Tyren78-09+12 Skrevet 3. august 2010 #1 Skrevet 3. august 2010 Utvalget er jo stort som vanlig...hvilken velger dere? Ser at noen koster ca 1000..mens andre ligger på rundt det halve. Hvilke egenskaper bør den ha? Er de som regel vanntette? Må barna ha både parkdress og regntøy i barnehagen? Har tenkt å kjøpe begge deler, men vet ikke helt hva som er mest vanlig? Takknemlig for svar
Ksenia & Anjem Skrevet 3. august 2010 #2 Skrevet 3. august 2010 reimatec. ja de bør ha begge deler og helst todelt regntøy..reflex har fine regntøy
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 3. august 2010 #3 Skrevet 3. august 2010 Begge deler er en fordel, og vi har også god erfaring m Reimatec-dressene, både høst/ vår-dressen og vinterdressen. På Barnas Hus har de høstdressene på halv pris nå (dvs 500 kr), så løp og kjøp;) Regntøy har vi kjøpt på Lindex (halv pris nå i sommer); Bamse-regntøyet som kom best ut i test forleden; http://www.klikk.no/foreldre/foreldreogbarn/article487377.ece
Tyren78-09+12 Skrevet 3. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 3. august 2010 Takk for svar! Er på ferie enda, og har ikke barnas hus i nærheten.men skal ta en runde rett over helga, håper de har noen gode tilbud da også Har sett på bamseregntøyet til halv pris ja..men har ikke funnet hans størrelse enda selvsagt! Hadde vært kjekt om han kunne hatt høst/vår-dressen til våren også..litt usikker på hvor mye han kommer til å vokse. Syns det er mye penger hvis man skal kjøpe til full pris(1000) dersom han kun kan bruke den nå de første månedene før vinteren setter inn for fullt. Har sett at obs har mye fint 2-delt regntøy også.
♥ Vinterbarnet ♥ Skrevet 3. august 2010 #5 Skrevet 3. august 2010 Min anbefaling er å ikke bruke alt for mye penger på dette nå. Det skal sikkert brukes litt nå i høst, og til våren er det kanskje blitt for lite. Jeg jobber i barnehage, og ser at noen foreldre kjøper det i en størrelse for stort, fordi det skal passe til våren. Det er veldig upraktisk for de små barna som krabber, eller som fortsatt er litt ustø på beina.,Man kan få regndresser og parkdresser som er slitesterke til en billigere penge. Obs har ofte gode klær til en litt rimeligere penge.
Tyren78-09+12 Skrevet 3. august 2010 Forfatter #6 Skrevet 3. august 2010 Så kjekt å høre fra deg som jobber i bhg Har også tenkt at jeg ikke vil bruke så mye penger på en dress som kanskje blir for liten til våren. Han går ikke enda heller nei. Skal sjekke OBS. Ei venninne sa hun hadde kjøpt en der for noen år siden, som da var best i test. Så det går an å få tak i bra klær billigere enn "merkeklærne". Takk for ditt svar
Renate har ♂09, ønsker 1 til Skrevet 3. august 2010 #7 Skrevet 3. august 2010 Reflex hadde en parkdress til 400 kr. Fant en annen en til 500 kr, kjøpte den, da den hadde litt for inni. Kjøpte også en strl strørre enn det han bruker (han drukner ikke i den, da vi prøvde den) så håper den passer til våren igjen Kjøpte også det bamseregntøyet på Lindex. 70% er det nå. Betaler ca 150 kr for jakka og buksa
Guttemamma x 3 Skrevet 4. august 2010 #8 Skrevet 4. august 2010 Du må ha både parkdress og regntøy. Jeg liker best todelt regntøy. Ofte er det bruk for regnbukse fordi det er vått og gjørmete, mens det ikke er nødvendig med regnjakke samtidig. Når det gjelder regntøy synes jeg kanskje at Abeko har hold seg best av det vi har prøvd med H&M som en god nummer 2. Vi bor i Oslo så her er det ikke så veldig kaldt om vinteren. Det meste av året har vi brukt vår/høstdress. Har både superundertøy og strikkegenser/bukse så vi kan variere påkledningen etter temperaturen. Som vår/høst-dress foretrekker jeg Reimatec og Name-It. I fjor hadde vi begge og jeg kunne ikke se noen kvalitetsforskjell på dem. Som vinterdress foretrekker jeg Ticket, synes Reimateck sin blir litt stiv og tykk.
Overraskelsen Skrevet 4. august 2010 #9 Skrevet 4. august 2010 Jeg har fått tips om at det ikke er noe poeng i å kjøpe en dyr, fancy dress den første vinteren i bhg. Det er vel måte på hvor mye en ett-havannetåring sliter klærne sine... Kjøpte brukt en dress til den lille, og den så nesten ubrukt ut, til tross for at den var brukt første vinter i barnehagen av et juli-barn. Husker ikke hvilket merke det er i farta, men tror den var kjøpt på obs!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå