Gå til innhold

fødeplass på Asker og Bærum sykehus

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått fødeplass på Asker og bærumsykehus(vestre viken) med termin i januar 2011. Jeg lurte på om det er noen som har erfaring derfra?Positivt eller negativt inntrykk? Er veldig spent på svar:-)

Jeg søkte på Ullevål og gledet meg veldig til å føde der. Fikk brev i posten om at det var fullt hus og at de hadde sendt søknaden min videre til Bærum.

Dette er min første:-) Jeg gleder meg enormt, til min lille skatt kommer til verden.

Jeg håper virkelig at det er noen som har erfaring fra Bærum sykehus!

Fortsetter under...

Jeg har bare gode erfaringer fra Bærum, sist så la jeg på barsel med en som hadde fått forrige på Ullevål og hun satte pris på at det på Bærum var mer personlig og mindre forhold ... forøvrig var hun også veldig fornøyd med Ullevål.

Jeg har blitt godt ivaretatt begge gangene på Bærum Både i høy og lavsesong :).

Første gangen så var jeg innlagt før fødselen startet, og følte med litt alene en periode det var føderush og JM forlot meg antakelig i den tro at det ville ta en stund( dette var tidlig i fødselen, hvor man vanligvis er hjemme fortsatt)

Men fra hun gav meg fødestue var hun helt fantastisk, synd hun ikke fikk ta i mot. Fødestuen var stor og hadde en dobbeltseng som jeg baby og pappaen fikk hvile og kose oss i etter fødselen. Bad med badekar var det der også men der tok jeg bar dusjen etter fødselen jeg da.

På barsel fikk jeg den hjelpen jeg trengte selv om det var fullt .Måtte være litt frempå - ikke være redd for å spørre Fødte i fellesferien. Så det var både fullt og en del vikarer

Andre fødselen min var jeg knapt inne på sykehuset før knøttet kom så her kan jeg si mer om ambulansepersonalet som var kjempe flinke enn jm .

Kan i alle fall berømme jm for å kaste seg rundt og ta i mot uanmeldt besøk (meg på ambulansetralle) og nok en knirkefri fødsel

med første fikk jeg akkupunktur.

I tillegg til fødslene har jeg vært inne på føden ca 6 ganger gravid pga bekymringer eller komplikasjoner. Alltid tatt godt i mot og fått følelsen av at jeg ikke er til bry og at jeg har gjort rett ved å komme.

Men hold deg unna legevakten!

• 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

hei,

gutten min ble født på Asker og Bærum sykehus.

Jeg var kjempefornøyd med føden. Men så lå jeg inne en stund (3 dager pga tidlig vannavgang uten at fødsel startet av seg selv) og ble godt kjent med flere av jordmødrene. Følte meg veldig godt ivaretatt.

På barsel var jeg ikke like fornøyd, syntes at kunnskapsnivået varierte veldig på barnepleierne. Noen var kjempeflinke og hyggelige og andre virket veldig forvirra. Gutten min ble født fortidlig og de tok stadig vekk lysmålinger i panna for å finne indikasjoner på gulsott. Flere av pleierne slet med apperatet som jeg lærte meg etter en gangs demonstrasjon. Fikk også varierende informasjon på ulike ting (amming, stell, når vi fikk mat, når baby skulle hentes for blodprøve)hos ulike pleiere. Synes derfor at barsel var veldig kaotisk. Romkameraten min hadde også samme oppfatning.

Jeg fødte på Bærum. Synes de var flinke under fødselen. Barseloppholdet var ikke så bra. Lå på fellesrom, fikk dermed svært lite søvn. Det var nesten ingen oppfølging underveis. Kom en sykepleier inn som spurte "Oi har det ikke vært noen her enda?" Det viste seg at barnet var sykt og vi ble overflyttet til fødeintensiven på Ullevål. Det var som å komme til himmelen. Endelig oppfølging, omsorg, mat og hvile. Skal definitivt ikke føde på Bærum igjen.

• 1 måned senere...

Annonse

Jeg vil ikke føde på Asker og Bærum igjen. Fine pleiere der, foruten at man blir litt glemt innimellom. Gamle lokaler med kald trekk fra vinduene og slitte forheng mellom sengene. Jeg fikk masse omsorg, men det var også en svikt i rutinene der og det var flere pleiere jeg synes var skikkelig usympatiske der. Jeg orker ikke de lokalene en gang til!

• 4 uker senere...

Har født der to ganger, siste tvillinger.

Kunne ikke tenkt meg noe annet.

Men, som ei nevner over at hun fikk dobbeltseng det er det kun to av fem stuer som har så ikke regn med det.

Jeg er vel litt innhabil da jeg tidligere i mange år har jobbet ved sykehuset, men ikke på føden da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...