Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Skal ikke klage, virker som om jeg har fått verdens snilleste baby. Men han gråter veldig, veldig lite. Er det vanlig når man er prematur eller er det tilfeldig? Kan det bety at lungene ikke er ferdig utviklet? Det kommer grynt nå og da, og noenganger starter han å gråte, men gir seg etter første hikst på en måte. Han ble født i uke 30+4og er nå 8 uker.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Premature bruker ikke gråt som kommunikasjon på samme måte som fullbårne. Premature gråter stort sett bare når de har vondt. F.eks tar man en blodprøve kan de gråte, men stopper med en gang det ikke lenger gjør vondt. På sengeposter (siste avdeling før man reiser hjem) med premature er det stor sett stille og det oppleves nesten som støyenede om det kommer inn et fullbårent barn. Det har ingenting med lunger å gjøre, men med måter å kommunisere på. Premature gjør det bare annerledes
Anonym bruker Skrevet 17. august 2010 #5 Skrevet 17. august 2010 hmm - det forklarer litt. Mitt barn lå som en saltstøtte og sov i flere mnd. Hun gråt heller ikke - bare så forundret på verden fra første øyeblikk
stearin Skrevet 29. desember 2010 #6 Skrevet 29. desember 2010 Hehe, det er visst flere som også har det slik:) Min datter ble født i uke 30+3 og gråt ikke de første månedene i det hele tatt! Jeg spurte noen sykepleiere om det var normalt mens vi var på sykehuset, og de bare sa at babyen ikke gråt fordi jeg selv var så rolig. Men vil tro det er en annen grunn da:) Nå er hun snart 8 mnd (5,5 mnd korrigert) og er en skikkelig aktiv jente! Ikke stille et sekund, hun prater, smiler og ler dagen lang.
Anonym bruker Skrevet 23. januar 2011 #7 Skrevet 23. januar 2011 Datteren min gråt også veldig lite, bare noen få grynt ved sult etter noen mnd og ved luftsmerter. Hun har blitt noen år nå og har alltid vært sånn at når hun slår seg så skriker hun kun de sekundene det gjør vondt så er hun like blid igjen, vet ikke om det er tilfeldig at hun takler smerte sånn, eller om det har noe med at hun er prematur, men er veldig greit at hun ikke skriker i evigheter etter smerte for å få trøst :-) Må legge til at hun skriker mye nå for tiden, men det har mest med trass å gjøre og da kan det holde på leeeenge :-)
Anonym bruker Skrevet 2. februar 2011 #8 Skrevet 2. februar 2011 Gutten vår (født uke 29-0) gråt heller ikke så mye da han var liten. Han har generelt veldig høy smerteterskel og det skal mye til før han starter å gråte. Jeg har lest at dette kan være vanlig for premature barn. Da han var liten kunne jeg oppdage at han hadde små sår, men ante ikke hvordan han hadde fått disse fordi jeg ikke hadde sett noen reasjon på smerte.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2011 #9 Skrevet 6. februar 2011 jentene våres er født i uke 24+5 di gråt ikke med lyd i det heletatt di 3 månedene vi var på sykehuset men når vi kom hjem så begynnte di smått og det ble mer og mer ca etter 2 måneder gråt di som andre babyer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå