Gå til innhold

Første dag i bhg - og første gang hun satte seg opp selv!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De sier jo at de lærer mye nytt i bhg, og det stemmer :) Hun har sittet støtt lenge, men da har jeg satt henne sånn. Bare for ca 2 uker siden lærte hun seg hvordan hun skulle komme seg ned fra sittende til liggende, og i dag har hun tydeligvis skjønt hvordan hun går andre veien også. Men ikke spør meg hvordan, begge gangene hun har gjort det i dag har jeg sett en annen vei, typisk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, hun er forresten snart 11 mnd :) Så det er godt med litt ekstra utvikling ettersom hun verken reiser seg opp eller krabber.

Skrevet

Så stas :-) Føler gutten vår og er litt treig. Han er rett over 10 mnd, ikke lenge siden han begynte å dra seg langs golvet. Han sitter selv, men kommer seg verken opp eller ned selv. Syntes igrunnen det har vært deilig med en så bedagelig liten gutt :-)

Gjest Kira06
Skrevet

Så morsomt!

Hvordan gikk det med første dag i bhg? Frøkna vår starter neste onsdag, og må innrømme at jeg grugleder meg....

Utviklingen her er heller ikke den raskeste. Hun er 10,5 mnd, og det er først nå hun har skjønt hvordan hun reiser seg opp etter møbler. Problemet er bare det at hun ikke kommer seg ned igjen, og står der til beina begynner å skjelve. Men når jeg tar henne ned, så skal hun rett opp igjen ellers blir det ramaskrik!! Hun kommer seg heller ikke opp i sittende selv, men har nå endelig skjønt hvordan hun kommer seg ned. Ved å lene seg fremover mens beina går ut i spagaten..., ser ganske vondt ut egentlig:)

Skrevet

Godt å høre det ikke bare er vår frøken som er litt småtreig. Vi skal til fysio med henne for å se om hun kanskje har en låsning, det kan visst bremse utviklinga. Men personlig tror jeg ikke det er noe galt, hun er mer bedagelig, filosoferende og undrende. Kan ligge leeenge og leke med en ting. Hun lærte seg å krype framover for ca 1 mnd siden, og nå går det kjapt, men krabbestilling klarer hun nesten ikke.

Bhg gikk kjempefint, hun er jo veldig selvstendig så hun ensa jo nesten ikke om jeg var der eller ikke. En av de første tingene hun gjorde var å krype bort til ei jente som akkurat hadde våkna og satt der med smokken sin, og vips hadde Veslefrøkna nappa den rett fra henne, hehe.

Etterpå lekte hun med noen litt større gutter og holdt på å le seg ihjel av dem, kjempegøy! Men hun var litt "frekk"med dem og ville ta fra dem lekene og de ville IKKE dele, hehe. Vi var der i ca 2,5 time og hun sovna som en stein da vi kom hjem :)

Skrevet

Er det hs som har sagt dere burde gå til fysio eller er det dere selv som ønsker det? Jeg har en på 10 mnd som åler seg frem,men forts ikke sitter stødig selv. er litt oppe i krabbe-stilling,så tror ikke det er så lenge før. trodde bare han var treg,kanskje jeg burde høre om fysio??

Skrevet

Nei, det var hs som foreslo det ettersom hun ikke setter beina under seg selv. Altså at hun ikke skjønner at hun kan reise seg opp og ikke klarer å holde vekta si oppe selv. Nå er hun relativt lang og stor (ikke feit, bare lang egentlig). Det kunne visst komme fra da hun var liten og hadde en favorittside (venstre). Vi var veldig nøye på å stimulere den høyre siden hennes, men hun bruker fortsatt venstre mer enn høyre (kan hende hun er venstrehendt). Hs mente vi burde få det sjekket ut ettersom det kan skape problemer når hun begynner å krabbe og gå hvis hun bruker den ene siden mer enn den andre og kan da få feilstillinger etc.

Men som sagt, jeg tror nok ikke det er noe galt og er ikke den som løper til legen, men greitt å få sjekket det.

Jeg var også treigt ute da jeg var liten, gikk ikke før ved 18 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...