Gå til innhold

var på 2 ul i går..langt innlegg

gravid.på.ny

Anbefalte innlegg

Var først på privat ul, og til min store overaskelse var embryoet på riktig plass, altså i livmoren, og hjertet banket(veldig ujevnt, det var visst vanlig så tidlig.), det var 2,8mm langt. Han antok at jeg var 6+2, litt kortere på veg en mine beregninger. Utrolig gøy å oppleve. Fikk også med en liten film snutt av det vi så...Han sa også at når man har sett hjertet banke er det 90% sjans for at det skal gå bra.

Senere på dagen dro vi på gyn på sykehuset (pga at jeg har hatt noen aborter og exu tidligere). Legen der sa at det så normalt ut, men sa det var 3mm langt og at det var 4-5 uker, da måtte hun vel mene selve embryo og ikke meg?

Ble satt på albyl E 160 mg, de diskuterte om jeg heller burde få fragmin inj, men de mente da at det ikke var lurt å ta i og med vi reiser til sydligere strøk snart. Den passet visst ikke sammen med varmen. Det virket som om begge de legene mente det var bedre effekt av fragmin. jeg ble forvirret og ba de ta en avgjørelse på dette og da valgte de albyl e. det er ikke påvist noe blodpropp tendens på meg, men de ville jeg skulle prøve disse. Da jeg var på apoteket for å hente ut tablettene syntes farmasøyten at 160 mg var en veldig høy dose til meg og anbefalte meg å ta en tabl annenhver dag. Må si jeg ble urolig av dette medisin styret.

Er ihvertfall lettet over at det er liv inne i magen min. Beklager lange utbroderinger. Fint hvis noen har noen formening ang medisinene..

Fortsetter under...

Så fint at den satt der den skulle, gratulerer så masse med det fine resultatet:)

Jeg tar selv en del blodfortynnende, Fragmin to ganger om dagen og Albyl-E 75 mgx1.

Mitt råd er og følge legens ordre, frem til du får snakket med de igjen!!!!! En farmasøyt kan sitt fag, men han kan ikke det medisinske, så jeg ville fulgt legen!!

Er det lov og spørre om din alder?? Selv er jeg 41 og derfor satt gynekologen meg på progesteron støtte de 14 første ukene. Dette er en behandling de bruker mer og mer....

Masse masse lykke til videre, klem fra meg:)

Takk for svar!

Ja, jeg velger å følge det legen på gyn satt meg på, de virket bare så usikre når de tok avgjørelsen på at jeg skulle bruke albyl E.

Det jeg er redd for er at hvis det skulle bli en abort igjen når jeg er ute å reiser, kommer det da til å blø noe vannvittig mye pga albyl, og må jeg da kontakte sykehus i utlandet? Syntes det virker så skremmende..Men jeg har tatt valget om å reise, tror det er lurt på sin måte.

Jeg er 33 år. I fjor da jeg hadde en exu ble det sakt at jeg også burde begynne på progesteron støtte, men de to gyn legene på sykehuset her om dagen nevnte ingenting om det nå.. Det hadde sikkert vært lurt..

Men det er jammen godt at det går så bra for deg nå, fint at du fikk tatt en ul så du vet det er i orden med alt!!

Lykke til videre:) jammen meg spennende framover nå ja:)

klem

Jeg har ikke merket mer eller større blødning når jeg har gått på så mye blodfortynnende. Bare at jeg får utrolig lett blåmerker bare av å være borte i den minste lille hindring:) Min mann sa han ville ha erklæring fra legen om at jeg blør lett og at han ikke misshandler meg.....hehe

Jeg spurte etter progesteron støtte selv jeg hos min gynekolog. Men da jeg kom på Riksen foreslo legen der det selv, men da var jeg jo i gang med det alt:)

Jeg har ikke vært oppe i fly etter blodproppene mine, men en dag blir det vel greit:) Litt skremt kan man si......hehe-men bør jo ikke tenke sånn når jeg går på såpass mye blodfortynnende skal det mye til at det danner seg en propp eller to......

Ønsker deg en god ferie, slapp av og nyt den:) Og ikek minst nyt svangerskapet ditt. Gleder meg til og høre oppdateringer fra deg i tiden fremover....

Klem fra meg:)

Du kan jo vurdere og begynne på Fragmin når du kommer tilbake fra ferie. Er en veldig grei behandling som det er lett og følge opp med blodprøver og ikke så mange bivirkninger. Er raskt og reversere om det blir nødvendig.....

Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...