Bassen&Spira <3 Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Er så heldige at vi har fått låne mine foreldrers leilighet på kreta, sp vi har nettopp bestilt billett. Vi skal selvfølgelig ha med oss vår 10 mnd gamle sønn :-) Det jeg lurer på er; - Hvor lang tid tar det å få pass til mini? Holder det at mor bestiller pass, eller må far og være med?? - Får vi plass til maxi cosi cabriofixen på flyet, tenker i de hyllene over flystolene? - Vi har simo kombi vogn.. Lurte på om jeg heller skulle kjøpe ei reisetrille, men kommer mini til å sove like godt i den som i simoen ?? På dagtid sover han kun i vogna! - Er det dyrt for taxi på Kreta?? Vi skal ha leiebil, men er så nervøs for at vi ikke skal finne fram til leiligheta ;-) i så tilfelle må vi vel hyre en taxi som kan kjøre å vise veien for oss :-) Noe annet som kan være greit å vite?? Flere som har vært på Kreta og som har noen tips? Barnevennlige strender?
ingrid23 Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 Hei. De sier at det tar opptil 10 dager fra passet er bestilt til du får det i posten, men tror det tok en liten uke for oss. Tror det skulle være nok at mor møter opp, men da må du ha med leg fra faren, eller du må få hans underskrift på papirene. Ring politistasjonen så får du svar på det før du møter opp. Noen sier også at man må ha med bilder selv for så små barn pga vanskelig å fotografere, men for oss gikk det bra. Ring reiseselskapet ang. lassen på flyet, for det kan være forskjell fra selskap til selskap. Vi skal også til Kreta med sønn på 8,5 mnd, og vi satser på reisetrille..... Taxi der er billigere enn her, men hvor mye vet jeg ikke... Bare husk å avtal pris med sjåføren FØR dere setter dere inn, ellers kan de ta høye priser.... Jeg lurer på dette med bleier og babymat der nede.... Er det å få tak i alt man trenger til den lille???
X10ne Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Vi var på Kreta tidligere i sommer med vår datter på 6 mnd. Det stemmer at mor kan dra på passkontoret alene (barnet må være med), men du må ha med legitimasjon fra barnefar + bekreftelse fra han på at han godkjenner at det utstedes pass til barnet (dette er et standardskjema du finner på nettet). Hvis barnet ikke sitter selv bør du ha med bilder. Vi tok bilder i en fotobutikk, men du kan ta dem selv også (legg barnet på et hvitt underlag og ta bildet ovenfra). Vi fikk passet i løpet av et par dager, men nå er det høysesong for reising så det tar nok lenger tid. Det er ikke plass til barnesetet inne i kabinen. Vi leverte setet ved flytrappen og fikk det tilbake da vi gikk ut av flyet. Ikke på bagasjebåndet altså. Det varierer sikkert fra selskap til selskap hvordan de løser dette. Vi hadde med oss vår Bugaboo. Det er mye styr å ha med seg vogn, men vi valgte å gjøre det for å sikre god dagsoving. Vi kjøpte PramPack. Anbefales! Vi tok ikke taxi, men har hørt at det er billig. Vi bodde i en liten by hvor utvalget innen bleier og barnemat var veldig lite. Var kjempeglad for at vi hadde tatt med alt hjemmefra. Men det er jo mulig å få tak i det meste der, i hvert fall når dere har bil. Det er verdt å merke seg at bleier er kjempedyrt der nede - mye dyrere enn i Norge. God tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå