gå gravid
Tulipan2010 Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Ojda, veldig hormonell eller innlegg for å provosere? Du vet vel ingenting om hvordan andre har det helt på slutten, hvor vondt de har eller andre plager de opplever! Jeg har vært veldig heldig gjennom hele mitt svangerskap, men dømmer da ikke de som har hatt det tøft og er ekstremt lei på slutten. Vi er jo en gjeng med jenter k samme situasjon, og hvis vi ikke kan klage litt her til hverandre, hvem kan vi klage til da? Nei, dette utsagnet syntes jeg ble veldig feil.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 3. august 2010 #4 Skrevet 3. august 2010 Hoho.. Godt ikke alle tenker like kort som deg HI..
bringebærjenta-4.jenta Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Det er lov å klage og syte spør du meg. Ni mnd er laaang tid, og for mange blir tiden på slutten veldig tung. Meg inkludert. Syt og klag så mye dere vil, det er mange som forstår:) Ikke les klage/syte innleggene hvis man ikke vil høre om det.
Isaac12.08♥baby10.10FØDEKLAR Skrevet 3. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2010 Jeg vet godt hvordan det er på slutten, er ikke mitt første svangerskap. Sier ikke at folk ikke er syke osv, men man har jo ventet sååå lenge så hvorfor dette styret på slutten i stedet for å glede seg og nyte de siste dagene med de man har rundt seg? Jeg maste og kjaste i mitt forrige svangerskap, ble satt igang og alt gikk til dundass!
Alex&Lucas&Prinsesse sin mamma Skrevet 3. august 2010 #7 Skrevet 3. august 2010 Kanskje fordi det er vanskelig å nyte siste tiden når man er stor , tung, utslitt, og føler seg skikkelig dårlig...
Stjernoye,mini, engel & micro Skrevet 3. august 2010 #8 Skrevet 3. august 2010 så din form på slutten er lik alle andre sin form på slutten? hvordan iallverden kan du si at folk skal nyte de siste dagene når du ikke aner en dritt om hvordan enkelte har det. jeg er møkk lei bokstavelig talt, har gått gravid siden mai 09 hadde en sa og ble gravid like etter, kroppen min er mildt sagt helt fucked nå på slutten, jeg klarer å gå i knapt 10 m uten at det gjør vondt, resten av stegene er et ufattelig mareritt, kvalm, oppkast, sover ikke osv....samt har en 4.5 åring som krever sitt.... så kom ikke og døm folk nedenom og hjem pga dem klager på slutten,når du ikke har gått i deres sko...folk er forskjellige, tåler forskjellig osv....
Gjest Skrevet 3. august 2010 #9 Skrevet 3. august 2010 Vel, vil de gravide frøknene klage så la dem klage! Alle har behov for det en gang i blandt, og hvem andre enn oss i samme situasjon forstår virkelig og kan gi trøst og råd? Det som er flott med slike forumer er at man kan si hva man føler for, spørre om det man lurer på, og nærmest alltid få svar av andre som har det likedann. Og vil du ikke høre på oss så er det ingen som tvinger deg til å logge inn og lese innleggene! Det er helt opp til deg!
Gjest frøken_førstegangsprøver Skrevet 3. august 2010 #10 Skrevet 3. august 2010 Oi, dette var et krasst innlegg, helt ok å oppfordre folk til å nyte siste tiden, men dette her hørte vel mer hjemme på kranglesiden! Det er vel helt i orden om folk er lei og gleder seg til å bli ferdige, og om jentene her inne spiser kanel og hopper oppover i trapper går vel ikke det utover deg på noen som helst måte!? Som sagt, kan forstå de med erfaring som sier at man skal prøve å nyte den siste tiden som kjærester og kose seg med magen, men fornuften er ikke tilstede den siste tiden, og da hjelper det i alle fall ikke med slike kommentarer!
Ziz Skrevet 3. august 2010 #11 Skrevet 3. august 2010 Om man ikke skal kunne bruke dette forumet til litt syting, hvem skal man syte til da? Heller at dere er litt lei, enn at mann/samboer/venner er lei Jeg forstår at man blir utålmodig på slutten av graviditeten. Jeg har ikke termin før i oktober, men jeg sliter med en rygg som var vanskelig fra før, og et bekken som ikke vil samarbeide. I dag kom jeg meg faktisk ikke ut av sengen, og måtte ligge der til jeg fikk hjelp til å komme opp. DET er ydmykende det, og verre vil det bli. Jeg har ikke klaget enda. Jeg har enda ikke ønsket henne ut, men tro meg.....-Jeg kommer helt sikkert til å bli en av de som skulle ønske hun kom et par uker før tiden. *fyr løs og skyt meg*
Corneliuss Skrevet 3. august 2010 #12 Skrevet 3. august 2010 Jeg forstår poenget ditt og på generelt grunnlag så synes jeg det er en lur leveregel å innstille seg på at barnet kan komme en uke etter termin i stedenfor fire-seks uker før. Har sett at noen gjør sistnevnte og det er vel strengt talt bare veldig spesielle tilfeller som kan forsvare det. Tenker derfor ideelt sett at vi gravide må stresse ned. Hadde selv en ok tid (i forhold til resten av svangerskapet) sist og hadde ikke noe imot å gå en uke over. To hadde stresset meg pga økt risiko for foster. Men som det skrives her er noen totalt utkjørte og har kanskje veldig vanskelige situasjoner så det er kanskje lurt å ikke slå alle over en kam. Jeg har holdt ut til termin denne gangen men har virkelig hatt det tøft. Klarer bare å kjenne på om jeg holder ut et døgn eller to av gangen. Har fått time på Ullevål i morgen og er glad for det. Da vet jeg at jeg kan få hjelp. Vurderer allikevel å bare be de strippe meg og deretter dra hjem med en ny time om en dag eller to. Kjenner at akkurat sånn jeg kjenner meg nå (trygghet på at barnet har fosterhinnen inntakt slik at jeg ikke smitter det med gbs som jeg har MYE av, har sovet en hel natt og ikke kastet opp i det hele tatt siden i går kveld - har ekstrem svangerskapskvalme, og i tilegg har jeg mistet andre småplager som sterk hodepine og bekkenverk osv). Ser at en del blir veldig provosert av innlegget ditt. Jeg blir egentlig ikke det av innholdet selv om du skriver det i en veldig direkte Tone da... ;-). For jeg tenker at du har rett; er jo best å la naturen gå sin gang og ikke stresse seg opp. Har man mulighet så bør man faktisk kose seg som du sier. Men så er det noen som har en litt tøffere situasjon enn gjennomsnittet da... Er ikke sikkert at alle er helt overhysteriske selv om innleggene sikkert bærer preg av litt desperasjon til tider ;-) Synes innlegget ditt er helt ok å diskutere.
iok med sønn <3 Skrevet 3. august 2010 #13 Skrevet 3. august 2010 Jeg mener slike forum er for å syte litt, få støtte og stille spm. Vi skal ikke dømme hverandre ene eller andre veien. Når jeg var dårlig på starten og hadde parvovirus var det godt å få støtte her Ikke alltid like lett å snakke om det hjemme eller få forståelse for ting, så da er det godt vi har hverandre, ikke sant? Alle opplever graviditeten forskjellig Noen lever livet som aldri før, mens andre kanskje blir sengeliggende... sånn er det med den saken.
Tulipan2010 Skrevet 3. august 2010 #14 Skrevet 3. august 2010 Nå ble vel de fleste her mest provosert over måten dette innlegget ble skrevet på, og hvor dømmende det var. Alle forstår jo at det er best å la naturen gå sin gang- det er vel ikke akkurat poenget. Poenget er vel at man må få lov til å uttrykke at man er lei, og til å klage litt på et forum som dette. Dersom jeg faller og brekker benet er jeg fullstendig klar over at det ikke hjelper å klage, men at jeg må være tålmodig til jeg blir bra. Det betyr ikke at jeg ikke kommer til å bli utålmodig og klage allikevel:-) Dette handler vel litt om, som jeg skrev høyere opp, å støtte hverandre da vi faktisk er jenter i samme situasjon. Empati og forståelse gjenspeilet seg ikke akkurat i dette innlegget,,, Hold ut jenter! Og klag litt her inne hvis dere vil!
Voyeur Skrevet 3. august 2010 #15 Skrevet 3. august 2010 Er ening med deg HI, i prinsippet, men Corneliuss sier det så mye bedre. Det er mye syting og klaging, men la heller vær å lese de innleggene da. Er enig i at jeg syns det er drøyt når det er noen som ønsker å sette i gang fødselen i uke 34, men dette gjelder slettes ikke alle. Og det er noen som klager og klager om og om igjen av alt, men lær deg til å lukke øynene og ikke lese de innleggene. Jeg tror du ville blitt bedre forstått hadde du ikke vært så sint i innlegget ditt;) Det er lov å bli provosert, men tviler for at dette er det riktige forumet for krangling. Dette er et carebear forum;)
Corneliuss Skrevet 3. august 2010 #16 Skrevet 3. august 2010 I fare for at noen misforstår mitt innlegg så må jeg bare si at jeg ikke er uenig med deg i det, tulipan. :-)
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 3. august 2010 #17 Skrevet 3. august 2010 Jeg blir ikke så mye provosert av innlegget til Hi. Synes selv det er helt ok at folk "syter" og får ut frustrasjon her inne. Det gjør jeg selv til tider også. Men når du snakker om å "syte", så synes jeg egentlig det virker litt dumt å lage et eget "syteinnlegg" om hva andre skriver om.. skjønner ikke helt den jeg. Syns faktisk det er bedre å klage over at man har vondt og er sliten, enn å henge seg opp i andre sine problemer og irritere seg over det. Du kan jo bare la de innleggene du ikke vil lese være.. i teorien Så kan du lese de positive glade innleggene og late som de negative ikke eksisterer davettu Dette blir litt " jeg har det så flott, så har ingen forståelse for at andre har det annerledes".. Men men.. det var min mening. Ikke vondt ment..
MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 3. august 2010 #18 Skrevet 3. august 2010 bare lurer litt på hva Hi står for jeg hehe;)
vbu Skrevet 4. august 2010 #20 Skrevet 4. august 2010 Selvom jeg har ennå ikke begynt med kjerringråd (siden veldig få av dem har noen vitenskaplig forklaring) så skjønner jeg godt at noen prøver dem. Det er ikke alle som kan nyte de siste dagene. Synes det er grumsomt kjedeligt å være lenket til sofa og seng. Hvis jeg gjør noe mer enn det så gjør det vondt og jeg blir utmattet av kynnere. Jeg er veldig klar for å begynne nytt liv uten svangerskapsplager og med ungen min! Men jeg håper du nyter den siste tiden hvis du har mulighet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå