Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på sykehuset i dag på overtidskontoll, er 11 dager over termin i dag. Babyen hadde det bra, men det var litt lite fostervann, og jeg var ikke moden i det hele tatt, så det ble bestemt at jeg skulle få slik gele i morgen. Noen med erfaringer som har fått slik gele?? Hvor lang tid tok det før dere var i fødsel? Hørtes ut på legen i dag som at jeg måtte forbrede meg på at det kunne ta opp til noen dager.

Noen som har erfart både naturlig fødsel og å ha blitt satt igang? Er det vondere når en blir satt igang? Har nemlig hørt det.

Jeg er førstegangs og kjempe nervøs og spent, tror ikke det blir mye søvn i natt :/ Men, godt det skjer noe, har venta lenge nok nå syns jeg.

Alle svar og erfaringer tas imot med stor takk!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaring med å bli satt i gang, men vil bare ønske deg lykke til! Håper det ikke drøyer for lenge :)

Skrevet

jeg kommer rett fra A-hus nå og har blitt satt igang nå, er bare hjemom for å vente på at noe skal skje. Fikk satt inn foliekateter med ballong som skal åpne mormunnen, dette gjorde faktisk DRIT vondt, spør du meg, og jeg merker nå at ting er på gang allerede. Rier kommer og går. skal inn igjen i morgen om noe ikke skjer før og få modningspille. Jeg var ikke moden i det hele tatt, tross termin i morgen. Legene mente det ikke var noe forskjell på igangsetting og naturlig fødsel, men alt er relativt. Dette er mitt første barn. Nå venter jeg bare i spenning og det blir spennende å se hva som skjer utover knalden/natta. Deilig juansett å ikke gå over tiden!

Masse lykke til, jeg var skeptisk til å bli satt igang, men så ingen grunn til å vente...

Skrevet

Jeg ble satt i gang med begge mine forrige fødsler.

Fikk modningspille først en gang, og så hjalp ikke det, slik at jeg måtte få en gang til. Den første pillen fikk jeg 0800 på morgenen. De tok vannet klokken 16:00

Jeg var ikke i fødsel med ordentlige rier før i 23 tiden på kvelden.

Og neste morgen var barnet født.

Det sies at det er stor forskjell på natulig fødsel og igangsetting.

Men jeg kommer nok ikke til å oppleve natulig, fordi jeg bærer nok stort barn denne gang også. Skal på vekstestimering i morgen tidlig, og da skal det bestemmes om jeg skal igangsettes i løpet av et par dager.

Det er veldig variabelt hvordan det oppleves. Det finnes like mange historier på igangsetting som naturlig fødsel tror jeg.

Mine fødsler var totalt forskjellige, og kunne egentlig ikke sammenlignes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...