Minnimusa Skrevet 3. august 2010 #1 Del Skrevet 3. august 2010 .. fra å tenke på dette til å faktisk gjøre det. Jeg har hatt tanken i bakhodet i noen år, men har jo alltid håpet at drømme mannen skulle dukke opp. Nå har jeg vært singel i 7år og ikke hvert i nærheten av noe seriøst forhold, bare korte dating forhold. Har alltid sagt at jeg vil vente til økonomien og bo situasjonen er ideel og at jeg vil gjerne ha mitt første barn før jeg fyller 30. Nå eier jeg et rekkehus på ca 125kvm, har fast jobb med en grei inntekt og bil, men mangler det siste, familie. Jeg har vel egentlig bestemt meg for å få et donorbarn siden det ikke har dukket opp noen drømme mann og jeg ikke har lyst til å bli langt over 30 før jeg får mitt første barn. Men hvor lang tid bør jeg vente? Jeg har nå flyttet for noen mnd siden og har ny lege, har booket tid med henne i slutten av august for å høre med henne hvordan hun står i forhold denne avgjørelsen og vi kan sette i gang med tester etc. Men det jeg trenger nå er litt råd og vink. Hvor lenge må jeg ha gått uten pilla før jeg kan dra ned? Jeg vet jeg er fertil da jeg for noen år siden ikke hadde tatt pilla et par mnd pga ikke aktivt sexliv og da en litt uforsiktig date endte i en uplanlagt graviditet som jeg valgte å avslutte pga personlige grunner. Har lest div innlegg her inne og fortsatt like forvirret om hvilke klinikk man skal velge? Har hatt Stork som bokmerke de siste to åra så trekker litt mot de da jeg gjerne vil ha en klinikk der det er litt mindre klinisk. Og som sikkert mange andre single(og ikke single) så trenger man kanskje noen som forstår valget mitt og kan backe opp om at dette ikke er egoistisk og urettferdig ovenfor det fremtidige barnet. Har venniner som støtter meg, og familien er ikke negative selvom de ikke akkurat jubler av lykke da de synes jeg skal finne meg en mann først. Er det noen der ute som kan hjelpe en litt rastløs sjel med alt for mange spm i hodet ? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142156375-%C3%A5-ta-skrittet-videre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
maulaiz Skrevet 3. august 2010 #2 Del Skrevet 3. august 2010 Hei:) Er selv i en ganske lik situasjon som deg. Er det noe du lurer på er det bare å sende en mld i innboksen så svare jeg deg etterhvert. Har selv vært gjennom tre forsøk på CFC. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142156375-%C3%A5-ta-skrittet-videre/#findComment-142157068 Del på andre sider Flere delingsvalg…
avandra Skrevet 9. august 2010 #3 Del Skrevet 9. august 2010 Heisann. Jeg er en singel jente som fyller 30 år nå til høsten og er i en svært lik situasjon som deg. Jeg vurderer også mine muligheter i forhold til hvilken klinikk (fortrinnsvis i danmark) jeg skal velge, og hvilket tester som må tas, hvilken gynekolog jeg skal gå til og generelt hvordan jeg bør best gå frem. Jeg har nok like mange spørsmål som deg, så kan nok ikke svare på så mye enda, men er veldig interessert i gode råd og diskusjon med andre som er i samme situasjon. Så ta gjerne kontakt så kan vi kan dele gode tips og råd etterhvert som de dukker opp Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142156375-%C3%A5-ta-skrittet-videre/#findComment-142178883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jojo80 Skrevet 10. august 2010 #4 Del Skrevet 10. august 2010 Hei :-) Eg er og i ein ganske så lik situasjon som deg. Singel, fyller 30 no i høst og vil ikkje vente lenger med barn. Eg har tenkt mykje fram og tilbake på det med å bruke donor dei siste 2-3 åra, og har tidvis slitt litt både med tanker om eg kan forklare/rettferdiggjere for barnet at det ikkje har nokon far, men og med litt sorg over at det foreløpig ser dårlig ut for "kjernefamilien" som eg jo kunne tenkt meg. Eg har heldigvis og støttande familie og venner (sjølv om dei trengte litt tid til å vende seg til tanken), og etter mykje grubling så er eg no komfortabel med avgjerelsen, og gleder meg/håper på raskt resultat :-) Eg har vore ein tur til Stork, desverre med negativt resultat, og rekner med på reise ned att denne måneden for nytt forsøk. Eg er veldig godt fornøgd med Stork. Både måten eg har blitt tatt imot på og "tempoet" generelt. Eg ønsker gjerne å ha kontakt med jenter i samme situasjon som meg, så svarer gjerne på spørsmål :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142156375-%C3%A5-ta-skrittet-videre/#findComment-142180354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minnimusa Skrevet 10. august 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 10. august 2010 Veldig hyggelig å høre at det er flere i samme situasjonen. Har snakket en del med de andre her inne og vært til stooor hjelp. Har nå kjøpt inn tester etc og har legetime den 24.august så da krysser vi fingra for at vi kan starte syklus overvåkningen ganske snart Men kjempe hyggelig med flere kontakter i samme situasjon Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142156375-%C3%A5-ta-skrittet-videre/#findComment-142180511 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå