GreitÅVæreAnonym Skrevet 5. august 2010 #76 Skrevet 5. august 2010 He, he, mange morsomme uttaler og misforståelser her. Min søte mormor skal liksom bruke Internett med både hotmail og Facebook. Noe hun ikke klarer.. Ikke at det er morsomt, men hun uttaler hotmail med en veldig norsk A, og Facebook blir fasjebok... Jeg blir ganske lattermild når jeg hører det! Sønnen min hadde en genser med påskriften "more skate" og et skateboard motiv. Mormor lurte på om det sto "moro skate" (uttalt rett fram på godt norsk). Damen kan ikke engelsk, nei!!!! Ellers synes jeg det høres rart ut når noen uttaler salami som sala-mi i stede for sa-la-mi og oregano med trykk på ore ( som i Ole med spansk uttale ( her skulle det stått e med tøddel over, men får det ikke til på Tlf min..)
Mor Løvehjerte Skrevet 5. august 2010 #77 Skrevet 5. august 2010 Moder'n sier konsekvent "hjerteinfark" uten -t på slutten og unnskylder seg med "alle andre gjør det samme".
Mor di! Skrevet 5. august 2010 #78 Skrevet 5. august 2010 Er dette i Stavanger-området? Er så mange smo sier tapensere, at jeg måtte google tapetsere bare for å se om det var jeg som tok helt feil...:-)
Mor di! Skrevet 5. august 2010 #79 Skrevet 5. august 2010 Mamma sier schiffofren og woldorfsalat (blant annet). Hun har hatt en del fine som vi må flire av =) Svigermor sier alltid bitch til beach (har en engelsk slektning), og brokoli (uten dobbel konsonant).
Juuuunibaby <3 Skrevet 8. august 2010 #80 Skrevet 8. august 2010 Hørte på radioen en gang: Ja, også takk til Norges RÆV(liten pause)mAtikerforbund. Da måtte jeg le! (Revmatikerforbundet)
respektatauten Skrevet 9. august 2010 #81 Skrevet 9. august 2010 min venninne er ganske språkforvirret og har flere varianter.. en jætch (en svær bår som andre ville kallt jåt) gaffelteip, som hun senere rettet til karaffelteip, men som andre kaller gaffateip og min oldemor synes det var så kjekt med all tekenolågi som en kunne ha i bilen, ivertfall en slik mikro, for da kunn en snakke med dem man ville! (senere sjønnte vi at det var mobil hun mente..) hun og min mor så på tv den gang min mor var tenåring og da fikk hun spørsmål om "hva er onAni?" hun var også på hurtigruten og elskert ranopamavinduene! min mor har samme genene, men hun tror hun kan engelsk og slenger ofte inn god-ord til andres fornøyelse! teikåo- taco, løuv-love, her i dag spiste vi jordbær og hun spurte om alle var førnøyd for nå var det tompty! hahah.. ellers har vi en søt sak på 6 år, han har alltid sagt pøksete om spøkelser:)
<3 Adrian <3 Skrevet 9. august 2010 #83 Skrevet 9. august 2010 Seriøst??? uNbrako?? *ler meg ihjel...* Da har jeg sagt feil i alle år.. haha..Sikkert mange som har fått seg en god latter av meg og uMbrakonøkkelen min da
CMH Skrevet 9. august 2010 #84 Skrevet 9. august 2010 Har jobbet i butikk. Flere eldre kunder har spurt: - Skal CHIPSEN være denne veien? ( Chipen) - Dr PILL - Seen Kånnåry ( Min tidligere samboer) - Baarnasaus ( Med lang a liksom)
Gemini7 Skrevet 9. august 2010 #85 Skrevet 9. august 2010 Svigermor sier PASTATUR- sikkert som banken:) Så nei gitt...
Gemini7 Skrevet 9. august 2010 #86 Skrevet 9. august 2010 Mamma igjen mener LitAAAAgo, med trykk ned på a-en tror jeg. Altså med samme intinasjon som "Chicago". Og det sier jo de fleste virkelig ikke...
1+2=3jenter Skrevet 9. august 2010 #87 Skrevet 9. august 2010 Mamma syntes Die Hard var en spennende film.... Hun uttalte det på tysk.... Og var hellig overbevist om at det var en tysk tittel...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå